1403/02/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه در زمستان نوزاد را گرم نگه داریم؟

چگونه در زمستان نوزاد را گرم نگه داریم؟

چگونه در زمستان نوزاد را گرم نگه داریم؟

بهترین راه برای بررسی دمای نوزاد شما این است که پشت گردن یا قفسه سینه او را لمس کنید. اولین قدم شما ممکن است این باشد که دست‌ها یا پا‌های او را چک کنید اما این‌ها نشانگر خوبی برای دمای نوزاد شما نیستند زیرا آن‌ها معمولاً خنک‌تر از بقیه بدن هستند و این کاملاً طبیعی بوده و لزوماً به این معنی نیست که خیلی سردشان است. اگر نوزاد عرق کرده و پوست بدنش داغ بود یعنی گرمش است اما اگر رنگش پریده، لب‌هایش آبی و حس و حال ندارد یعنی او سردش شده است. در ادامه مطلب راه‌هایی برای گرم نگه داشتن نوزاد آورده شده است.

 به مقدار کافی لباس بپوشانید:

هنگامی که نوزاد خود را در طول زمستان بیرون می‌برید باید به اندازه کافی لباس تنش کنید. اگر می‌خواهید به فضایی که بسته است بروید بهتر لباس‌هایی را بپوشانید که در صورت گرم شدن بتوانید آن‌ها را در بیاورید. همچنین پوشاندن سر و دست‌های نوزاد در هوای سرد بسیار مهم است بنابراین از کلاه گرم و دستکش استفاده کنید. اگر دستکش را در می‌آورند بهتر است دستانشان را زیر پتو ببرید. به یاد داشته باشید پس از برگشت به خانه دستکش و کلاه نوزاد را در بیاورید.

 دمای اتاق را بررسی کنید:

می‌توانید با گذاشتن دماسنج در اتاقی که نوزاد در آن می‌خوابد بررسی کنید که آیا هوای اتاق سرد است یا خیر. استفاده از دماسنج به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید نوزاد شما باید با چه لباسی بخوابد و خدایی نکرده گرما‌زده نشود.

 هنگام خواب بیش از حد لباس تنش نکنید:

نوزاد شما نباید وقتی در خانه خواب است کلاه بگذارد. یک نوزاد دمای خود را با انتشار گرما از طریق سر خود تنظیم می‌کند بنابراین داشتن کلاه می‌تواند منجر به گرمازدگی شود. گرمای بیش از حد با خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) مرتبط است.

 نوزاد را قنداق کنید:

گاهی اوقات زمانی که هوا خیلی سرد است پوشاندن کت و شلوار‌های یک تکه به نوزاد برای گرم نگه داشتن او کافی نیست. برای داشتن خوابی راحت و آرام باید او را در یک پتوی قنداقی ضخیم بپیچید. در صورتی که نوزاد شما اغلب پتو‌ها را از پا می‌اندازد می‌توانید او را در کیسه خواب (که به عنوان پتوی پوشیدنی نیز شناخته می‌شود) قرار دهید تا بخوابد.

 نوزاد را مقابل باد و سرما نگذارید:

موقعیت تخت نوزاد شما در اتاق نیز بر میزان راحتی او در هنگام خواب تاثیر می‌گذارد. گهواره را دورتر از دریچه‌های هوا، پنجره‌های بادگیر، پنکه‌ها و دیوار‌های بیرونی قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل اتاق پنجره‌ها و در‌ها را ببندید.

از تشک سفت استفاده کنید:

برای گرم نگه داشتن تخت نوزاد از یک تشک سفت که با یک ملحفه محافظ تشک ضد آب مناسب پوشانده شده استفاده کنید. تشک‌های ساخته شده از مواد خیلی نرم نه تنها نوزاد شما را در معرض خطر خفگی قرار می‌دهد بلکه به دلیل هوای سرد وارد شده به تشک احتمال بیمار شدن او را نیز افزایش می‌دهد.

سر و دست‌های نوزاد خود را بپوشانید:

از آنجایی که نوزادان گرمای زیادی را از طریق سر و دست‌های خود از دست می‌دهند داشتن یک کلاه نرم و دستکش‌های سبک وزن برای کودک شما بسیار مهم است تا گرما را برای کودک شما فراهم کند. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از یک جفت جوراب پا‌های او را گرم نگه دارید.

قبل از خواب تخت را گرم کنید:

اگر متوجه شدید که فضای اتاق خیلی سرد است می‌توانید برای ایجاد فضایی گرم و دنج برای خواب کودک خود تخت را از قبل گرم کنید. برای این کار ۳۰ دقیقه قبل از اینکه کودک خود را در گهواره بخوابانید باید یک بطری آب گرم یا پد گرمکن را روی گهواره قرار دهید.

 

منبع:

www.nwphysicians.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *