1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه در فصل زمستان از پوست کودک محافظت کنیم؟

چگونه در فصل زمستان از پوست کودک محافظت کنیم؟

چگونه در فصل زمستان از پوست کودک محافظت کنیم؟

 پوست کودک خود را مرطوب کنید:

پوست نوزاد حساس بوده و فاقد پوشش محافظ پوستی است که پوست سالم بزرگسالان دارد. عملکرد سد پوست هنوز در حال توسعه است و آن را حساس‌تر و مستعد از دست دادن رطوبت می‌کند. این امر همراه با تغییر سریع دما، باد‌های سرد و گرمای ناگهانی برای مقابله با سرما می‌تواند پوست را مستعد خشکی و خارش کند. بهتر است قبل از خارج شدن از خانه به پوست کودک خود لوسیون یا ضدآفتاب بزنید.

 به میزان گرمای خانه توجه کنید:

اگر در شهری زندگی می‌کنید که در زمستان از سیستم گرمایشی استفاده می‌کند حتماً به مقدار گرمای خانه خود توجه کنید. افت شدید دما نیاز به افزایش سریع بخاری داخل دارد. یک محیط گرم می‌تواند در کوتاه مدت به کودک شما احساس راحتی و آرامش دهد اما باعث خشکی پوست نیز می‌شود.

 از پوست کودک خود محافظت کنید:

باد سرد اطراف صورت و گوش کودک شما ممکن است منجر به پوسته پوسته شدن پوست و سوختگی باد در گونه‌ها و لب‌های او شود در حالی که پاک کردن دائمی بینی کودک با دستمال در طول دوره‌های سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است منجر به خشکی و ترک خوردگی پوست اطراف بینی شود. یک کرم یا لوسیون روی صورت کودک خود بمالید تا از پوست لطیف کودک شما در برابر هجوم شرایط آب و هوایی خشک و سرد قبل از بیرون آمدن از خانه محافظت کند.

از لب‌ها محافظت کنید:

به دلیل شرایط آب و هوایی خشک و سرد لب‌های کودک خشک می‌شوند همچنین ترشح بیش از حد آب دهان در برخی موارد باعث خشکی و تحریک بیشتر پوست می‌شود. اگر به کودک خود شیر می‌دهید می‌توانید مقداری شیر مادر را به لب‌های کودک خود بمالید.

به موقع پوشک کودک را عوض کنید:

اگر کودک شما دچار بثورات پوشک شد از زدن پودر بچه خودداری کنید زیرا باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. به جای آن از کرم حاوی دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید تا یک لایه محافظ بین پوست و هر گونه رطوبتی که ممکن است راش را بدتر کند ایجاد کنید. علاوه بر این اگر کرم حاوی پانتنول باشد جوش‌ها را سریع‌ترالتیام می‌بخشد و اگر حاوی روغن‌های طبیعی باشد یک مانع فیزیکی ایجاد می‌کند.

به موقع کودک را حمام برید:

اطمینان حاصل کنید که تمام چین‌های پوست مانند زیر بغل، کشاله ران، گردن و پشت گوش کاملاً خشک شده‌اند. هر روز بلافاصله بعد از حمام از مرطوب‌ کننده استفاده کنید. مرطوب‌ کننده‌ ایده‌ آل دارای pH 5.5 است و باید عاری از مواد محرک مانند پارابن، فتالات، نیترو مشک و فرمالدئید باشد.

 به اندازه کافی لباس بپوشانید:

نوزادان قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند بنابراین باید اطمینان حاصل شود که بیش از حد گرم یا سردشان نمی‌شوند. در صورت لزوم از پوشیدن لباس‌های زیاد خودداری کنید. همچنین می‌توانید از کلاه، دستکش، جوراب و روسری برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت استفاده کنید.

 از ضدآفتاب استفاده کنید:

اگر کودک شما کمتر از شش ماه دارد از کرم ضد آفتاب خودداری کنید و اگر کودک بالای ۶ ماه است قرار گرفتن در معرض آفتاب را به حداقل برسانید. در عوض می‌توانید از روکش روی کالسکه یا صندلی ماشین خود استفاده کنید تا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید را محدود کنید. اگر کودک شما شش ماهه یا بیشتر است برای محافظت پوست از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. یکی را انتخاب کنید که PH 5.5 داشته باشد و برای کودک شما بدون عطر باشد و هر ۲ ساعت یکبار آن را دوباره استفاده کنید.

نتیجه‌گیری:

اکنون دلیلی وجود ندارد که شما در داخل خانه بمانید تا از کودک خود در برابر تاثیر هوای سرد محافظت کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه این نکات مراقبت از پوست در زمستان را دنبال کنید تا پوست کودک خود را مرطوب و سالم نگه دارید.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *