1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه علائم استرس و اضطراب را در کودک نوپا تشخیص دهیم؟

چگونه علائم استرس و اضطراب را در کودک نوپا تشخیص دهیم؟

چگونه علائم استرس و اضطراب را در کودک نوپا تشخیص دهیم؟

کودکان در هر سنی استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند اما بسته به سن، شخصیت و حتی مکانیسم‌های مقابله شخصی آنها به آن واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. تشخیص علائم استرس یا اضطراب در والدین ممکن است دشوار باشد. حتی دانستن اینکه چه باید کرد دشوارتر است. 

تشخیص علائم استرس در کودکان نوپا به چه صورت است؟

حتی تغییرات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند احساس آرامش را برای کودک نوپا سخت کند. از آنجا که کودکان خردسال به طور کلی توانایی توضیح احساسات خود را ندارند ممکن است آن را از طریق تغییرات رفتاری بیان کنند. برای کمک به کودک کوچک خود در کنار آمدن با احساسات گیج شده این نکات را که مربوط به رایج‌ترین روش‌هایی است که استرس در کودکان نشان می‌دهد امتحان کنید.

 برای کودکانی که در خواب مشکل دارند:

بچه‌های کوچکی که نمی‌توانند برای شما توضیح دهند که احساس ناراحتی و نگرانی می کنند ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهند که به شما یادآوری می‌کند که چیزی اشتباه است. از جمله این تغییرات ممکن است مشکلات خواب باشد. کودکان استرس دار ممکن است دچار ترس شبانه شوند یا راه رفتن در خواب را شروع کنند. در یکی از این قسمت‌ها نباید کودک را بیدار کنید. در عوض مطمئن شوید که او سالم است. نیازی نیست که کودک را به رختخواب خود بیاورید یا در کنار او بخوابید (این می‌تواند عادات بد دیگری را شروع کند). با این حال می‌توانید با او بنشینید و به آرامی سعی کنید او را آرام کنید تا دوباره آرام شود.

 برای کودکی که مشکلات رفتاری دارد:

از کودک خود به دلیل رفتارهای کودکانه انتقاد نکنید. این ممکن است فقط احساس استرس را افزایش دهد. در عوض او را مشتاق انجام کارهای بزرگ کنید. 

نتیجه‌گیری:

وقتی نوبت به کودکان نوپا می‌رسد که از تغییرات بزرگ استرس می‌گیرند و دراکثر موارد زمان به کودک شما کمک می‌کند تا با شرایط جدید عادت کند. در عین حال ثبات و صبر و محبت زیاد به شما کمک می‌کند تا بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید.

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *