مو تن رو/ هیچ چیز به اندازه داشتن یک پوست صاف و درخشان باعث نمی شود که شما اعتماد به نفس داشته باشید. پوست خوب باعث می شود شما جوان تر به نظر بیایید و احساس سلامتی بیشتری بدون توجه به سن خود و یا وضعیت جسمی خود داشته باشید. به علاوه، بسیاری از راه های مراقبت از پوست به شما این فرصت را برای ماساژ صورتتان میدهد. پس برای داشتن پوستی درخشان پیش بروید . شما شایستگی این را دارید که شگفت آور به نظر برسید.

بخش اول: مراقبت روزانه از پوست
۱- صورت خود را به آرامی لایه برداری کنید: لایه برداری، سلول های مرده پوست، ناخالصی ها و چربی اضافی پوست را حذف می کند در حالی که پوست را برای پاکسازی آماده می کند.
بعد از لایه برداری، از یک پاک کننده بر روی پوست خود استفاده کنید. به آرامی پوست خود را با حرکات دایره ای برای چند دقیقه ماساژ دهید که این کار موجب تسریع گردش خون، پاک شدن آرایش و از بین رفتن چربی های اضافی پوست می شود.
بسیاری از پاک کننده ها حاوی دانه های لایه بردار و یا مواد دیگری هستند که به شما اجازه انجام هر دوکار را در یک بار می دهند. ازمواد پاک کننده ای که از مواد خشک کننده مانند: مواد خوشبو کننده، رنگ یا رایحه تشکیل شده اند، اجتناب کنید. همچنین، از مواد پاک کننده که برچسب “ضد باکتری” دارند، استفاده نکنید.

۲-پوست صورت خود را با کمی تونر پاک کنید: تونر را بر روی پوست خود بمالید تا زمانی که هیچ آلودگی روی پوستتان باقی نماند.
۳-از مرطوب کننده های خوب با روغن های طبیعی مانند رزماری و یا بادام استفاده کنید: کرم مرطوب کننده را روی پوست خود برای آب رسانی و مرطوب شدن ماساژ دهید.
از مرطوب کننده هایی با حداقل SPF 15 برای جلوگیری از پیری زودرس در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده کنید.
از مرطوب کننده های حاوی مواد جذب کننده آب مانند گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و اوره استفاده کنید. این مواد آب را وقتی که آنها را به پوست خود میزنید جذب و عملیات آب رسانی را بهبود می بخشند.
مرطوب کننده هایی حاوی آلفا هیدروکسی اسید را انتخاب نمایید. آلفا هیدروکسی اسید به بهبود گردش سلول های مرده پوست کمک می کند که منجر به کاهش خشکی پوست، ایجاد آکنه، چروک و لکه های پیری می شود.
مرطوب کننده ها را با توجه به فصل تغییر دهید. در تابستان، استفاده از یک محصول سبک تر مناسبتر است و در زمستان، محصولی قوی تر و سنگین تر را انتخاب نمایید.
۴-از یک خانواده از محصولات استفاده کنید: اگر شما از پاک کننده یک برند تجاری استفاده می کنید، محصولات تونر و مرطوب کننده خود را نیز از همان برند تجاری انتخاب کنید. به کار بردن محصولات یکپارچه اغلب برای پوست شما بهتر است، چرا که مارک های متنوع همیشه به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند.

بخش دوم: تغییرات رژیم غذایی و مکمل ها
۱-شیر سویا در حبوبات خود بریزید: اگر شما مکمل انتخاب می کنید، ۱۶۰ میلی گرم در روز استفاده کنید. پروتئین سویا برای ساخت کلاژن و حفاظت از کلاژن در برابر آسیب رادیکال های آزاد ضروری است.
۲- روزانه یک مولتی ویتامین خوب بخورید: ویتامین هایی که ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامینA ، ویتامین C و ویتامین های گروه B ارا تامین میکنند، تهیه کنید. همچنین غذاهایی که غنی از این ویتامین ها هستند را انتخاب کنید:
ویتامین A: هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج و غلات غنی شده
ویتامین C: فلفل قرمز و سبز، پرتقال، کلم بروکلی، توت فرنگی، کیوی
ویتامین B: گوشت بدون چربی، ماهی، سویا غنی شده و غلات سبوس دار
۳-سیر بخورید: سیر مزایای بالقوه ای برای پوست شما دارد. با مصرف سیر سلول های پوست شما عمر طولانی تری خواهند کرد و جوان تر دیده می شوند . سیر همچنین ممکن است از رشد سلول های سرطانی پوست جلوگیری کند.
۴- اسیدهای چرب امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: ماهی های چرب مانند: ماهی سالمون منابع غنی امگا ۳ می باشند. شما همچنین می توانید امگا ۳ مورد نیاز خود را از گردو و روغن زیتون تامین کنید.
۵-چای بنوشید: چای سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که به پوست آسیب می رسانند، میپردازد. با توجه به مطالعات انجام شده، افرادی که چای مینوشند، کمتر احتمال دارد به سرطان سلول های پوست دچار شوند.
۶-هر روز حدود ۸ لیوان (۲۳۵ میلی لیتر) آب بنوشید: آب پوست شما را هیدراته نگه می دارد و سموم را از بدن دفع میکند.