1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه کودک رابه زبان انگلیسی علاقمند کنم؟

چگونه کودک رابه زبان انگلیسی علاقمند کنم؟

آموزش انگلیسی به کودکان

علاقه کودکان به زبان انگلیسی

انگیزه و علاقه از مهم‌ترین فاکتورها در یادگیری زبان انگلیسی است؛ به ویژه اگر با کودکان سر و کار داشته باشیم. در دنیای امروز که تسلط به زبان انگلیسی نقش مهمی در موفقیت افراد بازی می‌کند، یادگیری این زبان از کودکی بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است. اما مسئله این است که شما نمی‌توانید کودکان را مجبور کنید مانند بزرگسالان سر کلاس‌های زبان انگلیسی بنشینند، یا تمرین و تکلیف انجام دهند.

این که چطور می‌خواهید به کودکتان کمک کنید که زبان انگلیسی را یاد بگیرد، به نقش شما در مقابل کودک نیز بستگی دارد. آیا به عنوان پدر و مادر یک کودک می‌توانید همه مراحل آموزش زبان انگلیسی به او را به عهده بگیرید؟ به عنوان معلم زبان انگلیسی کودک از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟
اجازه بدهید با هم راهکارهایی را برای هر دو حالت مرور کنیم.

مهم‌ترین نکته آموزش انگلیسی به کودکان

اگر می‌خواهید کودک شما با علاقه و موفقیت زبان انگلیسی را یاد بگیرد، پیش از هر چیز یک نکته خیلی مهم را در نظر بگیرید:آموزش کودکان یک کار تخصصی است.
شما به عنوان والد، یکی از بهترین کارهایی که در قدم اول می‌توانید برای کودکتان بردارید تا یادگیری زبان انگلیسی را با شور و شوق دنبال کند، پیدا کردن معلم خصوصی زبان کودکان باتجربه و کاربلد است. ارتباطِ کودک با معلم زبان انگلیسی‌اش تاثیر بسیار زیادی بر علاقه او به یادگیری زبان انگلیسی و دنبال کردن تمرین‌ها خواهد داشت. یک مربی کودک توانا، می‌تواند به خوبی با بچه‌ها ارتباط برقرار کند، و برای آموزش از روش‌های نوین، بازی، سرگرمی و ابزارهای کارآمد استفاده می‌نماید.

آموزش انگلیسی به کودکان

برای انتخاب مربی خصوصی یا کلاس زبان انگلیسی برای کودکتان موارد بالا را حتماً در نظر بگیرید. در ادامه نیز روش‌هایی را که یک معلم زبان انگلیسی کودکان می‌تواند به کار ببرد تا کودکان را علاقه‌مند نماید بررسی می‌کنیم. شما با توجه به این فاکتورها راحت‌تر می‌توانید یک معلم خوب برای کودک خود انتخاب کنید. پس از آن نیز به روش‌هایی می‌پردازیم که به شما به عنوان پدر و مادر کمک می‌کند تا کودکتان را به زبان انگلیسی و انجام تکالیفش علاقه‌مند کنید.

معلم با چه روش‌هایی کودکان را به یادگیری زبان علاقه‌مند می‌کند؟

بهترین روش آموزش به کودکان آموزش همراه با زندگی عادی و بازی است. در زندگی روزمره کودک علاقه‌مند است که کشف کند، تحرک داشته باشد و با دنیای جدید قابل درکی روبه‌رو شود. به عنوان مربی کودک باید از همین علایق و ویژگی‌های کودکان برای آموزش بهترین بهره را ببرید.

خودتان مشتاق و پرانرژی باشید

انرژی شما باید با کودک هماهنگ باشد. کمی فکر کنید که خودتان چطور کلاسی را ترجیح می‌دهید. روش‌های آموزشی جدید را یاد بگیرید و آن‌ها را متناسب با شاگردانتان به کار ببرید. یادتان باشد کودکان دوست دارند هیجان‌زده شوند. ممکن است لازم باشد برای هر کودکی از روش منحصربه‌فردی استفاده کنید تا او را به هیجان بیاورید.

فرآیند یادگیری را جذاب و سرگرم‌کننده کنید

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان بازی است. بنابراین فرآیند آموزش زبان انگلیسی را با بازی همراه کنید، بازی‌های زیادی برای آموزش واژه‌ها، گرامر و تلفظ در زبان انگلیسی طراحی شده است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
شعر، داستان، نمایش و نقاشی هم از ابزارهای جذاب آموزش به کودکان هستند. هر چه فعالیت‌های عملی بیشتر باشد، کودکان بیشتر جذب می‌شوند. حتی اگر می‌توانید از انجام فعالیت‌هایی مثل بازی با رنگ، گِل و خوراکی‌ها اجتناب نکنید. برانگیختن حس رقابت هم می‌تواند کودکان را برای یادگیری تشویق کند.

شخصیت و سبک یادگیری کودک را بشناسید

کودکان با هم متفاوتند. هنگام آموزش به کودکان به این مسئله خیلی توجه کنید. با شخصیت کودک، علایقش و مهارت‌هایش آشنا شوید و مدل یادگیری مناسبی را برای او برگزینید. علاوه بر آن سبک‌های یادگیری (صوتی، بصری، حرکتی، خواندن و نوشتن) در افراد متفاوت با هم فرق می‌کند. سبک یادگیری کودک را در نظر بگیرید اما روی یک سبک خاص تمرکز نکنید. برای آموزش زبان انگلیسی به کودک از ترکیبی از سبک‌های یادگیری استفاده کنید تا مهارت‌های کودک پرورش یابد.

روش های متنوع یاد گیری زبان

حال و هوای کودک را در نظر بگیرید

کودکان مثل بزرگسالان وقتی حوصله نداشته باشند، خودشان را مجبور به انجام کاری نمی‌کنند. بنابراین برای انتخاب فعالیت آموزشی به حال و هوای کودک در همان زمان توجه کنید. به کودک حق انتخاب بدهید که بین فعالیت‌های متفاوت هر کدام را که در آن زمان بیشتر دوست دارد انجام دهد. تسلط به روش‌ها و فعالیت‌های متنوع برای یادگیری می‌تواند برگ برنده شما باشد.

کودک را تشویق کنید

حتی کوچک‌ترین موفقیت‌های کودک را جشن بگیرید. اجازه بدهید کودک متوجه پیشرفت خود بشود. همین پیشرفت به او انگیزه بیشتری می‌دهد. اما حواستان باشد، مهم است که کودک بداند چه موفق شود، چه شکست بخورد، حمایت شما را خواهد داشت.

به عنوان والد چطور کودکم را به یادگیری زبان علاقه‌مند کنم؟

زمانی که کودکتان را در کلاس زبان انگلیسی ثبت نام می‌کنید یا برای او معلم خصوصی کودکان می‌گیرید، کار شما تمام نشده است. بهتر است با معلمش هماهنگ باشید تا به بهترین شکل از کودکتان حمایت کنید.

  • شرایط را برای انجام تکالیفشان مهیا کنید و در کنارشان باشید.
  • با دوستانشان تفریحات مشترکی به زبان انگلیسی ترتیب دهید.
  • راه‌هایی پیدا کنید تا کودکتان در موقعیت صحبت کردن به زبان انگلیسی قرار بگیرد.
  • او را تشویق و ترغیب کنید.

برنامه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را باید با ملایمت پیش ببرید. اما به یاد داشته باشید، نظم و استمرار در موفقیت کودکتان نقش مهمی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *