1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه کودک شما وزن می‌گیرد؟

چگونه کودک شما وزن می‌گیرد؟

چگونه کودک شما وزن می‌گیرد؟

وزن کودک به شما کمک می‌کند بفهمید او رشد کرده و سالم است. شما باید به طور مرتب وزن کودک خود را بررسی کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که آن‌ها غذای مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. بهتر است مرتباً وزن کودک خود را چک کنید. بچه‌ها معمولاً توزین می‌شوند:

– یک بار در ماه تا ۶ ماه

– هر ۲ ماه از ۶ تا ۱۲ ماه

– هر ۳ ماه پس از اولین تولد آن‌ها

چه چیزی بر وزن تولد کودک شما تأثیر می‌گذارد؟

وزن تولد کودک شما به میزان تولد نوزاد تا تاریخ تولد بستگی دارد. نوزادانی که بعد از موعدشان به دنیا می‌آیند اغلب بزرگتر هستند و کسانی که زودتر به دنیا می‌آیند اغلب کوچکتر هستند. وزن هنگام تولد کودک شما به شدت تحت تأثیر سلامت و رژیم غذایی مادر قبل و بعد از تولد است. همچنین می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد:

– قد و وزن والدین

– سلامتی کودک هنگام تولد

دختران اولین نوزادان و کودکان متولد شده اغلب کوچک‌تر هستند. نوزادان پسر و نوزادانی که در خانواده‌های دوم، سوم یا بیشتر متولد می‌شوند اغلب بزرگتر هستند.

 

ماه‌های اول:

نوزادان سالم به طور معمول در هفته اول تا دهم، وزن تولد خود را از دست می‌دهند. این به این دلیل است که نوزادان شیرده فقط در روز‌های اول مقدار کمی آغوز دریافت می‌کنند. سپس مادران تولید شیر مادر را شروع می‌کنند که به رشد آن‌ها کمک می‌کند. نوزادان سالم معمولاً طی ۲ تا ۳ هفته به وزن هنگام تولد برمی گردند.

دلایل تغییر ناگهانی وزن:

کودک شما شروع به خوابیدن بیشتر و تغذیه کمتر می‌کند

شما یا نوزادتان بیمار می‌شوید

شما احساس استرس می‌کنید

شما باردار هستید یا از دارو‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید

سوابق رشد کودک شما:

هنگام مراجعه به کلینیک، پزشک یا بیمارستان وزن و سایر اندازه‌گیری‌های کودک در پرونده سلامت کودک شما ثبت می‌شود. این سابقه به پزشکان، پرستاران و سایرین کمک می‌کند تا سلامت رشد و نمو کودک شما را براساس آنچه انتظار می‌رود بررسی کنند. وزن و طول کودک شما روی گرافی رسم می‌شود که وزن و طول طبیعی نوزادان در سنین مختلف را نیز نشان می‌دهد که چگونه کودک شما بین معاینات رشد می‌کند.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *