1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!

کودکان بیشتری در حال بیمار شدن هستند زیرا بیشتر در معرض عفونت کرونا دلتا قرار دارند. این مطلب به موضوع کرونا دلتا و کودکان اختصاص دارد.

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!

کودکان بیشتری در حال بیمار شدن هستند زیرا بیشتر در معرض عفونت کرونا دلتا قرار دارند. این مطلب به موضوع کرونا دلتا و کودکان اختصاص دارد.
حدود دو هفته و نیم پیش، با نزدیک شدن به سال تحصیلی، یک متخصص قلب کودکان از لوئیزیانا به همراه همسرش و سه فرزند خردسالشان و خانواده‌شان به کوه‌های جورجیا رفتند.
همه ۹ بزرگسال حاضر در این سفر، کاملا واکسینه شده بودند. این گروه بیشتر سفر را در خارج از خانه، در حال دوچرخه‌سواری، شنا و پیاده‌روی گذراندند.
در آخرین شب گردش یعنی همان روزی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) از افراد واکسینه‌شده درخواست کرد که در داخل خانه ماسک بزنند، یکی از والدین احساس بیماری کرد.
انجام آزمایش نشان داد که او به صورت خفیف به کووید ۱۹ مبتلاست. هیچ‌یک از بزرگسالان دیگر حاضر در این سفر به ویروس کرونا مبتلا نشدند.

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!
کرونا دلتا و کودکان، ابتلای شش کودک از هشت کودک خانواده
اما ظرف یک هفته، شش نفر از هشت کودکی که در این سفر خانوادگی حضور داشتند و همگی برای دریافت واکسن بسیار کوچک بودند، علائم عفونت کروناویروس را نشان دادند.
این متخصص قلب و عروق می‌گوید: «هر دو پسر ۵ و ۱۱ ساله من فقط علائمی مانند سرماخوردگی داشتند. تست کرونای پسر وسطی من منفی شده، بنابراین ما باید فرزندان خود را در طبقات جداگانه خانه نگه داریم.»
کودک ۷ ساله این خانواده، که در کلاس دوم تحصیل می‌کند، چند روز اول مدرسه خود را از دست داد.
پسر بزرگ‌تر خانواده هم که فوتبالیست است و قرار است در کلاس ششم درس بخواند، در ناحیه قفسه سینه، درد دارد.

کرونا دلتا و کودکان، موارد ابتلا رو به افزایش است
روند بیماری همه‌گیر کرونا بار دیگر تغییر می‌کند. واکسن کووید۱۹ در از بین بردن بیماری و مرگ، فوق‌العاده عمل کرده است. اما بیشترین مشکلات درباره افرادی است که واکسینه نشده‌اند؛ جمعیتی که شامل حدود ۵۰ میلیون کودک زیر ۱۲ سال است.

بیشترین مشکلات درباره افرادی است که واکسینه نشده‌اند؛ جمعیتی که شامل حدود ۵۰ میلیون کودک زیر ۱۲ سال است. موارد اطفال مبتلا به کووید۱۹ در حال افزایش است. در سراسر دنیا، بستری شدن کودکان در بیمارستان‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است.

موارد اطفال مبتلا به کووید۱۹ در حال افزایش است. در سراسر دنیا، بستری شدن کودکان در بیمارستان‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است.
مثلا در آخرین هفته ماه ژوئیه، نزدیک به ۷۲هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کودکان گزارش شد که تقریبا یک‌پنجم کل موارد شناخته‌شده در ایالات متحده و تقریبا دو برابر آمارهای هفته قبل از آن بود.
«لی بیرز»، رئیس آکادمی اطفال آمریکا، دراین‌باره می‌گوید: «این بزرگ‌ترین جهش بین کودکان در همه‌گیری کرونا تاکنون است.»

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!
کرونا دلتا و کودکان، خطر در کمین است مراقبشان باشید!
بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های کودکان در حال پر شدن است. در چندین ایالت آمریکا، کارکنان بهداشت می‌گویند که بچه‌ها سریع‌تر از همیشه مریض می‌شوند.
با توجه به این‌که بسیاری از کودکان فعلا نمی‌توانند به واکسن کرونا دسترسی داشته باشند و سلامت آن‌ها به اطرافیانشان بستگی دارد، والدین و سرپرستان باید به این واقعیت توجه ویژه داشته باشند که دلتا برای همه، خطری جدی است واین خطر برای بچه‌ها جدی‌تر است.

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!
کرونا دلتا و کودکانی که هنوز واجد شرایط دریافت واکسن نیستند!
تا زمانی که کرونا دلتا به طور جدی در آمریکا گسترش نیافته بود، بسیاری از محدودیت‌ها حذف شد، مشاغل بازگشایی شد و مردم دیگر ماسک نزدند.
«آنجلا براون»، پرستار بیمارستان کودکان «سنت لوئیس»، در «میسوری» می‌گوید: «به محض حذف پروتکل ماسک زدن، کووید بازگشت و افراد بیشتری را درگیر کرد.»
تزیریق واکسن هنوز هم می‌توانند در پیشگیری از کرونا موثر باشد، اما تنها نیمی از آمریکایی‌ها تمام اقدامات لازم برای محافظت در برابر کووید۱۹ را انجام داده‌اند. کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واجد شرایط تزریق واکسن نیستند و ممکن است برای دریافت واکسن تا پاییز یا زمستان منتظر بمانند تا نوبتشان شود.

کرونا دلتا و کودکان، خبرهایی نگران‌کننده!
شدت کرونا دلتا در کودکان و موج ناباوری خانواده‌ها
«جسیکا اسنودن»، رئیس بیماری‌های عفونی اطفال می‌گوید: «در هفته‌های اخیر، بیمارستان آرکانزاس کودکان (تنها بیمارستان اطفال در آرکانزاس) بسیار بیشتر از هر زمان دیگری در طول شیوع کرونا، کودکان را پذیرش کرده است.»
آن‌ها به طور معمول از ۲۰ یا ۳۰ نفر مراقبت می‌کنند که تقریبا نیمی از آن‌ها زیر ۱۲ سال هستند.
بسیاری از بیماران جدید مبتلا به کووید۱۹ یعنی کودکان آرکانزاس بسیار بیشتر از قبل علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند.
ریه‌های کودکان به شدت درگیر شده است و آن‌ها برای نفس کشیدن سخت تلاش می‌کنند.

«لیندا یانگ»، درمانگر تنفسی که ۳۷ سال سابقه کار در بیمارستان دارد، دراین‌باره می‌گوید: «من هرگز چنین چیزی مثل این همه‌گیری کرونا ندیده‌ام. این بدترین بیماری است که تا به حال در بچه‌ها مشاهده کرده‌ام.»
نیمی از کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند. تعدادی از آن‌ها بیش از یک ماه است که در بیمارستان بستری شده‌اند.
«عبدالله»، پزشک مراقبت‌های ویژه اطفال می‌گوید: «ما نمی‌توانیم آن‌ها را به این زودی ترخیص کنیم. برخی از والدین در ناباوری قرار دارند. مردم باور نمی‌کردند که بچه ها هم به این شدت به این بیماری دچار شوند.»
این مقاله، اطلاعاتی را راجع به کرونا دلتا کودکان در آمریکا ارائه کرده، اما سایر نقاط جهان هم در چنین وضعیتی قرار دارد.
وقت آن رسیده که باور کنید کرونا دلتا، کودکان را هم درگیر می‌کند. پیش از آنکه دیر شود، پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *