1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کلسترول بالا در بارداری می‌تواند باعث حمله قلبی شود

کلسترول بالا در بارداری می‌تواند باعث حمله قلبی شود

کلسترول بالا در بارداری می‌تواند باعث حمله قلبی شود

نوزادان از مادرانی که در بارداری کلسترول بالایی داشتند به دنیا می‌آیند ممکن است در معرض خطر حملات قلبی شدید قرار داشته باشند. محققان همچنین ۸۹ بیمار بستری شده با حمله قلبی را به دو دسته تقسیم کردند. میانگین سنی بیماران ۴۷ سال بود. اکثر بیماران سکته قلبی (۸۴%) مرد بودند. در نتیجه محققان دریافتند نوزادانی که حملات قلبی شدید را تجربه کرده‌اند، بیشتر از مادرانی متولد می‌شوند که کلسترول بالایی در دو سه ماهه اول بارداری داشتند.
کلسترول ماده ضروری موجود در خون است که به بدن اجازه می‌دهد سلول‌های سالم بسازد. با این حال اگر سطح کلسترول بیش از حد افزایش یابد رسوبات چربی در رگ‌های خونی ایجاد می‌کند و متعاقباً می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. اغلب ناشی از خوردن غذا‌های سرشار از کلسترول، چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس است.

محققان دریافتند نوزادانی که در دوران بارداری از مادرانی با کلسترول بالا متولد می‌شوند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به تصلب شرایین هستند که ضخیم شدن یا سخت شدن شریان‌ها به دلیل تجمع پلاک در آن است. با توجه به اینکه آترواسکلروز با کلسترول بالا مرتبط است، این لزوماً تعجب‌آور نیست. سایر عوامل خطر عبارتند از فشار خون بالا، اضافه وزن، عدم فعالیت بدنی، رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده و دیابت. محققان تأکید کردند که یافته‌های آن‌ها بر اهمیت نظارت بر سطح کلسترول در بارداری به منظور محافظت از سلامت فرزندان در آینده تأکید دارد. انجام این کار می‌تواند سلامت قلب بهتری را برای خود و فرزندشان در آینده ایجاد کند.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *