1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کم شدن وزن بعد از زایمان

کم شدن وزن بعد از زایمان

کم شدن وزن بعد از زایمان

نیازی به رژیم گرفتن نیست

شما یک فرزند به دنیا آوردید. اما هنوز هم وزن اضافی دارید. شما باید بهترین رژیم غذایی را برای ادامه پیدا کنید. یکی از بهترین راه های کاهش وزن ، کاهش کالری خالی است. غذاهایی که کالری خالی دارند چربی و قندهای زیادی دارند برای شما مفید نیستند. با نخوردن کیک ، کلوچه و سایر شیرینی ها شروع کنید. نوشابه و فست فود مانند پیتزا و هات داگ.

مصرف میان وعده بهتر

میان وعده مفید است، به شرطی که میان وعده های سالم بخورید و غذاهایی که سرشار از چربی و قند هستند را کاهش دهید. میان وعده هایی مانند میوه های تازه یا کنسرو شده یا غلات شیرین نشده را به جای نوشابه های شیرین ، آب نبات و چیپس انتخاب کنید. آنها پر از کالری اضافی هستند. هنگام شیردهی ، میان وعده های سالم خود مصرف کنید.

آب بنوشید

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می نوشید. تشخیص تفاوت بین تشنگی و گرسنگی دشوار است. اگر ابتدا بنوشید ، ممکن است احساس سیری کنید و بعداً نمی خواهید میان وعده بخورید. بعلاوه ، اگر کمبود آب داشته باشید ، بدن شما به همان اندازه کالری نمی سوزاند.

حرکت کنید

کودک را در کالسکه بگذارید و سریع در هوای تازه قدم بزنید. دیدن افراد دیگر و تغییر مناظر نیز می تواند به کاهش استرس کمک کند. ورزش به بدن شما کمک می کند و به شما انرژی می دهد. به آرامی شروع کنید ، پنج بار در هفته تا ۳۰ دقیقه راه خود را ادامه دهید. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه زمانی پس از زایمان می توانید ورزش را شروع کنید.

خواب کافی داشته باشید

سعی کنید راهی پیدا کنید تا هر روز حداقل ۷ ساعت بخوابید (حتی اگر یک باره نباشد). وقتی خواب کافی ندارید ، احتمال افزایش وزن وجود دارد. در یک مطالعه ، مادران جدیدی که ۵ ساعت یا کمتر در شب می خوابند کمتر از مادرانی که حداقل ۷ ساعت وقت دارند ، لاغر می شوند. هر شب به روال خود پایبند باشید ، و آنها به زودی خواهند فهمید که زمان خواب به معنای خواب است.

صبور باشید

به یاد داشته باشید ، بدست آوردن آن بدن کودک ۹ ماه طول کشید. احساس نکنید که باید فوراً به فرم خود برگردید.

از دیگران دکتر تغذیه راهنمایی بگیرید

اگر در از دست دادن اضافه وزن اضافی دچار مشکل شوید ، پزشک یا یک متخصص تغذیه می تواند به شما در یافتن پشتیبانی کمک کند. برخی از برنامه های کاهش وزن مخصوص مادران جدید و شیرده هستند.

 

منبع: www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *