1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کودک شب‌ها چه ساعتی باید بخوابد؟

کودک شب‌ها چه ساعتی باید بخوابد؟

کودک شب‌ها چه ساعتی باید بخوابد؟

اغلب نوزادان تازه متولد شده به ۱۶ ساعت خواب نیاز دارند. بین ۳ تا ۶ ماهگی بسیاری از نوزادان شروع به خوابیدن در شب می‌کنند. نوزاد شما ۱۰ تا ۱۲ ساعت در یک زمان نمی‌خوابد اما بعد از تغذیه شبانه راحت‌تر به خواب می‌روند. اگر نوزاد شما ۴ ماهه است و هنوز مدت زیادی نمی‌خوابد نگران نباشید. شما می‌توانید با اجازه دادن به آنها به خواب در شب و بیدار نکردن برای تغذیه به خواب آنها کمک کنید. چیزهای هیجان انگیز و سرگرم کننده را تا روز ذخیره کنید.

چگونه می‌توانم کودکم را وادار به خوابیدن در طول شب کنم؟

کودک را  در جای تاریک و ساکت بخوابانید و هر شب یک برنامه معمول داشته باشید مانند حمام کردن، خواندن کتاب یا تمیز کردن لثه‌ها یا دندان‌ها. قبل از قرار دادن آنها در تخت کودک آنها را آرام و خواب آلود کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها را برای ایمنی به پشت می‌خوابانید. هدف این است که نوزاد خود را خواب آلود روی تخت بگذارید. اگر آنها خیلی زود به خواب می‌روند روال آرام خود را زودتر شروع کنید. وقتی کودک شما شب ها از خواب بیدار می‌شود چند دقیقه قبل از بیرون رفتن از اتاق منتظر بمانید تا ببینید آیا می‌تواند به تنهایی دوباره بخوابد. اگر آنها همچنان گریه می‌کنند به آنها نگاه کنید اما آنها را بلند نکنید و چراغ را فوراً روشن نکنید. اگر کودک شما همچنان ناله و گریه می‌کند ممکن است گرسنه باشد یا نیاز به تعویض پوشک داشته باشد.

نوزاد من به چه مقدار زمان خواب نیاز دارد؟

وقتی نوزادان متولد می‌شوند همه چیز آنها خوردن و خوابیدن است. بنابراین شما هیچ یک از این خواب‌ها را به عنوان چرت زدن حساب نکنید. در حدود ۱ تا ۶ ماهگی  نوزادان تمایل دارند که روزانه چرت بزنند و هر چرت زدن ۱ تا ۲ ساعت طول بکشد. پس از اولین تولد نوزاد شما احتمالاً او دارای الگوی چرت در روز خواهد بود.

آیا باید بگذارم نوزادم خودش بخوابد ؟

با پزشک متخصص اطفال در مورد این که آیا برای کودک کوچک شما مناسب است صحبت کنید. برخی از نوزادان خسته می‌شوند و بعد از گریه می‌خوابند اما برخی فقط عصبانی می‌شوند.

آیا ممکن است کودک من در طول شب بیدار شود زیرا گرسنه است؟

بعد از ۴ ماه یا بیشتر متوجه می‌شوید که نوزاد شما احتمالاً نیازی به خوردن شیر زیاد در طول شب نخواهد داشت. اگر آنها بیدار می‌شوند یا گریه می‌کنند و به محض دریافت سینه یا بطری شما به خواب می‌روند در نیتجه گرسنه نیستند. اگر آنها از خواب بیدار می‌شوند،گریه می‌کنند و به طرز ناگهانی غذا را تمام می‌کنند باید شب‌ها به آنها غذا داده شود.

آیا کاری باید انجام دهم تا نوزادم در حین خواب اذیت نشود؟

– کودک را به پشت بخوابانید تا بخوابد
– آنها را روی یک تشک تخت با یک ملحفه محکم بخوابانید
– بالش، پتو، اسباب بازی و ضربه گیر تخت کودک را از تخت بردارید
– در اطراف آنها سیگار نکشید
– تا می‌توانید به آنها شیر دهید
– هنگام خواب به آنها پستانک بدهید
– آنها را از کالسکه، تاب، صندلی ماشین یا تاب خوردن نوزادان پس از خواب خارج کنید

نتیجه گیری:

وقتی کودک شما بیدار است وقت زیادی برای سیر کردن او بگذارید. این بدان معناست که به آنها اجازه دهید در حالی که روی شکم دراز کشیده اند بازی کنند.

منبع: www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *