1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کودک نوپا و نوزاد جدید

کودک نوپا و نوزاد جدید

کودک نوپا و نوزاد جدید

والدین بار دوم نمی توانند تمام وقت و انرژی خود را صرف جدیدترین موارد اضافه شده به خانواده کنند. در حالی که آنها بعد از زایمان هنوز خسته شده اند سعی می کنند با کارهای خانه کنار بیایند و خواب را از دست می دهند. اگر بتوانید کودک نوپای خود را راضی نگه دارید، بقیه به احتمال زیاد در جای خود قرار می گیرند. به همین دلیل است که درک واکنش های نوزاد اول شما نسبت به نوزاد جدید مهم است. یک برادر یا خواهر کوچک می تواند برای یک کودک نوپا بسیار تهدید آمیز به نظر برسد. از دیدگاه آنها والدین آنها وقت بیشتری برای کمک، آرامش یا بازی با آنها داشتند. ​​نیازهای نوزاد جدید کاملاً واضح است و انتظار از کودک ارشد برای انتظار منطقی به نظر می رسد. اما کودکان نوپا این کار را نمی کنند بنابراین والدین باید بیشتر مراقب باشند.

برنامه ریزی داشته باشید:

اگر کودک نوپای شما قبلاً آموزش دیده باشد آسان تر است و می تواند قبل از آمدن کودک جدیدتان به خانه بدون کمک غذا و لباس خود را بپوشاند اما اگر اینگونه نیست نگران نباشید. به یاد داشته باشید که ممکن است کودک نوپای شما برای جلب توجه شما به عادت های قدیمی بازگردد. کودک نوپای خود را به معاشرت و بازی با کودکان دیگر شاید در یک گروه بازی تشویق کنید. این به کودک شما کمک می کند تا مهارت های اجتماعی مورد نیاز خود را برای داشتن یک رابطه خوب با خواهر و برادر جدید خود رشد دهد.

 

درباره نوزاد جدید به فرزندتان توضیح دهید:

برخی از والدین کودکان نوپای خود را برای ملاقات بخش زایمان و نوزادان به بیمارستان  می‌برند. می توانید به آنها کمک کنید تا دفترچه ای درباره نوزادان راه اندازی کنند. اگر در بیمارستان زایمان می کنید کمی قبل از موعد مقرر در مورد رفتن به دنیا آوردن فرزند صحبت کنید. توضیح دهید. کودکان برای سازگاری به زمان نیاز دارند. بسیار مهم است که آنها در مورد بازگشت شما احساس امنیت کنند. وقتی به بیمارستان می روید می توانید از آنها بخواهید تا وقتی که برگردید مانند یک کتاب یا کیف مورد علاقه به دنبال چیزی برای شما باشند.

 

ملاقات در بیمارستان:

ترتیب دادن کودک نوپای خود برای ملاقات شما و نوزاد جدیدتان در بیمارستان ایده خوبی است. کودکان نوپا دوست دارند نوزادان تازه متولد شده را ببینند و شاید آنها را لمس کنند یا در آغوش بگیرند و آنها دوست دارند وقتی کوچک بودند داستانهایی درباره خود بشنوند.

رفتن به خانه:

اگر در بیمارستان زایمان می کنید مطمئن شوید که کودک نوپا توجه شما را هنگام بازگشت به خانه جلب می کند. در حالی که کودک نوپای خود را در آغوش گرفته و نوازش می کنید از شخص دیگری بخواهید کودک شما را حمل کند. اگر دوستان یا اقوام شما آنجا هستند می توانید از آنها بخواهید که به کودک نوپای شما نیز توجه کنند. گذراندن وقت با کودک نوپا بسیار مهمتر از پیگیری در کارهای خانه است.

 

ایمنی:

هرگز یک کودک نوپا را با نوزاد تازه متولد شده تنها نگذارید. ممکن است او وسوسه شود که یک بیسکویت به نوزاد بدهد که ممکن است کودک را خفه کند یا کالسکه را برای جلوگیری از گریه که ممکن است او را واژگون کند و تکان دهند. در صورت لزوم درها را بسته نگه دارید.

 

زمان تغذیه:

دادن تغذیه به نوزاد دشوار است زیرا همزمان باید مراقب کودک نوپا باشید. کودکان نوپا نیز می توانند حسادت کنند و هراسان شوند و با زدن کودک پیش برود. آنها همچنین ممکن است با پوزخند زدن، خیس کردن شلوار یا خواستن چیزهایی مورد توجه قرار بگیرند. اگر کودک نوپای شما دوست دارد در حالی که کودک خود را تغذیه می کنید در کنار شما بماند او را نوازش کنید و یا همزمان یک داستان برای او بخوانید. کیف قدیمی و برخی لباسهای دور انداخته شده برای کودکان نوپایی که دوست دارند لباس بپوشند نیز می تواند حواس شما را پرت کند. بیشتر کودکان نوپا از نقاشی یا بازی لذت میبرند. رادیو یا پخش موسیقی را امتحان کنید تا وعده غذایی کودک شما برای همه شما یک آرامش باشد.

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *