1403/02/23

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۱۰ نکته در مورد چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن یک تعطیلات عالی

۱۰ نکته در مورد چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن یک تعطیلات عالی

این روز‌ها با نزدیک شدن به تعطیلات نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای گذراندن آن بیشتر احساس می‌شود. 

بهتر است برای داشتن یک تعطیلات عالی از برنامه ریزی بهتری استفاده کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- برای یک سفر عالی برنامه ریزی کنید

یکی از گزینه‌های عالی برای همه ما ایرانی‌ها در تعطیلات سفر رفتن است. می‌توان از سفر‌های محدود و کوتاه استفاده کرد. سفر به مناطق نزدیک در اطراف شهرتان نه تنها روحیه شما را بهتر می‌کند بلکه خطر کمتری هم شما و خانواده شما را تهدید خواهد کرد.

۲- کتاب بخوانید

خواندن یک کتاب خوب در تعطیلات هم می‌تواند شما را به یک حال و هوای دیگری ببرد. اگر فرصت کتاب به دست گرفتن را ندارید می‌توانید از جمله مزایای استفاده از انواع کتاب‌های صوتی آن است که از خواندن کتاب خسته نخواهید شد و می‌خواهید که چند مورد را همزمان بخوانید.

۱۰ نکته در مورد چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن یک تعطیلات عالی

در کتاب صوتی فرد دیگری آن را برای شما و با لحن بهتری خواهد خواند و شما به آن گوش می‌دهید. اگر کتابی که گوش می‌دهید یک رمان باشد، شبیه این است که فردی دیگر برای شما یک داستان جذاب را تعریف می‌کند. شما هر زمان بخواهید می‌توانید کتاب صوتی را متوقف کرده و بعدا گوش بدهید. در هر جا که دوست داشته باشید مانند پشت فرمان و در تعطیلات و … هم می‌توانید کتاب صوتی گوش بدهید.

۳- به دل طبیعت بروید

 بهتر است این روزها را به بیرون از خانه بروید و در خانه نمانید. پس به دل طبیعت رفته و از آن انرژی بگیرید. می‌توانید از طبیعت و پارک‌ها و باغ‌های جنگلی اطراف محل زندگی خود استفاده کنید. 

۴- تکنولوژی را کنار بگذارید

بهتر است برای برنامه ریزی بهتر در این زمان برای خود قانون وضع کنید. روز‌های قشنگ بهاری بهتر است گوشی و تبلت را کنار گذاشته و زمان بیشتری را برای سپری کردن با خانواده اختصاص دهید. کنار گذاشتن لوازم الکترونیکی به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بخوابید و ذهن شما آرام‌تر شود. با این کار استراحت باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد.

۵- ورزش کنید

احتمالا همه ما می‌دانیم که ورزش کردن چه قدر برای سلامت جسمی و ذهنی ما مهم است. پس تنبلی را کنار بگذارید، در برنامه‌ریزی برای تعطیلات ورزش را هم قرار دهید و به جای خوابیدن زیاد ورزش کنید. با این کار در ادامه و با پایان یافتن تعطیلات هم می‌توانید این عادت خوب را برای خود دائمی کنید.

۶- آشپزی کنید

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید برای آن برنامه ریزی داشته باشید، آشپزی کردن است. در اینترنت پر است از دستور العمل انواع غذا‌های خوشمزه و غذا‌هایی که دوست دارید. برای این کار کافی است تصمیم بگیرید و شروع بکنید. توصیه ما به شما این است که غذا‌هایی که برای شما جذابتر است را امتحان کنید.

۱۰ نکته در مورد چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن یک تعطیلات عالی

برای مثال اگر اهل کیک و یا انواع شیرینی هستید می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. یا اگر عاشق برگر‌ها هستید آن‌ها را تهیه کنید. این پیشنهاد هم فقط برای افرادی نیست که دستپخت آن‌ها خوب است. حتی کسانی که آشپزی را به خوبی بلد نیستند می‌توانند با تمرین در تعطیلات تبدیل به آشپزی ماهر شوند.

۷- ریلکس کنید

در پایان باید بگوییم که این تعطیلات را به مشغله‌های مختلف، کار و انواع دغدغه‌های موجود فکر نکنید و تنها ریلکس کنید. زندگی همه ما درگیر استرس‌های کوچک و بزرگ است و بهترین کار آن است که همه آن‌ها را فراموش کنید. گاهی برای ریلکس کردن تنها به یک مبل و یک فنجان قهوه یا چای نیاز دارید. این کار برای مدت چند روز می‌تواند سطح انرژی شما را بیشتر کرده و نتیجه بسیار خوبی را در بلند مدت برایتان داشته باشد.

۸- موسیقی خوب گوش دهید

موسیقی هم یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌تواند به روز‌های یکنواخت تعطیلات رنگ و بوی بهتری بدهد. مهم نیست به چه نوع موسیقی علاقه دارید، شما باید از شنیدن آلبوم خواننده یا یک موسیقی مورد علاقه خود لذت کافی را ببرید یا آن موسیقی بتواند شما را به دنیای گذشته و خاطراتتان ببرد.

۹- مهارت جدید بیاموزید

شما از تعطیلات می‌توانید برای آموزش موضوعات مختلف استفاده کنید. این کار حتی با دیدن ویدئو‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف هم امکان پذیر است. پس این فرصت را برای آموختن از دست ندهید.

۱۰- دسته جمعی بازی کنید

بازی‌های دسته جمعی می‌تواند اعضای خانواده را کنار هم جمع کند و اوقاتی را بدون دغدغه برای شما فراهم آورد. بازی‌هایی مانند مافیا، مونوپولی، اسم فامیل، پانتومیم و … در کنار دسته جمعی بودن، فضای مفرح و شادی را ایجاد خواهند کرد.

نویسنده: وحیده امینی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *