1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

با پا گذاشتن به ۳۰ سالگی، زندگی دستخوش چرخشی چشمگیر می شود، چرا که اغلب از آن زمان است که خودآگاهی و استقلال رفته رفته در ما شکل می گیرد، امری که ما را قادر به تعیین اهداف و خواسته هایمان می سازد. برای دستیابی به موفقیت در تمامی ابعاد زندگی و محقق کردن رویاهای خود، چیزهای بخصوصی وجود دارد که به عنوان یک فرد بزرگسال باید تا پیش از رسیدن به ۳۰ سالگی از آن ها آگاه باشیم.

۱- شغلی پیدا کنید که از آن لذت ببرید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

 

در ابتدای جوانی ما اغلب، شغل های مختلفی را امتحان می کنیم، به ویژه بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه. با این حال، وقتی به ۳۰ سالگی می رسیم، پیدا کردن شغلی که به ما حس رضایت ببخشد و امکان رشد و پیشرفت دهد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

۲- در پختن یک غذا مهارت پیدا کنید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

چه بیزار از آشپزی باشید و چه ماهر در آن، باید در پخت دست کم یک غذا آنقدر مهارت پیدا کنید که به مشخصه ی شما بدل شود.

برای مهارت یافتن در آن می توانید مواد و روش های مختلف را امتحان کنید و از به خرج دادن خلاقیت با تغییر دستور آن ابایی نداشته باشید. داشتن یک غذا که به مشخصه ی شما تبدیل شود می تواند در عین تحت تأثیر قرار دادن مهمان هایتان، اعتماد به نفس تان را هم بالا ببرد.

۳- دوستان واقعی تان را بشناسید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

در دوران جوانی اغلب، افراد زیادی دور ما وجود دارند، امری که برقراری دوستی های جدید را ساده می کند. متأسفانه ما گاهی به اشتباه تصور می کنیم هر کسی که با او آشنا می شویم دوست ما است. با این حالف با گذشت زمان بسیاری از این دوستان در فرآیندی اجتناب ناپذیر از زندگی ما خارج می شوند و تنها دوستان واقعی مان در کنارمان می مانند. آن ها همان کسانی هستند که زمانی که غمگین هستیم حامی مان هستند و موفقیت هایمان را با ما جشن می گیرند. ما باید قدر کسانی که امتحان خود را پس داده اند را بدانیم و هر کسی که بر سر راه مان قرار گرفت را دوست خود تلقی نکنیم.

۴- زندگی را تمام شده ندانید

با رسیدن به ۳۰ سالگی، زندگی به پایان نمی رسد. هنوز ازدواج نکرده اید یا بچه دار نشده اید اما قصدش را دارید؟ تصور نکنید فرصت را از دست داده اید، بلکه برعکس، تجربه و پختگی ای که کسب کرده اید می تواند به شما کمک کند.

یا قصد ازدواج یا بچه دار شدن ندارید؟ نباید خود را در این مورد تحت فشار ببینید. شما می توانید هر طور که مایل هستید زندگی کنید.

و ایرادی ندارد اگر هنوز به اهداف شغلی یا تحصیلی تان یا هر هدف دیگری که داشته اید نرسیده باشید. شما هنوز فرصت زیادی در اختیار دارید.

علاوه بر این، تصور نکنید با پا گذاشتن به ۳۰ سالگی دیگر زمان تفریح و خوشگذرانی به پایان می رسد. شما هنوز هم می توانید از زندگی لذت ببرید.

۵- جزئیات زندگی شخصی تان را با دیگران در میان نگذارید

به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید رابطه عاطفی مستحکمی داشته باشید، باید از صحبت با اطرافیان خود درباره ی مشکلاتی که با شریک عاطفی تان دارید، خودداری کنید. اگر احساس می کنید که باید نگرانی هایتان را با کسی در میان بگذارید، به روانشناس مراجعه کنید.

فرد متخصص به شما در تجزیه و تحلیل شرایط رابطه و رفتارهای شریک عاطفی تان کمک خواهد کرد. با این کار دیگر به خودتان صرفاً به چشم یک قربانی نگاه نمی کنید و به ضعف های خود نیز پی می برید. و در نهایت اینکه می توانید مناسبت ترین راه برای خود و شریک عاطفی تان را برای برون رفت از وضعیت فعلی بیابید.

۶- اولویت بندی درستی داشته باشید

 

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

ما اغلب در زندگی دچار عجله می شویم و با اولویت دادن به مسائل جزئی، از چیزهایی واقعاً مهم غفلت می کنیم. با این حال، برای داشتن یک رضایتبخش باید چیزهایی که واقعاً مهم اند را در اولویت قرار دهیم و برای آن ها زمان صرف کنیم. وقت گذرانی با عزیزان خود و تجربه هایی که می توانیم در سفر داشته باشیم، به خاطرات خوش و ماندگار ما بدل خواهند شد. در مقابل، کسی علاقه ای به یادآورید ساعات طولانی ای که سر کار گذرانده ندارد.

۷- برای تعطیلات وقت و پول جور کنید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

اگر به اندازه ی کافی به خود استراحت ندهید درگیر خستگی هم جسمی و هم روحی خواهید شد و بازدهی تان هم کاهش خواهد یافت. به جای خرید جدیدترین مدل گوشی، پول تان را صرف یک تعطیلات لذتبخش کنید. بعد از یک استراحت کامل، انرژی دوباره پیدا خواهید کرد و عملکرد شغلی مؤثرتری خواهید داشت. بخشی از پول خود را هم برای تعطیلات بعدی تان پس انداز کنید.

۸-بیشتر مراقب سلامت تان باشید

از ۳۰ سالگی باید بیشتر مراقب سلامتی تان باشید و آن را تبدیل به یک عادت کنید. از دهه ی ۳۰ زندگی، رفته رفته  سر و کله ی مشکلات جسمانی پیدا می شود و سلامت بدن رو به افول می رود. بنابراین تغذیه ی مناسب، ورزش و استراحت کافی را حتماً در برنامه ی زندگی خود بگنجانید. از سلامت روان تان هم غافل نشوید.

۹- صحبت در جمع را یاد بگیرید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

صحبت در جمع یا برای غریبه ها می تواند برای بسیاری از ما دشوار باشد. با این حال، غلبه بر این ترس ضروری است. کسانی که می توانند هنگام صحبت در جمع آرامش خود را حفظ کنند و بیان مناسبی داشته باشند، مورد توجه و احترام قرار می گیرند و صحبت های آن ها شنیده می شود. ارتقاء مهارت های ارتباطی می تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند و شما را قادر می سازد ایده های و خواسته ها خود را به شکل مؤثرتری بیان کنید و مشکلات را راحت تر حل کنید.

۱۰- استایل خود را پیدا کنید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

وقتی پا به دوران بزرگسالی می گذاریم باید استایل مخصوص به خود را بسازیم. وقتی استایل خودتان را پیدا کنید، دیگر نگرانی ای برای تصمیم گیری درباره ی پوشش خود نخواهید داشت، چرا که از قبل می دانید که چه لباس هایی با شخصیت شما سازگارند. داشتن استایل شخصی فرآیند انتخاب لباس های جدید را ساده می کند.

به خاطر داشته باشید که ظاهر ما اولین چیزی است که برداشت ذهنی دیگران از ما را می سازد، بنابراین کار انتخاب لباس باید برایتان ساده باشد.

۱۱- کتاب خوانی را به یک عادت تبدیل کنید

۱۲ چیزی که تا ۳۰ سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

با خواندن کتاب می توانیم چیزهای زیادی درباره ی زندگی یاد بگیریم و نگاه متفاوتی به دنیا و مسائل مختلف آن پیدا کنیم. به علاوه، آگاهی بیشتری پیدا خواهیم کرد، دایره ی لغات مان گسترده تر خواهد شد و می توانیم گفتگوهای جذاب تری داشته باشیم.

۱۲- خود را برای آینده آماده کنید

هر چه سن بالاتر می رود، زندگی پیچیده تر و مشکلات بیشتر می شود. باید خود را برای رویارویی با چالش های زندگی آماده کنید که در این راه تجربه و دانش تان کمک زیادی به شما خواهد کرد.

علاوه بر این، از ۳۰ سالگی باید به فکر دوران میانسالی و پیری خود هم باشید. با خودتان روراست باشید و چیزی که واقعاً می خواهید و برایتان مهم است را پیدا کنید و برای دستیابی به آن تلاش کنید. میان ابعاد مادی و معنوی زندگی تعادل برقرار کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *