1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا کشیدن دندان برای کودکان دردناک است؟

آیا کشیدن دندان برای کودکان دردناک است؟

آیا کشیدن دندان برای کودکان دردناک است؟

آیا کشیدن دندان برای کودکان دردناک است؟

ممکن است کودک شما برای رها کردن دندان‌های شیری خود به کمک نیاز داشته باشد. دندانپزشک می‌تواند برای اطمینان از رشد طبیعی دندان‌های بزرگسال و جلوگیری از شلوغی بیش از حد، ناهماهنگی و سایر مشکلات با برداشتن دندان‌های شیری به درد دندان کودک کمک کند. اگر دندان شیری پوسیده یا آسیب دیده باشد (در اثر ضربه) یا غیر قابل ترمیم باشد کشیدن دندان نیز ممکن است ضروری باشد. درمان‌های ارتودنسی هم باعث صاف شدن و ردیفی شدن دندان‌ها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشیدن دندان کودکان به خواندن مقاله ادامه دهید.

کشیدن دندان شامل چه مواردی می‌شود؟

قبل از کشیدن دندان دندانپزشک ممکن است از ریشه و استخوان دندان کودک عکسبرداری کند. در بیشتر موارد دندان‌های کودک از طریق کشیدن ساده برداشته می‌شود. دندانپزشک از یک بی‌حس کننده برای جلوگیری از درد استفاده می‌کند. در برخی هم موارد ممکن است برای آرام کردن کودک تزریق آرام بخش لازم باشد. سپس دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوص دندان را با حرکت به جلو و عقب لق می‌کند تا آن را از رباط‌های پریودنتال که به ریشه‌های دندان تا استخوان فک حمله می‌کنند جدا کند. سپس از یک جفت فورسپس برای برداشتن دندان لق شده استفاده می‌کنند. پس از کشیدن دندان دندانپزشک یک گاز روی سوکت قرار می‌دهد تا فشار بیشتری ایجاد کند و خونریزی را به حداقل برساند. گاز باید حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در جای خود بماند. دندانپزشک همچنین دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را به شما می‌دهد تا به کودک شما کمک کند سریع بهبود یابد.
کشیدن دندان کودک در دندانپزشکی

مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان

هنگامی که داروی بیهوشی از بین رفت کودک شما احتمالاً ناراحتی و تورم جزئی را تجربه خواهد کرد. خوشبختانه این اثرات باید ظرف چند روز از بین بروند. در میان دستورالعمل‌های مراقبت‌ها به موارد زیر هم توجه کنید:

گاز را در جای خود نگه دارید تا خونریزی متوقف شود

از جویدن سمتی که دندان کشیده شده خودداری کنید

تا زمانی که داروی بیهوشی از بین نرود نخورید و ننوشید

چند روز غذاهای نرم و خنک بخورید

سوکت را با انگشت یا زبان خود لمس نکنید

در ۲۴ ساعت آینده از تف کردن یا نوشیدن با نی خودداری کنید

از کمپرس سرد روی گونه استفاده کنید تا درد و تورم را به حداقل برسانید

به اندازه کافی آب بنوشید تا باکتری‌ها و زباله‌ها را بشویید تا از عفونت جلوگیری کنید

به اندازه کافی استراحت کنید

از دهانشویه‌های حاوی الکل خودداری کنید

هر دارویی را طبق دستور مصرف کنید

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید

جایگزین‌های رایج به جای کشیدن دندان

از آنجایی که فک کودک شما ممکن است به طور کامل رشد نکرده باشد ایمپلنت دندان ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در چنین شرایطی دندانپزشک می‌تواند یک پل یا دندان مصنوعی را برای بستن شکاف توصیه کند تا عملکرد لبخند و بایت کودک شما حفظ شود. اگر دندان شیری برداشته شود دندانپزشک از یک فضا نگهدار برای پوشاندن شکاف استفاده می‌کند تا فضای کافی برای رشد دندان در زمان مناسب حفظ شود.

چه زمانی با دندانپزشک تماس بگیریم؟

درد یا ناراحتی شدید

تورم مداوم

چرک در حفره یا سایر علائم عفونت

تب

خونریزی بیش از حد

منبع:

greatneckdentalassociates.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *