1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

 ۴ علامت که کودک می‌تواند سر خود را با خیال راحت بالا نگه دارد

 ۴ علامت که کودک می‌تواند سر خود را با خیال راحت بالا نگه دارد

 ۴ علامت که کودک می‌تواند سر خود را با خیال راحت بالا نگه دارد

گردن نوزادان هنگام تولد بسیار حساس است. به همین ترتیب سر آنها هر زمان که بلند شوند یا نگه داشته شوند نیاز به پشتیبانی دارند تا زمانی که نشانه هایی از قدرت کافی برای بالا بردن سر خود را نشان دهند. هنگام تولد نوزادان عضلات گردن آنها آنقدر قوی نیستند که بتوانند سر خود را نگه دارند. به این ترتیب، والدین وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که هنگام حمل نوزادان از سر آنها به درستی حمایت می شود. این کار برای اطمینان از عدم بروز اختلالات عصبی یا آسیب مغزی انجام می شود. برای بیشتر نوزادان حمایت از سه تا شش ماهگی ضروری است و زمانی که علائم را نشان می دهد که آنها به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند سر خود را بلند کنند. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کودک می تواند با خیال راحت سر خود را بالا نگه دارد وجود دارد:

۱- سر را به سمت صدا بچرخانید

نوزادان تازه متولد شده توانایی دیدن چیزی به پشت را ندارند به غیر از آنچه که مستقیماً بالای سر آنها قرار دارد. به این دلیل است که عضلات گردن آنها هنوز نارس هستند. با این حال هنگامی که عضلات گردن شروع به تقویت می کنند اطراف و مکان هایی را که کودک می تواند مشاهده کند شروع به گسترش چشمگیری می کند. هنگامی که عضلات گردن برای اولین بار شروع به تقویت می کنند والدین متوجه می شوند که نوزادان هنگام حرکت دادن به آنها حرکت می کنند تا ببینند چه چیزی صدا را در جهت مخالف از جایی که نگاه می کنند ایجاد می کند. گرچه بسیاری از نوزادان این کار را در حدود سه تا چهار ماهگی شروع می کنند، اما تا زمانی که او به علامت شش ماهه نرسد عضلات گردن کاملاً محکم هستند تا بتوانند سر را از یک طرف به طرف دیگر بدون حباب حرکت دهند.

 

۲- سر و قفسه سینه را همزمان افزایش دهید

در روند تقویت عضلات گردن در زمان شکم نوزادان نیز عضلات شکم خود را تقویت می کنند. به همین دلیل این توانایی به سرعت تغییر می کند که قادر به نگاه کردن به اطراف اتاق نیست تا بتواند در یک دوره کوتاه مدت سر و سینه را از زمین بلند کند. همزمان با تقویت عضلات گردن، عضلات شکم کودک نیز تقویت می شوند. این بدان معنی است که دامنه حرکتی بیشتر وجود دارد که کودک می تواند قدرت بیشتری را کنترل کند. اگر نوزادی نشانه هایی از بالا بردن سر و سینه خود از زمین را نشان دهد احتمالاً می تواند سر خود را با خیال راحت بالا نگه دارد.

۳- بالا رفتن از طبقه

نشانه خوبی که نشان می دهد نوزادی قادر است سر خود را با خیال راحت بالا نگه دارد توانایی انجام فشارهای کوچک است. زیرا اگر قدرت عضلانی برای بالا نگه داشتن سر وجود نداشته باشد، بازوها به تنهایی قادر به فشار دادن گردن و سر از زمین نیستند.  عضلات بازو، گردن و پشت برای رسیدن به این هدف باید با هم کار کنند. اگرچه ممکن است فاصله بسیار کمی از زمین باشد اما برای شروع اگر نوزادان بتوانند خود را از زمین دور کنند، عضلات گردن آنها تا حدی تقویت شده است که احتمالاً دیگر نیازی به کمک والدین برای حمایت از گردن بچه ها نیست.

 

۴- کودک می تواند بنشیند

در حدود زمانی که عضلات گردن کودک به اندازه کافی قوی هستند و در صورت نگه داشتن دیگر نیازی به پشتیبانی ندارند، چندین مرحله رشد به طور همزمان اتفاق می افتد. یک علامت عالی در مورد رشد عضلات گردن در نوزادان توانایی نشستن است. این اتفاق در حدود شش ماهگی رخ می دهد. اینکه آیا این بدان معناست که کودک می تواند به تنهایی بنشیند یا از او حمایت می شود به این بستگی دارد که آیا عضلات شکم به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند وزن بدن را به حالت ایستاده تحمل کنند. البته اگر کودک هنگام نشستن هنوز تعادل خود را از دست می دهد، نظارت بر او ضروری است تا به خودش آسیب نرساند. با این حال در صورت امکان نشستن به حالت ایستاده عضلات گردن کودک بیش از اندازه قوی هستند که بتوانند سر او را با خیال راحت بالا نگه دارند.

منبع: www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *