1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۵ اسباب بازی‌ که نباید برای کودک خود بخرید

۵ اسباب بازی‌ که نباید برای کودک خود بخرید

۵ اسباب بازی‌ که نباید برای کودک خود بخرید

با توجه به اینکه این روز‌ها همه اسباب بازی‌هایی که برای نوزادان به بازار عرضه می‌شود متناسب سن کودکان است ولی باید هنگام خرید به نوع آن‌ها و سن کودک توجه شود. والدین وظیفه دارند مشخص کنند کدام یک از آن‌ها برای نوزادان ایمن هستند. این واقعیت که اسباب بازی‌هایی وجود دارد که برای نوزادان ایمن نیستند، کار را دشوارتر می‌کند. به همین ترتیب، دانستن اینکه از خرید کدام یک از اسباب بازی‌ها برای نوزاد اجتناب کنید خیلی مهم است. برخی از اسباب بازی‌ها بی‌خطر هستند و استفاده از آن‌ها تخیل کودک را ترویج می‌دهند. برخی دیگر خطرات ایمنی را به همراه دارند و هیچ کاری برای رشد کودک انجام نمی‌دهند.

اسباب بازی با رشته‌های بلند

اسباب بازی‌هایی که دارای سیم هستند به نظر می‌رسند برای کودکان مناسب نیستند. متأسفانه اسباب بازی‌های دارای رشته‌های طولانی می‌توانند برای نوزادان بسیار مضر باشند و باید از آن‌ها اجتناب کرد.

 

اسباب بازی با قطعات کوچک

نوزادان به دلیل قرار دادن همه چیز در دهان خود به مراقبت بیشتری نیاز دارند. اگر یک اسباب بازی به آن‌ها داده شود که دارای قطعات کوچک باشد، صد در صد این قطعات کوچک به دهان آنها راه پیدا می‌کند.

 

 اسباب بازی‌های نقاشی شده

اگر جنس و بدنه اسباب بازی حاوی سرب باشد خطر بیشتری وجود دارد. دلیل این امر این است که حتی قرار گرفتن در معرض سرب هم می‌تواند باعث کاهش ضریب هوشی، تاخیر گفتاری، کاهش شنوایی، ناتوان در یادگیری، رشد و مشکلات رفتاری در نوزادان شود.

 جغجغه‌های بزرگ و سنگین

اسباب بازی که به بیشتر نوزادان داده می‌شود جغجغه است. این فقط به این دلیل نیست که نوزادان دوست دارند آن‌ها را تکان دهند و سر و صدایی را که می‌خواهند بشنوند بلکه به این دلیل که آن‌ها یک اسباب بازی برای رشد کودک هستند. جغجغه می‌تواند یک اسباب بازی بسیار سنگین باشد. از آنجا که نوزادان قدرت زیادی ندارند وزن جغجغه می‌تواند منجر به افتادن آن و ضربه زدن به سر، چشم، بینی یا دهان شود که می‌تواند درد زیادی برای بچه به وجود بیاورد.

اسباب بازی‌های پلاستیکی

اسباب بازی‌های ساخته شده از پلاستیک بیشتر تولید می شوند. به این دلیل است که تولید انبوه آن‌ها آسان  و ساخت آن‌ها از سایر مواد ارزان‌تر است. با این حال برخی از آن‌ها همچنین می‌توانند حاوی مواد شیمیایی سمی باشند که برای نوزادان مضر هستند. دلیل سمی بودن بعضی از اسباب بازی‌های پلاستیکی نوزادان این است که بچه‌ها دوست دارند دنیا را با دهان خود کشف کنند. به همین دلیل، اسباب بازی‌ها به دهان نوزادان راه پیدا می‌کنند. جایی که مواد شیمیایی از پلاستیک خارج می‌شوند و به سیستم تنفسی و بدنی بچه‌ها ‌می‌روند.

 

 

منبع: www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *