1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

‎⁨با خوابیدن به پشت، مشکلات خواب خود را حل کنید ⁩

‎⁨با خوابیدن به پشت، مشکلات خواب خود را حل کنید ⁩

‎⁨با خوابیدن به پشت، مشکلات خواب خود را حل کنید ⁩

۸ دلیل خوابیدن به پشت می‌تواند مشکلات خواب شما را حل کند

بسیاری از افراد در دوران بارداری به پهلو می‌خوابند. خوابیدن به پشت فواید زیادی برای سلامتی ارائه می‌دهد که ممکن است به آن توجه نکرده باشید. پشت خوابیدن می‌تواند به شما کمک کند:

  •  ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید
  •  کاهش سردرد تنشی
  •  کاهش فشار و فشار روی قفسه سینه
  •  از بین بردن تجمع سینوس
  •  از ایجاد چین و چروک و سوزش روی صورت شما جلوگیری می‌کند

 

این می‌تواند به دلیل این واقعیت باشد که منبع قابل اعتماد است که وقتی نوزادان مستعد یا روی شکم می‌خوابند، افزایش می‌یابد:

  •  بار باکتریایی بینی
  •   تنفس
  •  ترشحات راه هوایی فوقانی

ممکن است درد کمر و گردن را کاهش دهد:

خوابیدن به پشت به کاهش فشار روی ستون فقرات کمک می‌کند. این وضعیت شبیه‌ایستادن صاف است. خوابیدن روی شکم در حالی که سرتان به یک طرف است شبیه به چرخش سر در یک جهت برای ساعت‌ها در حالت نشسته یا‌ ایستاده است که باعث درد می‌شود. همچنین ستون فقرات را فشرده می‌کند زیرا گردن شما به سمت عقب متمایل شده است. استراحت دادن به ستون فقرات با دراز کشیدن به پشت و استفاده از بالش برای راحتی و حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات بسیار ساده‌تر است.

 

ممکن است تنفس را بهبود بخشد:

اگر روی شکم یا پهلو دراز کشیده‌اید ممکن است فضای تنفس خود را شلوغ کرده باشید. دیافراگم عضله‌ای است که وظیفه تنفس را بر عهده دارد و فشرده شدن آن باعث می‌شود تنفس شما کم عمق شود.

 

ممکن است از چین و چروک و خطوط جلوگیری کند:

خوابیدن روی صورت می‌تواند پوست شما را بکشد و تحریک کند و در نتیجه چین و چروک ایجاد کند. هنگامی که صورت شما مستقیماً روی بالش قرار می‌گیرد اصطکاک حاصل می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و خطوط شود. همین امر در مورد گردن نیز صدق می‌کند که ممکن است هنگام خوابیدن روی شکم خراشیده و اصلاح شود. خوابیدن به پشت همچنین به نگه داشتن محصولات مراقبت از پوست روی صورت و خارج از روبالشی کمک می‌کند.

 

پف صورت را کاهش می‌دهد:

هنگامی که روی هر قسمت از صورت خود دراز می‌کشید مایع در آن ناحیه جمع می‌شود. تجمع مایعات باعث پف دور چشم و تورم در صورت می‌شود. با دراز کشیدن به پشت، این تجمع را از بین می‌برید و پف را کاهش می‌دهید. حتماً سر خود را کمی بالا بیاورید تا به کنترل محل رفتن مایع کمک کنید.

 

ممکن است تجمع سینوس را تسکین دهد:

خوابیدن در حالی که سر خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید به رفع احتقان و جلوگیری از گرفتگی مجرای بینی کمک می‌کند. وقتی سر پایین است مخاط در سینوس‌ها جمع می‌شود.

ممکن است از سردرد تنشی جلوگیری کند:

خوابیدن به پشت مانند تأثیری که روی گردن و ستون فقرات شما دارد فشار را از سر شما کم می‌کند. سردرد‌های سرویکوژنیک یا سردرد‌هایی که ریشه در ستون فقرات گردنی دارند از گردن شروع می‌شوند و اغلب با میگرن اشتباه گرفته می‌شوند. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  درد ضربان دار در یک طرف سر یا صورت شما
  •  گرفتگی گردن
  • درد نزدیک چشم
  •  درد هنگام سرفه یا عطسه
  •  حساسیت به نور و نویز
  •  تاری دید
  •  ناراحتی معده
  •  اعصاب فشرده

 

در حالی که روش‌های مختلفی برای خوابیدن وجود دارد، خوابیدن به پشت فواید متعددی را ارائه می‌دهد که نادیده گرفتن آن‌ها دشوار است، از جمله:

  • بهبود تنفس
  •  کاهش درد کمر
  • پوست صاف‌تر و شفاف‌تر

 

نحوه محاسبه زمانی که باید به خواب بروید به چه صورت است؟

ممکن است متوجه نباشید، اما میزان خوابی که می‌کنید می‌تواند بر همه چیز از وزن و متابولیسم گرفته تا عملکرد مغز و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. با این حال ساعتی که به خواب می‌روید بسته به زندگی اجتماعی، برنامه کاری، تعهدات خانوادگی، جدیدترین نمایش پخش شده در نتفلیکس یا زمانی که احساس خستگی می‌کنید متفاوت است. اما اگر می‌دانید چه ساعتی باید از خواب بیدار شوید و می‌دانید که برای بهترین عملکرد خود به مقدار مشخصی خواب نیاز دارید، فقط باید بفهمید چه ساعتی باید به رختخواب بروید.

 

چرا خواب مهم است؟

خواب به دلایل زیاد حیاتی است. یک خواب خوب شبانه:

ترشح هورمون‌هایی را تنظیم می‌کند که اشتها، متابولیسم، رشد و بهبودی شما را کنترل می‌کنند

عملکرد مغز، تمرکز، تمرکز و بهره وری را افزایش می‌دهد

خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد

به مدیریت وزن کمک می‌کند

سیستم ایمنی بدن شما را حفظ می‌کند

خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

عملکرد ورزشی، زمان واکنش و سرعت را بهبود می‌بخشد

ممکن است خطر افسردگی شما را کاهش دهد

 

نکاتی برای خواب بهتر:

– در طول روز:

به طور منظم ورزش کنید، اما سعی کنید تمرینات خود را حداقل چند ساعت قبل از خواب برنامه‌ریزی کنید. ورزش خیلی نزدیک به زمان خواب ممکن است منجر به اختلال در خواب شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور‌های روشن در طول روز را افزایش دهید. این می‌تواند به حفظ ریتم شبانه روزی بدن شما کمک کند، که بر چرخه خواب و بیداری شما تأثیر می‌گذارد.

سعی کنید چرت‌های طولانی به خصوص در اواخر بعد از ظهر نداشته باشید.

سعی کنید هر روز در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید.

– قبل از خواب:

الکل، کافئین و نیکوتین را در عصر محدود کنید. این مواد پتانسیل این را دارند که خواب شما را مختل کنند یا به خواب رفتن را دشوار کنند.

وسایل الکترونیکی را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب خاموش کنید. نور این دستگاه‌ها می‌تواند مغز شما را تحریک کرده و به خواب رفتن را سخت‌تر کند.

عادت به یک روال آرامش بخش قبل از خواب، مانند حمام آب گرم یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش را پیدا کنید.

 

– در تخت خواب:

هنگامی که در رختخواب هستید از نگاه کردن به صفحه نمایش‌هایی مانند تلویزیون، لپ تاپ یا تلفن خودداری کنید.

کتاب بخوانید

چشمان خود را ببندید، عضلات خود را شل کنید و روی تنفس ثابت تمرکز کنید.

اگر نمی‌توانید بخوابید، از رختخواب بلند شوید و به اتاق دیگری بروید. کتاب بخوانید یا به موسیقی گوش دهید تا زمانی که احساس خستگی کنید، سپس به رختخواب برگردید.

 

منبع: www.healthline.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *