1403/06/11

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

انواع شیر خشک نوزادان و راهنمای انتخاب آن

انواع شیر خشک نوزادان و راهنمای انتخاب آن

انواع شیر خشک برای نوزادان با نیاز‌های متفاوت وجود دارد. نوزادان با شرایط کولیک، ریفلاکس، عدم تحمل لاکتوز، تولد زودهنگام و… می‌توانند شیر خشک مناسب خود را مصرف کنند.

انواع شیر خشک و راهنمای انتخاب آن
 

۷. شیر خشک‌های مخصوص نوزادن نارس

از آنجایی که نوزادان نارس نیاز به کالری بیشتری دارند، شیر خشک‌های مخصوص نوزادان نارس تهیه شده اند. نوزادان نارس نیازمند مواد مغذی بیشتری هستند. آن‌ها به مقادیر بالایی از کلسیم، فسفر، پروتئین، سدیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مانند آهن، روی و مس نیاز دارند. این شیرخشک‌های ویژه حاوی این مواد مغذی اضافی هستند.


بیشتر بخوانید: ۱۳ مورد از ویتامین‌ های لازم در دوران شیردهی


۸. ممنوعیت دادن شیر گاو به نوزاد پیش از یک‌سالگی

نوزادان قادر به هضم شیر کامل گاو نیستند. پروتئین موجود در شیر گاو دستگاه گوارش نوزادان را تحریک میکند. شیر گاو دارای مقادیر کافی آهن، اسید لینولئیک، ویتامین C ، ویتامین E و سایر مواد مغذی نیست و از سوی دیگر مقادیر بیش از حد سدیم، پتاسیم و پروتئین دارد. با این وجود، شیرخشک مبتنی بر شیرگاو، غنی شده با مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین‌ها و چربی‌هایی که از روی شیر مادر شبیه سازی شده، رشد همه جانبه نوزاد را تامین می‌کند. همین امر برای جایگزین‌های شیر مانند شیر سویا نیز صادق است. کودک پس از یک‌سالگی می‌تواند آن‌ها را مصرف کند.
 
ممنوعیت دادن شیر گاو به نوزاد پیش از یکسالگی

 

جمع بندی

  • بهترین غذای کودک در شش ماه اول زندگی، شیر مادر است.
  • شیر خشک در انواع مختلف برای نوزادان با نیاز‌های متفاوت وجود دارد.
  • پزشک متخصص کودکان با توجه به شرایط نوزاد، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهد.


شما از چه شیرخشکی برای نوزادتان استفاده می کنید؟ آیا در تهیه شیرخشک نوزادتان به مشکل برخورده اید؟ سوالات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
برگرفته از: thebump


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *