1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه در ۳۰ سالگی پوستی شفاف داشته باشیم؟

چگونه در ۳۰ سالگی پوستی شفاف داشته باشیم؟

چگونه در 30 سالگی پوستی شفاف داشته باشیم؟

همه دوست دارند پوستی شفاف داشته باشند. با توجه به برنامه‌ها و زندگی پرمشغله امروزی مراقبت از پوست مهم است اما کسی به آن توجه نمی‌کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که برای شما مفید خواهد بود.

شستشوی صورت:

اگر پوست شما مستعد آکنه است و لکه‌های تیره دارید به دنبال محصولاتی باشید که دارای اسید گلیکولیک و سالیسیلیک هستند. هر دوی این‌ها به از بین بردن پوست مرده کمک می‌کند و منافذ شما را تمیز و آن را نرم و صاف می‌کند. تنها اقدام احتیاطی که پیشنهاد می‌شود این است که بیش از حد از آن به صورت روزانه استفاده نکنید و در هفته ۲ تا ۳ روز به صورتتان ژل شست و شو بزنید.  
 تونر:

از یک تونر خوب استفاده کنید که الکل نداشته باشد و به دنبال موادی مانند اسید گلیکولیک، عصاره چای سبز، خیار و عسل باشید. تونر برای از بین بردن باکتری‌ها، چربی اضافی و پوست مرده که منافذ را می‌بندد استفاده می‌شود.

 مرطوب‌ کننده:

مرطوب‌ کننده نباید خیلی چرب باشد زیرا منافذ شما را می‌بندد. مرطوب‌ کننده‌های مختلف حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C وجود دارد. سعی کنید تا حد امکان از محصولاتی استفاده کنید که دارای مواد طبیعی هستند.

 لایه‌ برداری پوست:

لایه‌ برداری می‌تواند به حذف سلول‌های مرده اضافی پوست کمک کند. اگراین سلول‌ها برای مدت طولانی روی پوست شما بمانند می‌توانند منافذ شما را مسدود کرده و منجر به جوش زدن شوند. انباشته شدن سلول‌های مرده روی صورت ممکن است پوست شما را کدر، پوسته پوسته یا باعث پیری زودرس شود. برای لایه‌ برداری پوست از ماسک‌ها یا لوسیون‌ها یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. ابتدا با متخصص پوست خود صحبت کنید زیرا برخی از انواع لایه‌ برداری ممکن است آکنه التهابی را بدتر کند.

خواب کافی:

کمبود خواب در برخی موارد می‌تواند باعث ترشح ترکیبات التهابی در بدن شود. این ترکیبات می‌توانند باعث ترک پوست یا بدتر شدن آکنه شوند. در کل هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت را در هر شب در نظر بگیرید.

انتخاب مواد آرایشی درست:

افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند بیشتر در معرض جوش‌های پوستی هستند. برای اطمینان از اینکه روتین آرایش شما سازگار با پوست است حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

  • همیشه قبل از استفاده از آرایش یا محصولات مراقبت از پوست دست‌های خود را بشویید.
  • همیشه قبل از خواب یا ورزش آرایش خود را پاک کنید. برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی را به صورت هفتگی بشویید.

 ریلکس کردن:

اگر با یک رویداد یا موقعیت استرس‌ زا سر و کار دارید به دنبال راه‌های سالم برای کاهش استرس باشید. برخی از گزینه‌ها عبارتند از:

  • حداقل ۳۰ دقیقه با شدت بالا تا متوسط ورزش کنید
  • انجام تمرینات تنفسی
  • انجام یوگا
  • مدیتیشن برای چند دقیقه 

رژیم غذایی:

اگرچه تحقیقات محدودی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و پوست شما وجود دارد اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که غذا‌های با شاخص گلیسمی بالا ممکن است با آکنه مرتبط باشند. برای کاهش مصرف غذا‌های با شاخص گلیسمی بالا سعی کنید:

  • کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند نان سفید و محصولات پخته شده را محدود کنید.
  • مصرف نوشابه‌های شیرین و شیرینی‌ها را کاهش دهید.
  • میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و منابع سالم پروتئین را بیشتر مصرف کنید.
  • مصرف الکل را محدود کنید.

نتیجه‌ گیری:

وقتی صحبت از شفافیت پوست به میان می‌آید به چیز‌هایی که روی صورت خود می‌گذارید مانند پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، برس‌ها و اسفنج‌های کثیف توجه کنید. تمرکز بر برخی عوامل سبک زندگی مانند خواب با کیفیت، رژیم غذایی سالم و مدیریت استرس نیز می‌تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد. اگر چندین نوع درمان را برای آکنه خود امتحان کرده‌اید و هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد با یک متخصص پوست قرار ملاقات بگذارید. آن‌ها ممکن است درمان‌هایی مانند آنتی بیوتیک‌ها یا دارو‌های تجویزی را برای کمک به پاکسازی پوست شما تجویز کنند.

 

منبع:

www.healthline.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *