1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا افراد خیانتکار را از روی پوشش آن‌ها می‌توان شناخت؟

آیا افراد خیانتکار را از روی پوشش آن‌ها می‌توان شناخت؟

بیا نی نی/ قصد صحبت از نتایج جالب مطالعاتی جدید درباره ارتباط میان نوع پوشش افراد و احتمال خیانت کار بودن آن‌ها را داریم، اما قبل از آن باید بگوییم که انتشار این مطلب به معنای تایید کامل آن نیست و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد.

 

به نقل از Best Life، این تحقیقات نشان می‌دهند برخی از مردم تصور می‌کنند که  اگر شما به طوری که در این مطلب به آن اشاره شده است، لباس بپوشید، فردی خیانتکار هستید.

برخی از افراد، باور و درک منفی از مردانی دارند که این طور لباس می‌پوشند. اگرچه همه ما می‌دانیم که شما هرگز نباید کتاب را براساس جلد آن قضاوت کنید، امّا متاسفانه همه افراد هنوز به پیام درونی و حقیقت این موضوع پی نبرده اند.

اغلب، افراد به دلیل ویژگی ظاهری و بیرونی و لباس و پوششی که بر تن دارند مورد قضاوت دیگر افراد قرار می‌گیرند.

لباسی که شما هر روز صبح برای پوشیدن انتخاب می‌کنید، برداشت دیگران نسبت به شما را تغییر می‌دهد، چراکه برخی از افراد به خود اجازه می‌دهند هر طور که دلشان می‌خواهد شما را مورد قضاوت قرار دهند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پوشیدن یک چیز خاص می‌تواند حتی مردم را به این فکر فرو ببرد که شما فردی خیانتکار هستید حتی اگر شما چنین انسانی نباشید و به هیچ عنوان در مسیر گمراهی و انحراف قرار نگرفته باشید.

به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید تا متوجه شوید نوع پوشش شما چگونه باعث می‌شود چنین پیام‌هایی در ذهن افراد متبادر شود.

لباس؛ نشانه خیانت انسان

مدتی پیش، مقاله‌ای در مجله Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد که به چگونگی درک زنان از نحوه پوشش مردان تأکید می‌کرد.

دنیل کروگر، روانشناس از دانشگاه میشیگان، در مطالعه اش از ۳۷۶ شرکت کننده خواست تا بر اساس روابطشان، به مردانی که پولوشرت با آرم کوچک و بزرگ رالف لورن را پوشیده بودند، نمره دهند.

فاکتور‌ها شامل «صحبت کردن با جنس مخالف به منظور برقراری رابطه»، «جذب جنس مخالف»، «خوب از بچه‌ها مراقبت کردن» و «اختصاص دادن همه منابع به خانواده» بودند.

شرکت کنندگان، مردانی که آرم لوکس بزرگ داشتند را افرادی بی ادب‌تر تلقی کردند که احتمالا خیانتکار هم هستند.

در حقیقت، براساس این مطالعه و علائم خیانت موجود، این مردان، علاقه کمتری داشتند که با شریک زندگی خود ارتباط عاطفی برقرار کنند و به او متعهد باشند و همچنین آن‌ها در زندگی خود برای فرزندآوری سرمایه گذاری کمتری می‌کردند.

کروگر، در ابتدا تصور می‌کرد که آرم‌های بزرگتر به دلیل نماد و نشانه‌ای از ثروت و قدرت، دو ویژگی مهم برای تشکیل خانواده و فرزندآوری، برای زنان جذاب‌تر هستند.

درواقع، این روانشناس متوجه شد، مردانی که این طور لباس می‌پوشند پیش چشم زنان، به عنوان افرادی هستند که به آن‌ها خیانت می‌کنند نه کسانی که قصد تشکیل زندگی و فرزندآوری دارند.

این روانشناس در تکمیل اظهاراتش ادامه داد: چنین مردانی به جای اینکه سیگنال‌هایی قوی و قابل اعتماد باشند که برای تشکیل زندگی و فرزندآوری در آینده، روی آن‌ها سرمایه گذاری شود، در ذهن زنان، افرادی خیانتکار هستند که از کالا‌های لوکس و… برای جذب دیگران و خیانت استفاده می‌کنند.

اگرچه، آرم‌های لوکس کوچکتر باعث می‌شوند که مردان قابل اعتماد‌تر باشند، امّا با توجه به تحقیقات کروگر، آرم‌های لوکس بزرگ، ” رقابت اجتماعی” و ” جذابیت‌هایی به منظور خیانت” را افزایش می‌دهند؛ به طوری که نتیجه آن، کاملا مغایر با آرم‌های کوچک است و همچنین، این روانشناس بیان کرد آرم‌های لوکس کوچک اطمینان بیشتری به افراد می‌دهند و حتی ممکن است خود مردان نیز این موضوع را درک کنند.

این روانشناس همچنین از شرکت کنندگان پرسید که حاضرند در مجموعه‌ای، آرم‌های کوچک بپوشند یا بزرگ؟

پاسخ دهندگان مرد اظهار کردند که هنگام حضور در مصاحبه شغلی و یا خواستگاری برای اولین بار، پیراهن‌هایی با آرم و نشانه‌های کوچکتر به تن می‌کنند، چرا که هر دو شرایط به گونه‌ای است که باید اعتماد طرف مقابل را جلب کرد، امّا در شرایطی که بیشتر به دنبال این هستند که در جامعه به صورت رهبرگونه ظاهر شوند و یا دیگران را جذب خود کنند ترجیح می‌دهند پیراهن‌هایی با آرم‌های بزرگتر بپوشند.

به طور کلی، باید گفت که اغلب، مردان بیشتر از زنان خیانت می‌کنند و این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت.

لباس؛ نشانه خیانت انسان

اگرچه مطالعه کروگر به عنوان یک دکتر روانشناس بر اساس نوع پوشش مردان بود که به نظر می‌رسد اگر لباس‌های آن‌ها آرم بزرگتری داشته باشد احتمال خیانت آن‌ها نیز بیشتر است، امّا به طور کلی، باید گفت که مردان، اغلب بیش از زنان خیانت می‌کنند.

براساس مطالعه‌ای در این خصوص، در سال ۲۰۰۳، مشخص شد ۴۶درصد از مردان اعتراف کردند که در گذشته به شریک زندگی خود خیانت کرده‌اند، این در حالی است که این رقم در زنان ۲۱ درصد بوده است.

گزارش دیگری هم از موسسه مطالعات خانواده (IFS) نشان داده است که مردان متأهل تقریبا دو برابر زنان متأهل به همسران خود خیانت می‌کنند؛ به طوری که بر اساس این گزارش، ۲۰ درصد مردان اعتراف کرده اند که با شخص دیگری غیر از همسر خود ارتباط نامشروع داشته اند، در حالی که ۱۳ درصد از زنان به همسر خود خیانت کرده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *