1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا قطع و شروع مجدد خونریزی پس از زایمان طبیعی است؟

آیا قطع و شروع مجدد خونریزی پس از زایمان طبیعی است؟

آیا قطع و شروع مجدد خونریزی پس از زایمان طبیعی است؟

برای زنان بسیار رایج است که برای یک یا چند روز خونریزی متوقف می‌شود و سپس دوباره شروع می‌شود. لوچیا دقیقاً مانند پریود است. به خصوص زمانی که شروع به فعالیت بیشتر می‌کنید یا در اوایل دوره پس از زایمان به پیاده روی می‌روید این احتمال افزایش می‌یابد. شیردهی همچنین می‌تواند جریان را افزایش دهد زیرا اکسی توسین تولید شده توسط شیردهی باعث ایجاد انقباضات رحمی می‌شود که لوچیای بیشتری را بیرون می‌کشد. اگرچه با گذشت روز‌ها و هفته‌ها از دست دادن خون کاهش می‌یابد اما حدود یک یا دو هفته پس از اینکه خونریزی شما متوقف شد ممکن است ناگهان دوباره شروع شود. این بخشی از یک فرآیند طبیعی است که در آن دلمه محل جفت شروع به جدا شدن می‌کند. این خونریزی اضافی فقط باید چند روز بیشتر طول بکشد.

لوچیا و پریود چه تفاوتی باهمدیگر دارند؟

معمولاً بین توقف لوچیا و شروع قاعدگی شما یک وقفه وجود دارد بنابراین انتظار داشته باشید که اولین دوره پس از زایمان خود را چند هفته پس از پایان لوچیا ببینید. اگر پریودتان نرسید و چند ماه از زایمانتان گذشته است با پزشک یا پزشک عمومی خود صحبت کنید. اگر شیر می‌دهید شروع مجدد قاعدگی طولانی‌تر خواهد بود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

 دیدن لخته‌های خون بزرگ:

اگر بعد از ۲۴ ساعت اول لخته‌های بزرگ را دفع کردید یا بعد از یک هفته همچنان لخته‌های خون را دفع کردید فوراً با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید.

جریان خون به جای کاهش افزایش می‌یابد:

جریان لوچیا در چند روز اول پس از زایمان سنگین خواهد بود. مقدار باید به مرور زمان کاهش یابد. اگر جریان خون ناگهان شدیدتر از آنچه بود شد یا به صورت کاهش شدید یا متوسط بیش از یک هفته ادامه یافت فوراً با ماما یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

 لوچیا بوی عجیبی می‌دهد:

اگر از دست دادن خون شما بوی عجیب یا بدی می‌دهد ممکن است در رحم خود عفونت داشته باشید با ممکن است به دلیل پارگی‌هایی که در حین زایمان ایجاد کرده‌اید در واژن یا پرینه (نقطه بین واژن و پایین) عفونت داشته باشید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد ترشحات نیز ممکن است تغییر رنگ دهند.

 درد لگن:

عفونت ادراری یا یبوست می‌تواند باعث درد لگن شود. در هر دو مورد مقدار زیادی آب بنوشید و بدون معطلی با ماما یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید. یک ملین ملایم یا تغییر رژیم غذایی می‌تواند به یبوست کمک کند که بعد از زایمان بسیار شایع است. یک بیماری جدی که باعث درد لگن می‌شود عفونت در رحم است. این باعث می‌شود مادران احساس لرز و ناخوشی کنند. در این مورد فوراً با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

 

عفونت لوچیا چگونه درمان می‌شود؟

عفونت‌های پس از زایمان اغلب ۱۰-۱ روز پس از تولد رخ می‌دهد. آن‌ها عمدتاً توسط عفونت‌های باکتریایی دستگاه تناسلی زنان ایجاد می‌شوند. اگر عفونت لوچیا را تجربه می‌کنید ممکن است از تب و لرز و همچنین لوچیا با بوی بد و درد شکم رنج ببرید. درمان معمولاً آنتی بیوتیک خواهد بود و شما باید ظرف چند روز احساس بهتری داشته باشید. اگر خونریزی را تجربه کردید که در عرض ۱۵ دقیقه یا کمتر از یک پد خیس می‌شود باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع:

www.goodto.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *