1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا کودکان باید از نخ دندان استفاده کنند؟

آیا کودکان باید از نخ دندان استفاده کنند؟

آیا کودکان باید از نخ دندان استفاده کنند؟

اگرچه نخ دندان یکی از بخش‌های ضروری حفظ بهداشت دهان است اما افراد زیادی عادت به انجام آن ندارند و اغلب از خود می‌پرسند که آیا نخ دندان کشیدن ضروری است یا خیر؟ برخی می‌گویند فقط مسواک زدن دندان‌ها را تمیز می‌کند. یک نخ دندان را می‌توان به راحتی برای برداشتن هر چیزی که ممکن است بین دندان‌ها قرار گرفته باشد قرار داد و نخ دندان را به دومین مرحله مهم در روال بهداشت دهان و دندان تبدیل کرد. تمیز کردن بین دندان‌ها با استفاده از یک ابزار نخ مانند به نام نخ دندان ضروری است. این فرآیند به حذف پلاک و ذرات غذایی که ممکن است بین دندان‌ها یا هر مکان دیگری که مسواک شما نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد کمک می‌کند.

نخ دندان‌ها چند نوع دارند؟

انواع مختلف نخ دندان برای نیاز‌های مختلف تولید شده است. در اینجا برخی از انواع نخ دندان موجود در بازار آورده شده:

نخ موم نشده:

نخ دندان موم نشده که با چرخاندن چندین رشته از مواد نایلونی به یکدیگر ساخته می‌شود رایج‌ترین نخ در بین انواع مختلف نخ است. از آنجایی که هیچ طعم دهنده‌ای ندارد و بدون مواد شیمیایی است برای کسانی که فاصله بین دندان‌هایشان کمتر می‌باشد توصیه می‌شود. از آنجایی که این نوع نخ بسیار نازک بوده ممکن است نسبت به انواع دیگر بیشتر مستعد پاره شدن باشد.

نخ موم شده:

این نوع نخ یک لایه موم روی آن قرار دارد و مابقی ساختار آن شبیه نخ‌های بدون موم است. این نخ بسیار قوی‌تر از نخ‌های موم نشده بوده و به راحتی پاره نمی‌شود. در حالی که لایه موم کمک می‌کند نخ دندان بین دندان‌ها بهتر سر بخورد، اما به دلیل صاف بودن نخ استفاده از آن سخت‌تر است.

نوار دندان:

اگر فاصله بین دندانهایتان بیشتر باشد نوار دندان بهترین گزینه است. این نخ ضخیم‌تر از سایر انواع نخ دندان است اما صاف‌تر و شبیه نوار ویولن سل می‌باشد. نوار دندانی می‌تواند در نسخه‌های موم شده یا بدون موم موجود خریداری شود. 

نخ پلی تترا فلوراتیلن:

این یک نخ دندان بسیار قوی بوده که کار با آن آسان است و بدون پاره شدن می‌توان از آن استفاده کرد. در حالی که برای کسانی که فاصله کمتری بین دندان‌هایشان دارند عالی بوده اما بهتر است از این نوع نخ دندان برای کودکان خود استفاده نکنید زیرا در طول تولید از اسید پرفلوئورواکتانوئیک استفاده می‌شود که بر سیستم ایمنی تأثیر منفی می‌گذارد.

 نخ دندان سوپر فلوس:

این نخ شامل نخ اسفنجی، نخ معمولی و یک نخ سفت انتهایی است. نخ سفت می‌تواند به مانور بهتر نخ دندان کمک کند تا دندان‌ها به طور کامل تمیز شوند.

 

منبع:

parenting.firstcry.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *