1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

استخر رفتن کودکم چه زمانی بی‌خطر است؟

استخر رفتن کودکم چه زمانی بی‌خطر است؟

استخر رفتن کودکم چه زمانی بی‌خطر است؟

شما می‌توانید نوزاد خود را از یک یا دو ماهگی به استخر ببرید اما باید مراقبش باشید تا اتفاقی نیوفتد. همچنین باید خیالتان راحت باشد که کودکتان در معرض عوامل و میکروب‌های موجود در محیط استخر قرارنگیرد. اگر ترجیح می‌دهید منتظر بمانید تا آن‌ها بتوانند در یک محیط کلاس با حضور متخصصان ایمنی آب در آب تمرین کنند می‌توانید چند ماه دیگر صبر کنید.

 

استخر بردن کودک چه مزایایی دارد؟

آوردن فرزند کوچکتان به استخر به شما فرصتی برای معاشرت می‌دهد به علاوه به کودک شما این فرصت را می‌دهد که چهره‌های دیگر را ببیند و به صدا‌های دیگر گوش دهد که کلید رشد گفتار و زبان او از سن دو ماهگی است.

چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم؟

 دمای آب را در نظر بگیرید:

اگر کودکتان را با خود به داخل استخر می‌برید ابتدا به دمای آب و هوا فکر کنید. در اوایل کودکی نوزادان به سرما و گرما بسیار حساس هستند بنابراین محدودیت‌های زیادی برای بردن آن‌ها در استخر به این موضوع بستگی دارد که آیا تنظیم دمای بدن برای آن‌ها دشوار است یا خیر. استخر می‌تواند معانی زیادی داشته باشد بنابراین چیزی که بیشتر شبیه یک حمام آب گرم با کودکتان بوده و تجربه متفاوتی نسبت به رفتن به یک استخر روباز بدون گرم کردن است. در واقع نوزادان نمی‌توانند دمای بدن خود را به خوبی بزرگسالان تنظیم کنند. در واقع آن‌ها می‌توانند چهار برابر سریعتر از یک بزرگسال گرما را از دست بدهند و تبخیر آب از پوست مرطوب می‌تواند باعث شود که گرما را با سرعت بیشتری از دست بدهند.

 از جلیقه و محافظ‌های مخصوص کودکان استفاده کنید:

لایه‌های حفاظتی شامل شیوه‌های ایمنی آب مانند استفاده از موانع و هشدار‌ها، نظارت، و دستیابی هر یک از اعضای خانواده به آب است که به معنای توانایی اجتناب، پیش‌بینی و زنده ماندن از موقعیت‌های غرق شدگی است. استخر محیطی برای کودکان و خردسالان بسیار جذاب است و غرق شدن به سرعت اتفاق می‌افتد. بسیار مهم است که تا حد امکان موانع و هشدار‌ها را در محل قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که کودک به طور غیرمنتظره در شرایط اضطراری آبی قرار نمی‌گیرد.

 

نتیجه‌گیری:

آوردن کودک به داخل استخر می‌تواند به معنای اجتماعی شدن برای شما و کودک باشد و به طور بالقوه مانع از ایجاد ترس از آب در آن‌ها شود. اطمینان از گرم بودن دمای آب و هوا به اندازه کافی برای کودک و استفاده از نرده‌ها برای جلوگیری از حوادث خطرناک بسیار مهم است.

 

منبع:

www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *