1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اسیدفولیک پایین چه تاثیر و خطری در سقط جنین دارد؟

اسیدفولیک پایین چه تاثیر و خطری در سقط جنین دارد؟

اسیدفولیک پایین چه تاثیر و خطری در سقط جنین دارد؟

احتمالاً شنیده‌اید که برای جلوگیری از نقص لوله عصبی باید قبل و حین بارداری از اسیدفولیک استفاده کنید، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا مقدار کم ویتامین نیز می‌تواند در سقط جنین تأثیر بگذارد.

برای اینکه این اتفاق نیوفتاد چه توصیه‌ای می‌شود؟

پزشکان توصیه می‌کنند که زنان در سن باروری هر روز باید حداقل ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک دریافت کنند. اسید فولیک فرم مصنوعی فولات است و ماده مغذی در گروه ویتامین B که در مکمل‌ها و غذا‌های غنی شده استفاده می‌شود. مدتهاست پذیرفته شده است که کمبود اسید فولیک به این معنی است که یک زن در معرض خطر بیشتری برای به دنیا آوردن نوزادی با نقص لوله عصبی تولد نقص مربوط به مغز و نخاع است. به همین دلیل است که در بسیاری از کشور‌ها محصولات غلات با اسید فولیک غنی می‌شوند. نقص شدید لوله عصبی مانند آنانسفالی ممکن است با زندگی ناسازگار باشد و بنابراین می‌تواند منجر به از دست دادن جنین در اواخر بارداری شود.

چگونه اسید فولیک و فولات کافی دریافت کنیم؟

صرف نظر از اینکه اسید فولیک به جلوگیری از سقط جنین کمک می‌کند، باید مقدار آن را برای جلوگیری از نقایص مادرزادی دریافت کنید. مکمل‌های اسید فولیک، مولتی ویتامین‌ها و ویتامین‌های قبل از تولد معمولاً حاوی حداقل مقدار توصیه شده اسید فولیک (حداقل ۴۰۰ میکروگرم) هستند. منابع غذایی خوب شامل غلات صبحانه غنی شده، سبزیجات سبز برگ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، لبنیات، میوه‌ها و آب میوه‌ها، مرغ، گوشت، تخم مرغ، غذا‌های دریایی و غلات است. چند ماده غذایی که به ویژه از نظر فولات غنی هستند اسفناج، مخمر، مارچوبه و جوانه بروکسل است.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *