1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بارداری در دوران پریود ممکن است؟

بارداری در دوران پریود ممکن است؟

بارداری در دوران پریود ممکن است؟

آیا می توان در روزهای عادت ماهیانه باردار شد؟ این سوال بیشتر زنان است. اینکه احتمال باردار شدن در روزهای قاعدگی چقدر است؟

رابطه جنسی در دوران قاعدگی

برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی به دلیل باز بودن دهانه رحم و احتمال افزایش شانس ابتلا به عفونت به هیچ عنوان به زوجین توصیه نمی‌شود. قاعدگی پایان چرخه تولید مثل است که در آن سطح پروژسترون کاهش پیدا کرده و پوشش رحم از بین می رود و خون ریزی در این دوره اتفاق میفتد، بنابراین ترکیب تخمک و اسپرمی در این زمان بوجود نمی‌آید و لانه گزینی اتفاق نمیفتد. به گفته پزشکان متخصص اگر در این دوران رابطه ای شکل بگیرد شانس بارداری خیلی پایین است، اما احتمالش وجود دارد. بارداری به تخمک گذاری و وجود اسپرم در رحم در زمان تخمک گذاری وابسته است. روز تخمک گذاری در زنان متفاوت است، حتی در یک دوره از یک فرد، ممکن است با دوره دیگر متفاوت باشد. با اینکه بیشتر پزشکان احتمال بارداری در دوران پریود را خیلی پایین می دانند اما ممکن است به دو دلیل بارداری اتفاق بیفتد:

نتیجه مثبت تست بارداری
  • تخمک گذاری در این سیکل زود انجام شود

زنانی که دوره عادت ماهیانه کوتاه تری دارند ، بیشتر احتمال دارد در دوران پریود باردار شوند. اگر دوره عادت ماهیانه کوتاه تر باشد، یعنی دوره بین ۲۱ تا ۲۴ روز باشد، تخمک گذاری زودتر اتفاق می‌افتد. اسپرم ها می‌توانند ۲ تا ۳ روز در واژن زنده بمانند. اگر رابطه زناشویی در پایان دوره قاعدگی باشد، احتمال بارداری در ۴ تا ۵ بعد از آن وجود دارد. البته اگر تخمک گذاری زود اتفاق افتاده باشد.

  • خونریزی که پریود نیست

گاهی زنان خونریزی کمی در زمان تخمک گذاری مشاهده می کنند. این زمان درست وقتی است که فرد برای باردار شدن کاملاٌ آماده است و به اصطلاح کشش رحمی او بالاست. در زمان تخمک گذاری یک تخمک از لوله تخمدان رها شده و به سمت پایین و لوله فالوپ حرکت می کند. گاهی این خونریزی با عادت ماهیانه اشتباه گرفته می شود.
بیشتر بخوانید: بعد از پریود چه زمانی برای بارداری مناسب است؟

رسیدن اسپرم به تخمک

احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟

احتمال بارداری بعد از پریود به دوره قاعدگی هر زن و تعداد روزهایی که دوره پریود طول می‌کشد، بستگی دارد. اولین روز قاعدگی یعنی زمانی که خونریزی آغاز می‌شود، اولین روز پریود است. اگر سیکل پریود ۲۸ روزه باشد، تخمک گذاری بین روز ۱۲ تا ۱۵این دوره رخ می‌دهد. در این زمان تخمدان، تخمکی را در رحم آزاد می کند تا قابلیت باروری افزایش یابد. اگر پریود ۷ روزه باشد و قاعدگی کوتاه‌تری داشته باشید برای مثال ۲۲ روز، احتمال اینکه در همان روزهای بعد از پریود تخمک گذاری انجام شود، وجود دارد. بیشترین زمانی که اسپرم می‌تواند در سرویکس زنده بماند، ۵ تا ۷ روز است. در این شرایط اگر خونریزی در روز ششم تمام شود و روز هفتم رابطه بدون جلوگیری داشته باشید، تخمک گذاری ممکن است در روز یازدهم رخ دهد. اسپرم ممکن است در لوله های فالوپین باقی مانده باشد و باعث باروری تخمک ها شود. به همین دلیل احتمال بارداری بعد از پریود وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *