1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت کودکان گاز می‌گیرند؟

به چه علت کودکان گاز می‌گیرند؟

به چه علت کودکان گاز می‌گیرند؟

گاز گرفتن در کودکان خردسال رایج است اما می‌تواند والدین را نگران کند به خصوص زمانی که کودک به مدت طولانی این رفتار را نشان می‌دهد. برخی از دلایل احتمالی رفتار گاز گرفتن کودک عبارتند از:

  • کاهش درد ناشی از دندان درآوردن
  • برای ابراز ناامیدی و سایر احساساتی که نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند
  • وقتی گرسنه، خواب آلود یا بی‌حوصله هستند
  • برای دفاع از خود در شرایط خاص
  • برای جلب توجه

چگونه از گاز گرفتن کودکان جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از گاز گرفتن سرگرمشان کنید تا از نظر جسمی و ذهنی مشغول باشند. شما می‌توانید راه‌های مناسب زیر را برای بیان نیاز‌ها و احساسات خود به فرزندان خود بیاموزید:

۱-اگر کودک شما در مرحله دندان درآوردن است طبیعتاً بیشتر تحریک می‌شود و نیاز به گاز گرفتن باعث کاهش درد او می‌شود. در چنین شرایطی اطمینان حاصل کنید که یک حلقه پلاستیکی یا چیزی اسفنجی که می‌توانند آن را گاز بگیرند در اختیارشان بگذارید.

۲-هنگامی که کودک شما در محیطی است که بیش از حد تحریک می‌شود یک حلقه دندان درآوردن یا یک شی مناسب برای گاز گرفتن در اختیار او قرار دهید. برخی از کودکان ممکن است از موسیقی با صدای بلند، شلوغی یا حتی خوردن و چرت زدن در زمان معمول متنفر باشند. این باعث می‌شود تا کودک شروع به بهانه گرفتن کند.

۳-تا جایی که می‌توانید از بهم ریختن برنامه غذایی کودک خودداری کنید زیرا ممکن است او را گرسنه نگه دارد و منجر به گاز گرفتن شود.

۴- اگر کودک شما احساس خوبی ندارد او را تشویق کنید تا به شما بگوید که چه احساسی دارد. به این ترتیب مهارت‌های ارتباطی و زبانی آن‌ها نیز بهبود می‌یابد.

۵-استفاده از یک منبع خارجی مانند کیسه بوکس یک راه عالی برای از بین بردن عصبانیت کودک است. از آن‌ها بخواهید اگر دوست دارند به آن‌ها ضربه بزنند، نیشگون بگیرند یا حتی گاز بگیرند و تمام عصبانیت خود را تخلیه کنند. کار فیزیکی برای کاهش استرس آن‌ها با استفاده از یک چیز غیر زنده و نرم بهتر است.

با فرزندتان وقت بگذرانید. می‌توانید بازی مورد علاقه آن‌ها را انجام دهید، داستان بخوانید، آن‌ها را به پارک ببرید یا چیز جدیدی را با هم امتحان کنید.

در برخی شرایط تغییر روتین بزرگ یا کوچک ممکن است منجر به شروع گاز گرفتن یا افزایش گاز گرفتن شود. تا حد امکان فرزندتان را برای تغییراتی که در راه است آماده کنید.

اگر فرزندتان قبلاً کسی را گاز گرفته است عصبانی شوید و به او بگویید که این کار قابل قبولی نیست و عواقب آن را به او اطلاع دهید.

به چه علت کودک زمان هیجانی شدن گاز می‌گیرد؟

هیجان بیش از حد ممکن است باعث گاز گرفتن کودکان شود زیرا آن‌ها نمی‌توانند احساسات خود را در سنین پایین به خوبی مدیریت یا ابراز کنند. بنابراین گاز گرفتن نوعی ر‌هایی عاطفی است.

آیا گاز گرفتن از علائم اوتیسم است؟

گاز گرفتن ممکن است از علائم اوتیسم باشد. این بخشی از رفتار‌های تحریک‌کننده است که کودکان مبتلا به اوتیسم برای مقابله با اضطراب از آن استفاده می‌کنند. گاز گرفتن ممکن است با مشکلات ارتباطی در این کودکان نیز مرتبط باشد.

نتیجه‌گیری:

به طور کلی کودکان گاز می‌گیرند زیرا روش‌های کمی برای ابراز احساسات آن‌ها وجود دارند. کمک به آن‌ها برای یادگیری راه‌های دیگر برای برقراری ارتباط با نیاز‌ها و احساسات خود بهترین راه برای مهار رفتار گاز گرفتن نامناسب است. از هرگونه تنبیه خودداری کنید و در صورت ادامه گاز گرفتن از مشاور کمک بگیرید.

 

منبع:

www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *