1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو، آیا واقعیت دارد؟

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو، آیا واقعیت دارد؟

ممکن است بار‌ها از دیگران شنیده باشید که رابطه جنسی باعث ریزش مو‌های شما می‌شود، اما آیا واقعاً چنین چیزی حقیقت دارد؟ پاسخ کوتاه این سوال خیر است، اما اگر می‌خواهید درباره‌ی تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو بیشتر بدانید، روی این مقاله کلیک کنید.

     تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو از نظر علمی، کاملاً برعکس افسانه‌هایی است که تاکنون شنیده‌اید. در واقع، رابطه جنسی نه تنها برای شما ریزش مو نمی‌آورد؛ بلکه می‌تواند به رشد و تقویت موهای شما کمک هم بکند! به خواندن ادامه دهید تا با افسانه‌ی تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو چیست؟
  • تاثیر رابطه جنسی بر سلامت مو

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو چیست؟

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو یک افسانه است.

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو یک افسانه است که دلیل پشت آن، به از دست دادن مایع منی مربوط می‌شود. در واقع، اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، یک زمانی اعتقاد بر این بود که از دست دادن مایع منی در مردان منجر به کمبود پروتئین می‌شود و این بر ریزش موهای آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
با این حال، از آن زمان ثابت شد که چنین چیزی درست نیست و مقدار پروتئین از دست رفته در طول انزال آن‌قدر ناچیز است که ابداً باعث ریزش موهای شما نمی‌شود.

     تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو

تاثیر رابطه جنسی بر سلامت مو

یک زندگی جنسی سالم مزایای بسیاری دارد. 

برای این‌که نادرست بودن تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو برایتان بیشتر روشن شود، خوب است بدانید که یک زندگی جنسی سالم مزایای بیشتری نسبت به آنچه که قبلاً تصور می‌کردید دارد.
با افزایش سن، موهای شما به طور طبیعی شروع به نازک شدن و تغییر بافت می‌کند، اما چندین راه برای مراقبت از موهایتان با گذر زمان وجود دارد. یکی از این راه‌ها رابطه جنسی یا زناشویی است. به خواندن ادامه دهید تا از تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو فاصله بگیرید و برعکس، فواید آن برای رشد و سلامت موها را درک کنید.

     رابطه جنسی و ریزش مو

۱- افزایش استروژن می‌تواند رشد موها را تقویت کند

هورمون‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی بر رشد موها داشته باشند.

احتمالاً می‌دانید که رابطه زناشویی باعث ترشح هورمون‌هایی از جمله استروژن می‌شود. اگرچه دوران‌های قبل از یائسگی، یائسگی و بعد از یائسگی، تولید استروژن را کاهش می‌دهند، اما هم‌چنان سطوح پایینی از آن در بدن زنان تولید می‌شود و اگر رابطه زناشویی داشته باشید، اغلب هنوز هم افزایش استروژن را تجربه می‌کنید.
از طرفی، مطالعاتی در مورد چگونگی تاثیر هورمون‌های مختلف بر رشد موها انجام شده است و در حالی که برخی تحقیقات اذعان کرده‌اند که می‌توان تحقیقات بیشتری انجام داد، نشان داده شده است که هورمون‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی بر رشد موها داشته باشند.

     تاثیر رابطه جنسی بر مو

۲- رابطه زناشویی به شما در جذب مواد مغذی کمک می‌کند

آیا می‌دانستید که با افزایش سن، بدن ما مواد مغذی را نیز دیگر جذب نمی‌کند؟ با این حال، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که رابطه جنسی در واقع می‌تواند به سوخت و ساز مواد مغذی در بدن کمک کند.
این به این معنی است که اگر از مکمل‌های تقویت مو و ناخن استفاده کنید و هم‌زمان از رابطه زناشویی خود نیز لذت ببرید، می‌توانید به تقویت ریشه‌ی موهایتان و سلامت آن‌ها امیدوار باشید.

     ریزش مو

۳- رابطه زناشویی می‌تواند کورتیزول را کاهش دهد

با استرس کمتر، موهای شما شانس بهتری برای رشد کردن دارند.

هورمون دیگری که می‌تواند تحت تاثیر رابطه جنسی قرار بگیرد، کورتیزول یا هورمون استرس است. هنگامی که عرق می‌کنید و ضربان قلب‌تان بالا می‌رود، به طور طبیعی اکسی توسین ترشح می‌کنید. (اکسی توسین گاهی اوقات هورمون عشق نیز نامیده می‌شود.)
با افزایش اکسی توسین و کاهش کورتیزول که می‌تواند به طور طبیعی در طول رابطه جنسی یا ورزش اتفاق بیفتد، اغلب احساس شادی و آرامش بیشتر و استرس کمتر خواهید داشت که می‌تواند سلامت مو را تقویت کند. در واقع، با استرس کمتر، موهای شما شانس بهتری برای رشد کردن دارند.

     فواید رابطه جنسی

۴- افزایش جریان خون فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند

افزایش جریان خون می‌تواند رشد مو را تقویت کند.

هنگام رابطه زناشویی قلب شما شروع به پمپاژ می‌کند و خون شما واقعاً به جریان می‌افتد. همه‌ی این‌ها به موهای شما نیز کمک می‌کنند. در واقع، افزایش جریان خون مانند آنچه در طول رابطه جنسی اتفاق می‌افتد، می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کرده و رشد مو را تقویت کند.

فولیکول‌های مو در حال پیری می‌توانند از تقویت کمی در این‌جا و آن‌جا برای حفظ عملکردشان استفاده کنند و این‌جا است که رابطه جنسی وارد می‌شود. علاوه بر این، گردش خون، اکسیژن را افزایش می‌دهد و به پوست سر و فولیکول‌ها کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را جذب کنند. این گردش خون هم‌چنین می‌تواند ریزش مو را کاهش دهد که یکی دیگر از نگرانی‌های پیری مو است.

     تاثیر رابطه جنسی بر سلامت مو

۵- ارگاسم تقویت کننده‌ی خلق و خو است

خوشحالی و رضایت منجر به ریزش موی کمتر می‌شود.

باز هم، بسیاری از این‌ها به هورمون‌ها برمی‌گردد. هنگامی که به ارگاسم می‌رسید، بدن شما سروتونین و DHEA ترشح می‌کند که هر دو باعث ایجاد احساس شادی در شما می‌شوند. پس همانند کاهش کورتیزول و افزایش اکسی توسین، سروتونین حاصل از ارگاسم نیز به شما احساس شادی می‌دهد، اما ممکن است بپرسید که این چه ربطی به موها دارد؟ ما جوابش را به شما می‌گوییم.

وقتی خوشحال و راضی هستید، بدن شما برای نشان دادن این موضوع مجهزتر است که شامل ریزش موی کمتر می‌شود. هم‌چنین این می‌تواند یک واکنش زنجیره‌ای ایجاد کند: اگر شادتر باشید، به احتمال زیاد در طول روز از خودتان مراقبت می‌کنید؛ به این معنی که ممکن است بهتر بخورید و بهتر بخوابید که در نهایت، همه‌ی این‌ها به سلامت موهایتان کمک می‌کنند.

     تاثیر رابطه جنسی در سلامت مو

جمع‌بندی

تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو چیزی بیشتر از یک افسانه نیست. اتفاقاً به طور خلاصه، ما فکر می‌کنیم که یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین راه‌ها برای تقویت مو، برقراری رابطه زناشویی است که برخلاف افسانه‌ی تاثیر رابطه جنسی در ریزش مو، اثبات علمی دارد.

به کلینیک بیا نی نی هم سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *