خراسان/ چگونه به عنوان یک مادر در این روزهای طولانی در کنار محدودیت‌های کرونایی، شادی را به خانه‌مان تزریق کنیم؟
  در این شب‌های طولانی پاییزی که به خاطر شرایط کرونا باید بیشتر در منزل باشیم و نمی‌توانیم دورهمی داشته باشیم یا به سفر برویم، شاید اعضای خانواده از نظر روحی دچار خستگی و فرسودگی شده باشند؛ نقش مادر در تزریق انرژی و شادی به اعضای خانه و خانواده بسیار مهم و پررنگ است. برای تغییر روحیه و دادن انگیزه به اعضای خانواده ما چند راهکار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 
 انجام بازی‌های ساده و جذاب
الان فرصت خوبی است بازی‌های زمان کودکی خود را که فراموش شده است، دوباره مرور کنید و بدون هزینه، کلی بازی‌های شاد و هیجان انگیز را انجام دهید. بازی‌هایی مثل منچ، ماروپله، یه قل دو قل، اسم و فامیل و … . 
 مطالعه گروهی
برای رشد شخصیتی و کسب تجربه‌های جدید باید مطالعه را در برنامه روزانه خود داشته باشید؛ پیشنهاد ما این است که زمان خاصی را در روز تعیین کنید و همه به مطالعه بپردازید و بعد درباره کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید با هم صحبت کنید. این کار یک سرگرمی خانوادگی محبوب است که می تواند خاطرات مثبت زیادی را ایجاد کند.
 اکران فیلم‌  
فیلم دیدن یکی دیگر از تجربه‌های هیجان انگیز خانوادگی است. فقط کافی است کمی تنقلات آماده کنید و همراه اعضای خانواده فیلم‌های متعدد و متنوعی را ببینید.
 خلاقیت و کارهنری
خلاقیت اعضای خانواده خود را محک بزنید؛ کمی مداد رنگی و کاغذ و وسایل گوناگون بیاورید و ببینید با این وسایل چه چیزهایی می‌توانید درست کنید.
 آموزش مهارت جدید
اگر مدت‌هاست دنبال فرصت برای آموزش مهارت جدیدی هستید الان بهترین زمان است. می‌توانید آموزش زبان یا یک کارهنری را همراه خانواده شروع کنید، حتی می‌توانید بعد از کسب مهارت یک کسب و کار خانگی را هم با اعضای خانواده شروع کنید.
حیاط  یا تراس خانه‌تان را زیبا کنید
اگر باغچه دارید یا گلدان‌های رنگی زیبا، برای مرتب کردن و رسیدگی به آن‌ها زمان‌هایی را که بقیه اعضای خانواده هم وقت دارند ، انتخاب کنید. رسیدگی به گل و گیاه هم باعث ایجاد روحیه شاد در اعضای خانواده می‌شود هم به خاطر مشارکت‌شان در کار، بیشتر حواس‌شان به آب دادن و مراقبت از گل‌ها خواهد بود. 
نویسنده : مارال مرادی