1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تغذیه کودکان در هنگام بیماری

تغذیه کودکان در هنگام بیماری

تغذیه کودکان در هنگام بیماری

کودکان به طور متوسط سالانه بین ۸ تا ۱۰ مرتبه سرما می‌خورند. اما برخی از کار‌ها وجود دارد که می‌توانید برای حفظ راحتی و تغذیه کودکان در هنگام مبارزه با ویروس انجام دهید. کودکان باید استراحت کافی و مایعات کافی دریافت کنند. آب میوه‌های رقیق شده، آب، سوپ و آبگوشت راه‌های عالی برای مصرف مایعات هستند. اگر کودک شما تب، استفراغ یا اسهال دارد توصیه‌های پزشک اطفال را برای جایگزینی مایعات دنبال کنید. بچه‌های بزرگتر ممکن است از چای‌های گیاهی با عسل و لیمو استفاده کنند.

به آن‌ها مقداری میوه بدهید:

شاید هیچ مدرک محکمی وجود نداشته باشد که نشان دهد ویتأمین C سرماخوردگی را درمان می‌کند اما خواص آنتی اکسیدانی آن نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد. منابع خوب ویتأمین C عبارتند از لیمو، لیموترش، پرتقال، گریپ فروت و انواع توت‌ها هستند. به کودک خود انواع میوه‌های نرم را بدهید. آن‌ها نه تنها سرشار از ویتأمین‌ها و مواد معدنی برای حمایت از سلامت و ایمنی هستند، بلکه حاوی مقدار زیادی آب برای کمک به تأمین نیاز‌های کودک شما به مایعات هستند. میوه‌های برش خورده یخ‌زده راحت و به راحتی آب می‌شوند و به سرعت میوه‌های تازه فاسد نمی‌شوند. در اینجا چند روش وجود دارد:

میوه‌های کمی آب شده مانند زغال اخته یا توت فرنگی احساس خنکی در گلو ایجاد می‌کنند.

 تکه‌های میوه یخ‌زده را با استفاده از شیر کم چرب یا بدون چربی یا نوشیدنی سویا غنی شده به اسموتی تبدیل کنید.

 

تغذیه مورد علاقه کودک را بدهید:

یک کودک بیمار ممکن است اشتهای ضعیفی داشته باشد، بنابراین میان وعده‌های غذایی کوچک را بر اساس انواع غذا‌های مورد علاقه او سرو کنید. وعده‌های غذایی کوچک مکرر هضم آسان‌تری دارد و به رفع نیاز‌های انرژی آن‌ها کمک می‌کند. از غذا‌های غنی، سرخ شده و چرب دوری کنید و به سمت نشاسته‌های ساده مانند برنج و رشته فرنگی بروید زیرا این مواد برای معده و هضم بهتر هستند.

 سوپ مرغ درست کنید:

برای تهیه یک سوپ مرغ مقداری برنج یا رشته فرنگی و سبزیجات پخته و خرد شده اضافه کنید.  از دو قاشق غذاخوری آرد جو دوسر نیز می‌تواند برای غلیظ کردن سوپ‌ها در حین گرم کردن استفاده کنید و با یک لیمو ترش تازه به کودک بدهید.

 

منبع:

www.eatright.org


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *