می‌دانستید زردچوبه یک گیاه همه فن حریف است؟ از خواص زردچوبه زیاد گفته شده است. این بار یک خاصیت عجیب این ادویه آورده شده که از بین بردن موهای زائد است.
 می‌دانستید زردچوبه یک گیاه همه فن حریف است؟ دکتر ابراهیمی کارشناس و درمانگر طب سنتی می‌گوید: «خوردن زردچوبه به اندازه معمول آن، ترشح صفرا را زیاد کرده و اختلالات کبدی را برطرف می‌کند. مصرف آن از پوکی استخوان، روماتیسم و بیماری‌های مفصلی جلوگیری می‌کند. نوشیدن چند گرم دم کرده زردچوبه قبل از خواب برای رفع ضعف قوای مغزی، بی‌خوابی، اضطراب و رفع تصلب شرایین مغزی اثر مفید دارد. مصرف آن به طور موضعی برای التیام زخم‌ها از مارگزیدگی تا آکنه کاربرد دارد. همچنین موجب کاهش چربی‌های بد خون می‌شود. زردچوبه گرفتگی و انسداد صدا را هم باز می‌کند.»

از بین بردن موهای زائد بدن با زردچوبه
رفع موهای زائد بدن یکی دیگر از خواص جادویی زردچوبه است که خیلی‌ها از آن غافلند. دکتر ابراهیمی یک نسخه برای رفع موهای زائد به علاقه مندان طب سنتی معرفی می‌کند؛ «برای استفاده از این گیاه دارویی در از بین بردن موهای زائد می‌توانید زردچوبه را با آب لیمو مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را در محل رویش موهای زائد قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. این کار را تا چهل روز تکرار کنید و بعد از این چند روز متوجه کاهش رشد و کم شدن موهای زائد ویا از بین رفتن آن برای همیشه باشید.»