1403/02/13

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خانواده‌ها موانع ازدواج جوانان را دریابند

خانواده‌ها موانع ازدواج جوانان را دریابند

تشکیل خانواده امری بسیار مهم و مقدس در اسلام است به طوری که در احادیث، از محبوب ترین کارها معرفی شده است. اما از قدیم گفته‌اند ازدواج یک هندوانه در بسته است و همین در بسته بودن باعث می‌شوند خیلی ها از این امر مقدس ابا داشته باشند. در سال های گذشته در کشورمان برای ارائه خدمات به آن دسته از جوانانی که قصد ازدواج دارند، سایت همدم راه اندازی شد؛ در این گزارش با یکی از زوج های همدمی که از نمایشگاه قرآن دیدن کردند از رضایت شان بابت ازدواج در این سایت پرسیدیم.

تشکیل خانواده امری بسیار مهم و مقدس در اسلام است به طوری که در احادیث، محبوب ترین بنا معرفی شده است. رسول خدا (ص) می‌فرماید: بنایی در اسلام برپا نشده که نزد خدا محبوب تر از ازدواج باشد. همه ما هم به خوبی بر اهمیت تشکیل خانواده واقفیم. در این زندگی دنیوی همه ما انسان ها به همدمی نیاز داریم که محرم راز و اسرار ما باشد تا در بالا و پایین های زندگی کمک حالمان باشد و کمک حالش باشیم. 

 قرآن کریم برای تشکیل خانواده اهمیت زیادی قائل است و همگان را به این امر فراخوانده، به آن تشویق نموده است؛ چنان که در سوره نور آمده است: «وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ: مردان و زنان بى ‏همسر خود را همسر دهید. همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را. اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى ‏نیاز مى ‏سازد؛ خداوند گشایش‏ دهنده و آگاه است».همچنین از پیامبر خدا (ص) نقل شده که هر کس آیین فطرى مرا دوست دارد، به سنّت من گرایش پیدا کند و نکاح از سنّت من است.

* غول بزرگ ازدواج، بدون شناخت! 

به جرئت می‌توان گفت که ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی انسان است. این مرحله به قدری مهم و سرنوشت ساز است که بعضا افراد از ترس و اضطراب حتی سمتش هم نمی‌روند. از قدیم گفتند؛ ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است. همین در بسته و ناآگاهی از آینده باعث می‌شود خیلی از افراد از این امر مقدس اِبا داشته باشند. ترس از اینکه مبادا خدایی نکرده انتخاب اشتباهی کنند و شریک زندگی شان شباهت کافی به آنها نداشته باشد و خلق و خوی شان به هم نخوردد و ازدواج شان محکوم به شکست شود. به هر حال شما قرار است که تا آخر عمر، در خوشی و ناخوشی، در غم و شادی و در پیری و جوانی در کنار هم باشید. پس باید انتخاب عاقلانه ای هم داشته باشید که در هر کدام از این مراحل بتوانید به شریک زندگی تان  تکیه کنید و از پس هر مشکل و مسئله ای بر بیایید.

*گامی برای عمل به سنت پیامبر/ خانواده ها این موانع را دریابند!

خجالت و شرم یکی دیگر از موانعی است که جوانان از خانواده هایشان در انتخاب شریک زندگی شان کمک بگیرند. در گذشته معرف های سنتی نقش زیادی در تشکیل خانواده و ازدواج های دخترها و پسر ها داشت، اما هرچه جلو تر رفتیم نقش معرف ها کمتر شد و روابط اجتماعی همسایه با همسایه و آمد و شد خانواده ها کمتر شد. برخی از جوانان در اثر نبود شناخت کافی دست به انتخاب های اشتباه می‌زنند یا برخی هم به نتیجه نمی‌رسند و به طور کل ازدواج را می‌بوسند که کنار می‌گذارند. برخی ها هم در دوستی ها غیر معقول و بی هدف غرق می‌شوند و امر مقدس ازدواج را به تعویق می‌اندازند. بهتر است خانواده ها این دغدغه های فرزندان شان را دریابند و به آنها در انتخاب یک شریک هم کفو کمک کنند.

 در سال های گذشته در کشورمان هم گام‌های موثری برای ارائه خدمات به آن دسته از جوانانی که قصد ازدواج دارند، برداشته شده است. یکی از این گام‌هایی که در بیشتر موارد موثر واقع شده ، راه اندازی سایت همدم است. پلتفرم همدم در ادامه سایت همسریابی تبیان راه اندازی شده است و در حال حاضر تمامی جوانان می‌توانند از طریق برنامه همدم، تمامی مراحل همسرگزینی را از طریق این پلتفرم انجام دهند.

* زوج همدمی: همدم مچکریم!

  سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم این روزها در مصلی تهران میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ فروردین ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با سبد محصولات فرهنگی متنوع خود که شامل بخش‌های تبیان آنلاین، مبین آنلاین، همدم، پرسان، کدومو و تکیه است، در نمایشگاه حضور دارد.  یکی از زوج هایی که از طریق سایت همدم با هم تشکیل خانواده دادند هم در این نمایشگاه شرکت کرده اند. این دو زوج احمد آقا و ریحانه خانم دارند که در ادامه برایمان از خوبی های انتخاب شان می‌گویند.

 

ریحانه خانم که با همسرش در این نمایشگاه حضور دارد از نحوه ازدواج و پیدا کردن شریک زندگی‌اش می‌گوید: «از طریق تبلیغات سایت همدم با این سایت آشنا شدم. ثبت نام کردم و پرسشنامه ها را پر کردم که به نظرم خیلی موثر بود. طی فیلتر هایی که برای انتخاب همسر بود، با احمد آقا همسرم آشنا شدم. ما نود و هشت و نیم درصد شباهت داشتیم و واقعا این شباهت درست بود و در زندگی مان هم می بینیم که چقدر  اخلاق هایمان شبیه هم است و سازگاری بالایی داریم.از همدم خیلی ممنونیم.» 

احمد آقا هم در ادامه می‌گوید: «خجالت و شرم مانع از این بود که به والدینم بگویم من  دختری با این مشخصات می خواهم. در اطراف مان هم دختری با مشخصاتی که می خواستم نبود. تصمیم گرفتم پروفایلم در همدهم را پر کنم. خدارو شکر با ضریب بالایی با همسان گزینی توانستم ریحانه خانم را پیدا کنم.  از ازدواجم خیلی راضی هستم.»

* با همدم شریک زندگی تان را پیدا کنید

شما هم اگر به دنبال شریک زندگی مناسب خودتان یا فرزندان هستید می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن همدم که اولین پلتفرم رسمی همسریابی ایرانی است و دارای تمامی مجوزهای قانونی از سوی نهادهای حکومتی بوده و مراجعه کنید. این اپ در واقع یک سامانه معتبر و قابل اطمینان جهت همسریابی و تحکیم بنیان خانواده است تا جوانان مجرد از طریق آن بتوانند آشنایی و ازدواج آسان را تجربه کرده و همسری مناسب و ایده آل برای خود پیدا کنند.

برای استفاده از سامانه همدم یاب ابتدا باید به صورت رایگان در آن ثبت نام کنید و با وارد کردن مشخصات فردی و اطلاعات کامل از جمله میزان تحصیلات، وضعیت شغلی، شرایط خانواده، مشخصات ظاهری،‌ معیارها و خواسته ها، وضعیت اقتصادی و غیره پروفایل کاربری خود را ایجاد کنید. این اپلیکیشن بر اساس مشخصات و خواسته های شما، مناسب ترین شخصی که با بیشترین هماهنگی را با شرایط و معیارهایتان دارد را به همراه مشخصات ایشان به شما معرفی خواهد کرد. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *