1403/01/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خانوارهای دارای سه قلو به بالا مستمری می گیرند

خانوارهای دارای سه قلو به بالا مستمری می گیرند

خانوارهای دارای سه قلو به بالا مستمری می گیرند

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد.
 قبادی دانا با اعلام این خبر گفت:« از سال ۹۳ تا ۹۷ هرسال بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولد داریم که حدود سه درصد از این تولدها بیش از یک قلو و نیم درصد سه قلو بیشتر هستند.سالانه حدود ۲۰ هزار تولد دوقلویی در کشور داریم که به این ترتیب سالانه ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعیت ایران اضافه می‌شود. هر سال بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی در کشور وجود دارد، همچنین بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی هرسال در کشور وجود داشته است. تعداد تولدهای ۵ قلویی هم بین ۱ تا ۸ تولد در سال‌های اخیر بوده است به طوریکه در سال ۹۳، ۸ خانواده و ۹۷ ۲ خانواده ۵ قلوبه دنیا آورده‌اند.» بیشتر بخوانید چطور دوقلو دختر دار شویم؟
 

   
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ۹۳ نیز ۸۶۸ خانوار فرزند سه قلو به دنیا آورده‌اند، به بیا نی نی گفت:« در سال ۹۴ نیز ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵ ۷۷۴نیز و در سال۹۷ هم ۶۴۶ خانوار فرزندان ۳ قلو به دنیا آورده‌اند. خانواده‌های دارای دوقلو که مشکل معیشتی دارند هم هم کمک‌هایی انجام می شود. حمایت‌های مذکور از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی ادامه دارد و این خانواده‌ها ماهانه کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. درمجموع تعداد خانوارهای دارای سه قلو به بالا و خانوارهای دهک‌های پایین دارای فرزند دوقلو ، بیش از ۱۷ هزار خانوار است که واریز کمک‌ها از بهمن ماه آغاز شده است. تعداد خانوارهای دارای فرزندان بیش از سه قلو ۴۵۰۰ خانوار خانوار هستند و مبلغ ‌اریز شده برای آنها بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است و در ماه‌های آینده هم تا ۱۵ هر ماه واریز می شود.» بیشتر بخوانید آیا دوقلویی زایی ارثی است؟

شیرخشک رایگان برای خانواده‌های نیازمند دارای چندقلو

حبیب الله مسعودی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز اعلام کرد شیرخشک تامین شده از سوی بهزیستی به افراد دارای چند قلو در شیرخوارگاه‌ها توزیع می‌شود. همچنین براساس برنامه نظام سلامت مادران این چند قلوها می توانند برای دریافت شیرخشک به مرکز بهداشت مراجعه کنند.
او با بیان اینکه در صورتی که نیازمند بودن این افراد به کمک‌ سازمان بهزیستی احراز شود آنها می‌توانند از شیرخشک رایگان بهره‌مند شوند، گفت: «میزان شیرخشک‌ مذکور براساس نیاز کودک است.»


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *