1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان‌های خانگی و ساده برای ترک‌های پوست بارداری

درمان‌های خانگی و ساده برای ترک‌های پوست بارداری

درمان‌های خانگی و ساده برای ترک‌های پوست بارداری

برای ترک شکم بعد از زایمان چه باید کرد؟ این سؤال خیلی از خانم‌هایی است که با خطوط روی بدن بعد از بارداری آشنا شده‌اند. شکی نیست که ترک پوستی آزاردهنده است. هر چه عمق این ترک‌ها بیشتر باشد از بین بردن و کم‌رنگ کردنشان هم سخت‌تر می‌شود. باوجوداین درمان‌های خانگی برای از بین بردن ترک پوستی بعد از بارداری وجود دارد که می‌تواند به کمک شما بیاید. با پنج درمان خانگی و سه راه فوری بیشتر آشنا شوید.

۱. معجزه ویتامین آ

ویتامین آ به‌عنوان رتینوئید هم شناخته می‌شود. رتینوئیدها پوست را نرم و جوان می‌کنند و در بسیاری از کرم‌های پوستی که همین‌الان روی میز توالت یا در کشوی شما هستند، پیدا می‌شوند. برای اینکه از تأثیرات مثبت این ویتامین بهره ببرید، از کرم موضعی این ویتامین استفاده کنید یا قرص ویتامین آ بخورید که تأثیر خیلی خوبی روی ظاهر کلی پوستتان می‌گذارد. تحقیقی هم انجام‌شده که اثر مثبت ویتامین آ را در مبارزه با ترک پوستی بعد از زایمان نشان می‌دهد. اگر دنبال منبع غذایی حاوی ویتامین آ هستید، مصرف هویج و سیب‌زمینی شیرین (پشندی) را به شما توصیه می‌کنیم.

۲. شکر

بعضی‌ها به اثر شکر به‌عنوان یک روش میکرو درم ابریژن درست‌وحسابی ایمان دارند. میکرو درم ابریژن یا همان جوان‌سازی پوست یکی از معدود روش‌هایی است که ازنظر متخصصان پوست واقعاً می‌تواند ترک پوستی بعد از زایمان را محو کند. به همین دلیل هم این روش خانگی ارزش امتحان کردن را دارد.
برای درست کردن لایه‌بردار شکر، یک فنجان شکر را با یک‌چهارم فنجان روغن بادام یا روغن نارگیل ترکیب کنید، وقتی شبیه شن‌های مرطوب کنار ساحل شد، دست از میکس کردن آن بردارید. این مخلوط را روی بخشی از پوست که دچار ترک شده بمالید و این کار را چندین بار در هفته در حمام انجام دهید. یادتان باشد ماساژ اسکراب روی پوست باید به مدت هشت الی ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشد.

اسکراب شکر برای بین بردن ترک های بارداری

۳. اسید هیالورونیک

کلاژن، پروتئینی در پوست شماست که باعث می‌شود سفت و جوان به نظر برسد و افتادگی و چین‌وچروک پیدا نکند. وقتی سن بالا می‌رود میزان کلاژن سازی پوست صورت و بدن هم پایین می‌آید. ترک‌های پوستی همچنین به دلیل تغییر وزن هم ایجاد می‌شوند. تولید کلاژن را می‌توان با استفاده از اسید هیلارونیک افزایش داد. کرم اسید هیلارونیک در داروخانه‌ها موجود است و شاید بتوان آن را نوعی فیلر Filler یا پرکننده ترک پوستی دانست.

۴. روغن نارگیل

یکی از بهبوددهنده‌های فوری ترک پوستی بعد از زایمان روغن نارگیل است. تحقیقات نشان داده‌اند روغن نارگیل می‌تواند در درمان بعضی مشکلات پوستی اثری سریع داشته باشد و ازآنجایی‌که ترک پوستی هم یک مشکل است، استفاده از این روغن در برطرف کردن آن توصیه می‌شود. مالیدن روغن نارگیل خالص روی ترک پوستی می‌تواند قرمزی و التهاب آن را کم کند.

۵. آلوئه‌ورا

شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد آلوئه ورا در برطرف کردن ترک پوستی مؤثر واقع می‌شود و هنوز جا دارد که تحقیقات بیشتری انجام شود. باوجوداین، همین شواهد کم هم بی‌معنی نیستند. میوه آلوئه ورا هم نرم‌کننده پوست است و هم نوعی درمان‌کننده به‌حساب می‌آید. به همین دلیل هم به امتحان کردنش برای از بین بردن ترک پوستی می‌ارزد. کافی است هرروز بعد از حمام، آلوئه ورای خالص را که از گیاه آن تراشیده‌اید، روی پوستتان ماساژ دهید.

اثر آلوئه ورا بر ترک پوستی

راه‌های فوری برای از بین بردن اثر ترک پوستی

فرض کنیم قرار است به مهمانی بروید و وقت انجام دادن کارهای بالا را ندارید. در این صورت راه‌های فوری زیر به کم کردن اثر ترک‌های پوستی بدن کمکتان می‌کنند.

۱. دوش آب گرم بگیرید. دوش آب گرم به بهبود گردش خون کمک می‌کند و ترک‌های پوستی را کم‌رنگ خواهد کرد.
۲. از یک لوسیون برنزه کننده استفاده کنید. زمانی که پوست برنزه باشد خطوط بسیار کمتر به چشم می‌آیند.
۳. آب بنوشید و مرطوب‌کننده بزنید. رطوبت عمق ترک پوستی را کم می‌کند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *