1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان خانگی سرماخوردگی در بارداری

درمان خانگی سرماخوردگی در بارداری

درمان خانگی سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی بیماری رایجی است که احتمال دارد خانم‌های باردار در دوران بارداری با آن روبرو شوند. شاید این سؤال برای بسیاری از خانم‌های باردار پیش بیاید که “هنگام سرماخوردگی در بارداری چی بخوریم” و روش درمان خانگی سرماخوردگی در بارداری به چه شکل باید باشد؟ بهترین کار این است که برای درمان سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید اما در صورتیکه در مراحل اولیه سرماخوردگی هستید، گلو درد ندارید و نمی‌خواهید آنتی بیوتیک یا داروهای سرماخوردگی مصرف کنید به کمک درمان‌های خانگی سرماخوردگی هم می‌توانید علائم این بیماری رایج را کاهش داده و کاری کنید که این دوران را راحت‌تر سپری کرده و بدون نیاز به مصرف قرص سرماخوردگی در بارداری مراحل بهبودی را طی کنید.

گل سرخ برای درمان سرماخوردگی در بارداری

یکی از داروهای طب سنتی برای کاهش علائم سرماخوردگی اسانس گل سرخ است. اگر سرماخوردگی شما با سردرد همراه است یا ترشحات بینی‌تان زرد شده، توصیه می‌شود از این اسانس استفاده کنید. چند قطره از اسانس گل سرخ را در چند قطره آب جوش حل کرده و آن را بنوشید. با این روش علائم سرماخوردگی شما کاهش پیدا می‌کند.

درمان سرماخوردگی در بارداری بدون دارو

نکته مهم در مورد درمان خانگی سرماخوردگی

یادتان باشد که قبل از مصرف هر داروی گیاهی نظر پزشک معالج تان را جویا شوید یا هنگام مراجعه به پزشک در زمینه موارد منع مصرف داروهای گیاهی در بارداری اطلاعاتی کسب کنید. در صورتیکه متوجه شدید درمان‌های خانگی سرماخوردگی در بارداری به خوبی جواب نمی‌دهند بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تخم گشنیز برای رفع آبریزش بینی و درمان سرماخوردگی

یکی از مشکلات خیلی از خانم‌های باردار در دوران سرماخوردگی آبریزش بینی مداوم است که گاهی اوقات تا چند روز ادامه دارد. دم کرده تخم گشنیز به مقدار بسیار کم برای رفع آبریزش بینی تجویز می‌شود و درمان خانگی مؤثری برای سرماخوردگی در بارداری است. برای تهیه این بخور یک قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در ۲ لیوان آب جوش مخلوط کرده و بخارات آن را استنشاق کنید تا آبریزش بینی شما سریع‌تر بهبود پیدا کند.

معجزه عسل و لیموی تازه، بهترین درمان خانگی سرماخوردگی

در صورتیکه سرماخوردگی شما در مراحل اولیه با کمی گلو درد همراه است بهتر است عسل و آب داغ را باهم مخلوط کرده و مقداری آب‌لیموی تازه به آن اضافه کنید تا از درد گلو خلاص شوید. این ترکیب، درمان خانگی سرماخوردگی معجزه آسایی است، البته به این شرط که از عسل طبیعی و آب لیموی تازه استفاده کنید و به سراغ عسل‌های تقلبی و آبلیموی کارخانه‌ای نروید.

مصرف آب زیاد، راحت‌ترین درمان خانگی سرماخوردگی

در دوران بیماری کم آبی به‌سرعت اتفاق می‌افتد. به‌ویژه اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا با تب همراه باشد احتمال کم آبی بدن بیشتر می‌شود. اگر قادر به نوشیدن آب کافی نیستید حتماً به پزشک مراجعه کنید. مصرف مایعات مختلف مانند آبمیوه‌ها، سوپ و چای کمرنگ به شما کمک می‌کند تا بدنتان کم آب نشود.

برای درمان سرماخوردگی سوپ جو را فراموش نکنید

برای فرد سرماخورده هیچ غذایی لذیذتر از سوپ نیست. سوپ‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند اما در صورتیکه سرماخوردگی شما با تب همراه است توصیه متخصصان طب سنتی این است که برای درمان خانگی سرماخوردگی در بارداری و پایین آوردن دمای بدن تان از سوپ جو و گشنیز کمک بگیرید. به علاوه می‌توانید طرز تهیه سوپ‌های خوشمزه مناسب دوران بارداری را را در نی‌نی سایت بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *