1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

دکوراسیون خانه تان را با آیینه تغییر دهید

دکوراسیون خانه تان را با آیینه تغییر دهید

دکوراسیون خانه تان را با آیینه تغییر دهید

این روزها که قیمت آپارتمان به شدت افزایش یافته، خرید خانه های کوچک طرفداران بیشتری دارد. دوران بارداری زمانی است که شاید دلتان بخواهد خانه شما بزرگتر به چشم بیاید و برای پذیرایی‌های بعد از زایمان، فضای زیباتری داشته باشد. استفاده از آینه ها به تعداد زیاد در اتاق سیسمونی و نوزاد چندان مناسب نیست چون نوزاد در این سن و سال نیازی به آینه ندارد اما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون خانه از آینه ها کمک بگیرید. در واقع آینه ها می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه به شیوه‌های مدرن یا سنتی به کارگرفته شوند و فضاهای زیبایی را خلق کنند. البته خودتان هم می‌توانید با چاشنی خلاقیت کاربردهای متفاوتی را برای آینه ها در نظر بگیرید. در اینجا چند پیشنهاد داریم که به شما کمک می‌کند خانه چشم نواز تری داشته باشید و دکوراسیون منزل را برای ورود نوزاد و مهمانان کمی تغییر دهید.

دکوراسیون با آینه

تغییر دکوراسیون داخلی با آینه هزینه زیادی ندارد

با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شاید پیش خودتان فکر کنید که استفاده از وسایل جدید و بزرگ چندان مقرون به صرفه نیست و نمی‌توانید تغییر بزرگی ایجاد کنید اما استفاده از آینه ها هزینه زیادی ندارد و تغییرات بزرگی ایجاد می‌کند.

نورپردازی بیشتردر دکوراسیون داخلی منزل با آینه ها

یکی از مزایای نصب آینه در خانه این است که به افزایش مقدار نور موجود در خانه کمک می‌کنند و به‌ویژه در مورد نور طبیعی، سبب انعکاس نور می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید از این ویژگی آینه ها برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید باید آینه را روی دیوار مقابل پنجره یا کنار آن قرار دهید. بدین ترتیب پرتوهای نور پس از برخورد به آینه دوباره به فضا برمی‌گردد و فضا را روشن‌تر جلوه می‌دهد. به‌این‌ترتیب به کمک این ایده دکوراسیونی کم هزینه می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید.

نصب آینه‌های هنری در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه‌های بدون قاب در شکل‌های غیرمتعارف در دکوراسیون داخلی، فضا را مدرن‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید گروهی از آینه‌های بدون قاب را روی دیوار طوری نصب کنید تا درنهایت به شکل تصویری درآیند. پیشنهاد دیگر استفاده از آینه‌های رنگی خردشده است. آن‌ها را کنار هم بچسبانید و برای تزئین جاشمعی از آن‌ها استفاده کنید. با روشن شدن شمع‌ها فضای رمانتیکی ایجاد می‌شود.

تغییر دکوراسیون داخلی و تزئین یک راهروی کوچک

اگر در خانه یک راهروی ورودی باریک دارید در چنین شرایطی به جای استفاده از قاب عکس روی دیوار راهرو از آینه ها استفاده کنید. برای تزئینات دکوراسیون داخلی این بخش از خانه چند آینه یک اندازه و یک شکل بکار ببرید یا به دنبال آینه‌هایی با اشکال زیبا، لبه‌های زاویه‌دار یا فرم‌های جالبی باشید که چهارگوش، مربع یا بیضی شکل هستند. این آینه ها در شکل‌های مختلف می‌توانند یک دیوار ساده و معمولی را زیباتر نشان دهند. ضمن اینکه نصب آینه در یک محیط باریک سبب وسیع‌تر دیده شدن فضا می‌شود.

دکوراسیون منزل با آینه ها

درخشندگی دکوراسیون اتاق پذیرایی با آینه ها

آینه ها می‌توانند در اتاق پذیرایی شما هم در جایی غیر از دیوارها نصب شوند. پس به جای اینکه روی میزها شیشه قرار دهید، این بار آن‌ها را با آینه بپوشانید تا انعکاس پرتوهای نور را بطور افقی هم داشته باشید. حتی می‌توانید برای ایجاد میزهای عکس از این روش استفاده کنید. برای این کار لازم است که ابتدا یک میز گرد انتخاب کنید و بعد آینه‌ای به‌اندازه قطر میز سفارش دهید. روی میز چوبی یک‌تکه ساتن پهن کنید. سپس آینه را روی ساتن قرار دهید و بعد یک‌تکه تور اکلیلی روی آینه پهن کنید. درنهایت عکس‌ها یا سایر وسایل تزئینی مانند جاشمعی را روی این میز قرار دهید .وقتی شمع‌ها را روشن می‌کنید انعکاس نور فضای زیبایی را ایجاد می‌کند. در مورد سایر میزها هم می‌توانید چنین ابتکاری را بکار ببرید. این ایده برای پوشاندن میزهای کهنه و قدیمی راه حلی بسیار عالی است. یک آباژور هم روی میز قرار دهید تا تأثیر شگفت‌انگیز آینه ها را در دکوراسیون داخلی منزل ببینید.

سینی آینه‌ای برای پذیرایی از مهمان‌ها بعد از تولد نوزاد

اگر کمی به کارهای هنری علاقه داشته باشید می‌توانید به کمک آینه و پتینه، سینی‌های جالبی بسازید. سینی‌های چوبی آماده و بدون نقش و طرح را از فروشگاه‌های لوازم هنری تهیه کنید و برای تزئین از آینه ها کمک بگیرید. در این صورت برای پذیرایی از مهمان‌ها سینی آینه‌ای دارید. برای تزئین خانه این سینی را روی میز کوچکی قرار دهید و لیوان‌های زیبایی را روی آن بچینید.

چند نکته برای استفاده از آینه ها در دکوراسیون داخلی منزل

  • وقتی می‌خواهید آینه را روی دیوار نصب کنید حواستان به این نکته باشد که بهتر است آینه یک تصویر یا شی‌ء زیبا را منعکس کند؛ مانند یک پنجره، دیوارکوب ، آباژور، تابلو، مجسمه یا نمایی از گلدان یا باغچه.
  • استفاده از آینه‌های دیواری در ابعاد خیلی بزرگ برای هیچ‌کدام از اتاق‌های شما توصیه نمی‌شود؛ مخصوصاً برای اتاق نوزاد و اتاق کودک.
  • برای اینکه اتاق پذیرایی یا ناهارخوری شما بزرگتر به نظر بیاید بهتر است به عنوان یک ایده تغییر دکوراسیون، دیواری کامل را از بالا تا پایین با آینه بپوشانید. دیوار آینه پوش فضای این بخش از خانه را دو برابر نشان می‌دهد. البته برای انجام این کار باید از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا آینه روی دیوار کاملاً محکم قرار بگیرد.
  • همیشه نزدیک در ورودی آینه‌ای نصب کنید چون چند لحظه قبل از خروج از خانه هم می‌توانید از بابت مرتب بودن سر و وضع تان مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *