1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

رابطه زن و شوهر در بارداری چطور بهتر می شود؟

رابطه زن و شوهر در بارداری چطور بهتر می شود؟

 رابطه زن و شوهر در بارداری چطور بهتر می شود؟

پیادمدها و مشکلات ناشی از بارداری و کودکی که در راه است تغییراتی را در رابطه زناشویی به‌وجود می‌آورد. تغییرات جسمی، برآمدگی ناشی از تورم، یک شکم بزرگ و هورمون‌های مضر در بدن، در هنگام ارتباط با شریکتان زمینه‌ای را فراهم می‌کند که تعادل رابطه زناشویی در دوران بارداری را دچار مشکل می‌کند.
در یک لحظه به‌طور باورنکردنی احساس نزدیکی با همسرتان می‌کنید و در یک لحظه دیگر کاملا خودتان را تنها احساس می‌کنید. اگر در این شرایط همسر شما از نیاز‌های عاطفی و احساسی شما حمایت نکند، باعث نزاع میان شما خواهد شد و‌ در نتیجه باید انتظار مشاجره‌ای سخت را داشته باشید. برای اینکه در چنین موقعیت‌های ناخوشایندی قرار نگیرید نکات زیر حتما به دردتان خواهد خورد.

نکاتی برای بهبود رابطه در بارداری

حتی در دوران بارداری زمانی که جسم و ذهنتان دستخوش تغییرات می‌شود نیز می‌توانید رابطه‌تان با همسرتان را بهبود ببخشید. شما دو نفر می‌توانید با تلاش یکدیگر عشق و هیجان را در رابطه‌تان زنده نگه دارید. ایده‌‌های زیر به بهبود رابطه ‌تان کمک زیادی می‌کند.

فعالیت‌های روزانه در دوران بارداری

به‌جای بحث و جدل بر سر کارهایی که تا دیروز عادت به انجامش داشته‌اید و دیگر نمی‌توانید انجامش دهید، سعی کنید انعطاف پذیر باشید و فعالیت‌های روزانه‌ای که تا قبل از ازدواج انجام می‌دادید را بعد از بارداری با توجه به نیازهای فعلی‌تان هماهنگ کنید. مثلا اگر قبل از بارداری ورزش‌های پر جنب‌و‌جوش انجام می ‌دادید و حالا توان انجام آن را ندارید، با همسرتان به فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی بروید. سعی کنید ورزش‌ها و فعالیت‌های روزانه‌تان در بارداری را با مشارکت همسرتان انجام دهید تا ارتباطتان خوب باقی بماند و همچنان به یکدیگر وصل باشید.

بهتر شدن رابطه زناشویی در دوران بارداری

هر رابطه ای برای اینکه پایدار و محکم باقی بماند نیاز به این دارد که دو طرف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در طول بارداری گفت‌و‌گو درمواردی مانند قرار ملاقات با دکتر، غذاها، مکمل‌ها و مراقبت و توجه به جنین، باعث می‌شود که دیگر زمانی برای گفت‌و‌گوی دونفره باقی نماند. اما با اینحال برای بهتر شدن رابطه زناشویی در دوران بارداری سعی کنید حتما زمانی را برای خودتان بگذارید و افکار احساساتتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. کمی شوخی یا هرچیزی که مورد علاقه‌تان است می تواند کمبود ساعاتی که خیلی با یکدیگر نیستید را جبران کند. این کارها روی رابطه‌تان تاثیر عمیقی می‌گذارد.

بی‌تفاوتی زن به شوهر در دوران بارداری

اغلب مادر توجه بیشتری روی جنین دارد و به همسرش اهمیت زیادی نمی‌دهد. این بی‌توجهی زن به شوهر باعث سردی می‌شود. پس چقدر خوب است که زمانی را نیز به همسرتان اختصاص دهید و به رابطه‌ای که با او دارید اهمیت دهید. در غیر این صورت با تکرار عمل بی‌توجهی به همسرتان، او احساس ناامنی می‌کند و همچنان نسبت به بی‌اهمیتی شما نسبت به خود احساس بدی دارد. همسرتان فکر می‌کند به دنیا آمدن کودک پایان رابطه عاشقانه‌اش با شماست.

روابط سرد در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در طول دوران بارداری اغلب برای زوجین مساله پیچیده‌ای است .در چند ماه اول که زنان با تغییر خلق و خو و بیماری‌های صبحگاهی مانند حالت تهوع و .. مواجه هستند آنقدر درگیر این موضوعات خواهند شد که رابطه جنسی آخرین چیزی است که به آن توجه می‌کنند. اما وقتی زمان جلوتر می‌رود رابطه جنسی تبدیل به یک مساله پیچیده‌تری می‌شود که تا قبل از آن تجربه‌اش نکرده بودند. در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری با همسرتان صحبت کنید تا به یک راه حل برسید. این خیلی مهم است که حتی در این دوران نیز لحظات عاشقانه ای را برای خودتان خلق کنید.

وابستگی به همسر

بارداری یک رابطه یک روزه نیست بلکه یک تعهد طولانی مدت ۹ ماهه است که تغییرات زیادی را در رابطه بین شما و همسرتان به‌وجود می‌آورد. اگر نسبت به تغییرات احتمالی که در این مورد برایتان اتفاق می‌افتد آگاهی داشته باشید، بهتر می‌توانید در مقابل تغییرات ناگهانی این دوران آماده شوید. بهتر است بر روی مواردی کار کنید که تاثیر خوبی روی رابطه‌تان می‌گذارد. برای مثال شما درگیر تغییراتی می‌شوید که با دانستن آن آمادگی بیشتری برای کنترل و مهار مشکلات خواهید داشت. برای مثال در دوران بارداری شما نسبت به قبل وابستگی بیشتری به همسرتان پیدا می‌کنید مثلا برای ملاقات با دکتر، کلاس‌های مشاوره یا انجام یک سری فعالیت‌های روزانه از خرید گرفته تا مدیریت منزل به همسرتان بیشتر از گذشته وابسته هستید. در نتیجه طبیعی است که همسرتان به‌خاطر نوزادی که قرار است به دنیا بیاید بیشتر با شما همراهی می‌کند. بنابراین مسلم است که گاهی اوقات شما احساس کنید که همسرتان این کارها را به‌‌‌خاطر نوزاد انجام می دهد نه شما. چندان به این احساسات بها ندهید و سریع از آن بگذرید چون شما و نوزاد به یک اندازه برای همسرتان اهمیت دارید.
اما گاهی اوقات برعکس این موضوع نیز اتفاق می‌افتد. یعنی همسرتان فکر می کند که شما او را به کودک داخل رحمتان ترجیح می‌دهید. او ممکن است احساس تنهایی و انزوا کند. در نتیجه این افکار منفی، همسرتان ممکن است زبان به شکایت باز کند و صمیمت بین شما به همین راحتی از بین برود. آگاهی از احساسات همسرتان باعث می‌شود راحت‌تر با شکایات و اختلافات مواجه شوید و با گفتمان به راحتی آن را حل کنید.
نکته مهم کم شدن رابطه جنسی است که این موضوع در صورت پیدا نکردن یک راه خوب باعث تخریب رابطه زناشویی می‌شود. یادتان باشد که نداشتن رابطه جنسی تاثیر منفی و عمیقی روی رابطه‌تان می‌گذارد. بنابراین بهتر است در کنار دیگر مسایل به این موضوع نیز توجه کنید.

روابط همسران در دوران بارداری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *