1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

پدران و دختران پیوند منحصر به فردی دارند. نه تنها رابطه یک دختر با پدرش تجربه کودکی او را شکل می‌دهد، بلکه بر نحوه تعامل او با مردان در سال‌های بزرگسالی او تاثیر می‌گذارد. در این مقاله روانشناسی رابطه پدر و دختر را بررسی می‌کنیم.

روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!
 
پدران و دختران پیوند منحصر به فردی دارند. نه تنها رابطه یک دختر با پدرش تجربه کودکی او را شکل می‌دهد، بلکه بر نحوه تعامل او با مردان در سال‌های بزرگسالی او تاثیر می‌گذارد. در این مقاله روانشناسی رابطه پدر و دختر را بررسی می‌کنیم.
اگر پدری در زندگی دختر خود غایب، یا نامنظم باشد، باعث می‌شود که دخترش احساس اعتماد به نفس پایینی داشته باشد و به طور کلی در اعتماد به مردان به مشکل بربخورد. 
تحقیقات نشان داده است زنانی که از روابط حمایتی و صمیمانه‌تر با پدران خود لذت می‌برند، در مقایسه با زنانی که پیوندهای متضاد یا سمی دارند، کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند و دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی دارند.

روانشناسی رابطه پدر و دختر، ویژگی‌های یک پدر کامل

حالا ببینیم یک پدر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتواند با دخترش یک رابطه پدر دختری قوی ایجاد کند.روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

نسبت به زنان الگوی نگرش محترمانه داشته باشید

یک پدر خوب، جوک‌های جنسیتی تعریف نمی‌کند و در مورد زنان بی‌احترامی انجام نمی‌دهد. او این هوش را دارد که بفهمد در صورت انجام این کار، تصویر دخترش از خود آسیب خواهد دید.

برای دختران برای رسیدن به اهدافش الهام‌بخش باشید

یک پدر باید دخترش را تشویق کند که رویاهایش را دنبال کند و به او نشان بدهد که به موفق شدن او ایمان دارد. 
دختران معمولا برای راهنمایی و حمایت به پدر و مادر خود نگاه می‌کنند، بنابراین پدران باید هر زمان که ممکن است برای الهام بخشیدن به دختران خود تلاش کنند.به او بیاموزید که او یک شریک محترم است 
پدری که با دخترش (و مادر دخترش) با احترام رفتار می‌کند، پیامی واضح می‌فرستد که زنان سزاوارند تا مردها با آن‌ها رفتاری خوب و شایسته داشته باشند.  
اگر یک دختر به حمایت مثبت و رفتار محبت‌آمیز در خانواده و به‌ویژه از سوی پدرش عادت داشته باشد، کمتر احتمال دارد که در کنار مردهایی قرار بگیرد که به او توهین می‌کنند.روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

برای دخترتان وقت بگذارید

یک پدر باید برای دخترش وقت بگذارد، مهم نیست چقدر مشغول است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک پدر می‌تواند انجام دهد این است که به سادگی به فرزندانش نشان بدهد که در اطراف آن‌ها حضور دارد. 
او باید تلاش کند تا در رویدادهای خاص در مدرسه بچه‌ها و به‌ویژه دخترش شرکت کند، دخترش را درگیر گفتگو کند و به همه زمینه‌های زندگی او علاقه‌مند باشد. 
این کارها باعث افزایش عزت نفس دختر می‌شود و به او می‌فهماند که فردی ارزشمند است.روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

با دخترتان فعالیت‌های مشترک داشته باشید

فعالیت‌های سالم مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری راهی عالی برای ساختن خاطرات زیبا و آموزش این موضوع به دخترتان است که ورزش یک عادت مهم است. تناسب اندام به او کمک می‌کند تا تصویر بدنی خوبی داشته باشد. 
این تصویر خوب وقتی او به یک نوجوان تبدیل می‌شود، یک دارایی واقعی خواهد بود.

پیوسته عاشق، اما محکم باشید

دخترانی که محبت و تایید پدران خود را دریافت نمی‌کنند، احتمالا در نوجوانی و بزرگسالی آن را در جایی دیگر و از سوی افرادی دیگر جستجو می‌کنند و این موضوع ممکن است منجر به وابستگی ناسالم به مردان شود. 
پدران می‌توانند با بیان اینکه دخترانشان چقدر خاص و دوست‌داشتنی هستند، از این اتفاق جلوگیری کنند.
آن‌ها باید در عین حال سطح مناسبی از نظم و انضباط را حفظ و مرزهای محکم را حفظ کنند.یک پدر باید بداند چه زمانی باید عذرخواهی کند
هیچ پدری نمی‌تواند همیشه کامل باشد. وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهید، درباره آن توضیح دهید، دفعه بعد بهتر عمل کنید و به دخترتان بگویید که از کار اشتباهتان متاسفید
مثلا اگر به طور تصادفی فراموش کرده‌اید که باید او را به سینما می‌بردید، یک گردش دیگر برنامه‌ریزی کنید. از دخترتان عذرخواهی کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

همیشه با همسرتان خوب رفتار کنید، حتی اگر جدا شده‌اید

یک پدر خوب همیشه با همسرش رفتار خوبی دارد، حتی اگر از او جدا شده باشد.
اگر دختری شاهد رفتار بد پدرش با مادرش باشد، پیام‌های منفی یا متناقضی در مورد نحوه ارتباط زن و مرد با یکدیگر دریافت خواهد کرد. حتی اگر از همسرتان جدا شده‌اید، همیشه رفتار پسندیده‌ای داشته باشید.روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

دخترتان را به سفرها و گردش‌های ویژه ببرید

اجازه دهید دخترتان احساسی خاص داشته باشد. چطوری؟ با اختصاص دادن زمانی برای بیرون بردن او به طور منظم. 
یک گردش ساده در یک پارک، یا یک پیک‌نیک کافی است تا به او نشان دهید که به اندازه کافی برایتان در اولویت قرار دارد. 
از فرصت استفاده کنید و به او نشان دهید که مردان باید با زنان با احترام و وقار رفتار کنند. 

به او نشان دهید که مردان می‌توانند با جنبه زنانه خود راحت باشند

حتی اگر یک مرد کاملا سنتی هستید، خوب است هر چند وقت یک‌بار جنبه‌های لطیف و ملایم خود را نشان دهید. 
به دخترتان در کودکی‌اش اجازه دهید ناخن‌هایتان را لاک بزند. چرا که نه؟! همچنین باید احساس محبت خود را از طریق کلمات و حرکات محبت‌آمیز به او نشان دهید. این کار به او اجازه می‌دهد تا با دید متعادلی نسبت به شیوه‌های مختلف رفتار مردان بزرگ شود.روانشناسی رابطه پدر و دختر، تاثیرش در بزهکاری بچه!

به دخترتان یادآوری کنید که از درون و بیرون زیباست

هیچ اشکالی ندارد که به دخترتان بگویید زیباست، اما یادتان باشد به او بگویید که چقدر برای توانایی‌های فکری و شخصیت او ارزش قائل هستید. 
این کار باعث می‌شود که او برای ادامه زندگی به ظاهرش تکیه نکند و به نظر دیگران درباره چهره و بدنش ارزش زیادی قائل نشود، در عوض روی رفتار و شخصیتش کار کند. 

آیا به کلینیک بیا نی نی سر زده‌اید؟ در این بخش می‌توانید متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *