1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری چیست؟

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری چیست؟

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری چیست؟

خیلی از زنان بعد از زایمان دوست دارند به روش طبیعی از بارداری دوباره جلوگیری کنند. این روشها را می شناسید؟ آیا جلوگیری از بارداری به روش طبیعی ایمن است؟

جلوگیری طبیعی از بارداری یعنی چه؟

جلوگیری از بارداری به روش طبیعی یعنی بدون قرص، تزریق و استفاده از کاندوم و IUD از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد. به گفته متخصصان روش جلوگیری طبیعی تا ۹۳ درصد می تواند جلوی بارداری را بگیرد اما در همه به یک شکل جواب نمی‌دهد.

روش جلوگیری طبیعی از بارداری

روشهای جلوگیری طبیعی از بارداری چه فوائدی دارد؟

این روش هیچ عوارض جانبی و هزینه ای ندارد. برای زنانی که دلشان نمی‌خواهد داروهای هورمونی بخورند یا از وسیله‌های جانبی استفاده کنند، این روش طبیعی بسیار مناسب است.

روشهای جلوگیری طبیعی از بارداری چه معایبی دارد؟

در این روش هیچ مانع و محافظتی در برابر بیماری‌های جنسی و مقاربتی وجود ندارد. بیشتر خانم ها در تعیین روز دقیق بارداری مشکل دارند و نمی‌توانند به صورت دقیق روز آن را مشخص کنند. به گذشت ۳ تا ۶ دوره قاعدگی نیاز است تا خانم‌ها بتوانند به این روش عادت کنند. همین موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل گم کردن روز تخمک گذاری یا شروع پریود شود.

روشهای جلوگیری طبیعی از بارداری

تعیین روز تخمک‌گذاری و خروج آلت قبل از انزال دو روش اصلی جلوگیری طبیعی هستند.

  •  تعیین روز تخمک گذاری

تعیین روز تخمک گذاری به دو روش است. در روش اول زنان برای تعیین روزهای تخمک گذاری هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت خواب باید دمای بدن خود را اندازه بگیرند، اگر در سه روز متوالی دمای بدن افزایش یابد این روزها، روزهای تخمک گذاری در زنان است.

زمان تخمک گذاری

در روش دوم برای تعیین زمان تخمک گذاری باید اولین روز خونریزی پریودی را در تقویم مشخص کنید. با شمارش روزهای دوره می‌توان روز تخمک گذاری را مشخص کرد. روز چهاردهم بعد از شروع پریود تخمک گذاری شروع می‌شود. تخمک گذاری ۳ تا ۴ روز ممکن است طول بکشد. اگر تاریخ دقیق تخمک گذاری را بدانید و در این روزها رابطه زناشویی نداشته باشید، باردار نمی‌شوید.

  • خروج آلت قبل از انزال

یکی دیگر از روش های جلوگیری طبیعی خروج آلت از واژن قبل از انزال است. در این روش اسپرمی وارد رحم زن نمی‌شود و امکان لقاح و بارداری وجود ندارد. البته این روش مطمئنی نیست زیرا مقداری از آب منی که به پیش آب معروف است ممکن است پیش از انزال خارج شود و باعث بارداری با پیشاب شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *