1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

زمانی که کودک از تختخواب افتاد چه کار کنیم؟

زمانی که کودک از تختخواب افتاد چه کار کنیم؟

زمانی که کودک از تختخواب افتاد چه کار کنیم؟

نوزادان بدون در نظر گرفتن ارتفاع تخت یا مکانیسم سقوط مستعد آسیب دیدگی شدید یا ضربه به سر هستند. با بزرگتر شدن بچه‌ها و شروع به غلت زدن خطر سقوط آن‌ها از تخت بیشتر می‌شود. نوزادان جمجمه ظریفی دارند و هر زمین خوردن احتمال آسیب به سر را دارد. بهتر است حتی برای زمین خوردن جزئی که باعث آسیب می‌شود کودک را پیش پزشک ببریم. اگر کودک شما علائم آسیب دیدگی شدید دارد یا بیهوش است با شماره اورژانس تماس بگیرید. این مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید در صورت افتادن کودک از روی تخت چه کاری باید انجام دهید، چه زمانی باید به مراقبت‌های اضطراری بپردازید و چگونه از سقوط تخت جلوگیری کنید.

بعد از افتادن کودک از تختخواب چه کاری باید انجام داد؟

سقوط ناگهانی ممکن است باعث از بین رفتن هوشیاری نوزادان شود. با این حال آن‌ها به سرعت به هوش می‌آیند. اگر کودک شما خوب به نظر می‌رسد و هیچ پریشانی از خود نشان نمی‌دهد یعنی مشکلی ندارد. فقط برای اطمینان از خوب بودن وضعیت کودک خود می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. اگر کودک شما کمتر از یک سال سن دارد پس از افتادن از روی تخت بهتر است با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید. اگر کودک پس از زمین خوردن به هوش نمی‌آید یا دچار خونریزی شده است سریع به پزشک مراجعه کنید. شما می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

اجازه دهید کودک مستقیم روی زمین دراز بکشد و او را حرکت ندهید. اگر کودک به همراه آسیب به سر دچار آسیب ستون فقرات یا گردن شده باشد در این صورت حرکت می‌تواند آسیب‌ها را بدتر کند.

– اگر کودک شما استفراغ یا تشنج دارد گردن او را صاف نگه دارید

– اگر کودک خونریزی دارد با گاز یا پارچه تمیز روی محل خونریزی فشار ملایم وارد کنید.

 

چه موقع به دنبال فوریت‌های پزشکی باشیم؟

اگر کودک پس از سقوط از تخت علائم و نشانه‌های زیر را نشان می‌دهد به سرعت دنبال فوریت‌های پزشکی باشید:

– بیهوشی

– استفراغ

– خون یا مایعات از بینی یا گوش‌ها

– برجستگی یا تورم لکه نرم سر

– خونریزی یا کبودی سر

– شکستگی جمجمه

– تشنج

– تغییر شکل در بدن به دلیل شکستگی

 

اگر بعد از زمین خوردن هر یک از علائم بالا در کودک شما مشاهده شد بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید و اجازه دهید کودک روی زمین یا سطح صاف دراز بکشد.

بعد از افتادن کودک از تخت به مدت ۲۴ ساعت چه کاری باید انجام دهیم؟

ممکن است مجبور شوید ۲۴ ساعت پس از سقوط کودک خود را از نزدیک تحت نظر داشته باشید زیرا علائم برخی آسیب‌ها ممکن است بعد از چند ساعت ظاهر شود. اگر شک دارید که کودک ممکن است خودش آسیب ببیند، حتی اگر هیچ نشانه‌ای از آسیب دیدگی نداشته باشد به متخصص اطفال مراجعه کنید. بسیاری از نوزادان حتی اگر ضربه مغزی هم شده باشند تمایل به خوابیدن دارند. ممکن است سعی کنید هر چند ساعت یک بار آن‌ها را بیدار کنید تا اطمینان حاصل کنید که کودک می‌تواند از خواب بیدار شود. اگر کودک شما در بیدار شدن از خواب دچار مشکل است یا مدت طولانی‌تری به خواب می‌رود سریعاً به مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنید. نوزادان ممکن است بعد از سقوط دچار تغییراتی در رفتار شوند و بیشتر سر و صدا، تحریک‌پذیری یا عدم توانایی در تسکین خود را داشته باشند. رنگ قرمز در ادرار، امتناع از خوردن غذا یا ایجاد لکه سیاه و سفید روی پوست ممکن است آسیب‌های داخلی را نشان دهد. اگر کودک شما دارای هر یک از این علائم و نشانه‌های آسیب دیدگی است به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

 

منبع: www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *