1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

دیدن این‌که فرزندتان با پاهای کوچکش قدم به قدم راه می‌رود، خیلی هیجان‌انگیز است. بعضی از بچه‌ها زودتر راه رفتن را شروع می‌کنند. راه رفتن زودهنگام کودک نشانه چیست؟

زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟
 
دیدن این‌که فرزندتان با پاهای کوچکش قدم به قدم راه می‌رود، خیلی هیجان‌انگیز است. بعضی از بچه‌ها زودتر راه رفتن را شروع می‌کنند. راه رفتن زودهنگام کودک نشانه چیست؟

دلایل زود راه رفتن کودک
دلایل زود راه رفتن کودک عبارتند از:

۱- ممکن است به این معنی باشد که کودک تکانشی است

راه رفتن زودهنگام اغلب نشان‌دهنده رشد شخصیت کودک است و می‌تواند به این معنا باشد که کودک شما بیش از حد مشتاق است و به جرات می‌توان گفت که در هنگام گذر از نقاط عطف، بی‌پروا است. 
اشتیاق برای ادامه و کاوش، چیز بدی نیست بلکه یک نوع ویژگی است که قطعا ارزش توجه به آن را دارد. 
برای این کودکان حرکت کردن، هیجان‌انگیز است و در هر گوشه‌ای دنبال ماجراجویی هستند.
هنگامی که او در حال حرکت است، هیچ مانعی برایش وجود ندارد.
زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

۲- راه رفتن زودهنگام نشانه هوش نیست

علیرغم آنچه سال‌هاست می‌شنویم، راه رفتن زودهنگام به این معنا نیست که فرزند شما از هوش بالایی برخوردار است. 
اخیرا، محققان این باور طولانی‌مدت را رد کرده و در عوض به این نتیجه رسیده‌اند که سطح هوش کودک به ترکیب ژنتیکی او مربوط می‌شود.

راه رفتن زودهنگام به این معنا نیست که فرزند شما از هوش بالایی برخوردار است.  اخیرا، محققان این باور طولانی‌مدت را رد کرده و در عوض به این نتیجه رسیده‌اند که سطح هوش کودک به ترکیب ژنتیکی او مربوط می‌شود. 

برخی از والدین زمانی که فرزندشان علائم راه رفتن زودهنگام را نشان می‌دهد خوشحال می‌شوند. اما این موضوع را باید بدانید که هر کودک، سن راه رفتن مخصوص به خود را دارد و نباید تحت فشار قرار بگیرد. 
به هر طریقی فرزند خود را تشویق کنید، اما به او اجازه دهید در زمان مناسب راه برود.۳- آن‌ها سعی می‌کنند قبل از راه رفتن بدوند
با داشتن این طبیعت تکانشی، بسیاری از بچه‌هایی که زود شروع به راه رفتن می‌کنند، در روزهای اول سعی می‌کنند یک قدم بردارند و به جای راه رفتن می‌خواهند بدوند. 
هیجان حرکت بیشتر و توانایی رسیدن سریع به جایی که می‌خواهند تقریبا در آن‌ها بیش از حد است. 
همه چیز را جذاب و ماجرایی هیجان‌انگیز می‌بینند، بنابراین دوست دارند هر چه سریع‌تر بتوانند به کشوی لوازم آرایش مامان یا هر چیز دیگر برسند. 
زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

۴- پله‌ها یک کابوس خواهند بود

پله‌ها برای هر پدر و مادری وحشت ایجاد می‌کنند. از آنجایی که کودک شما زودتر به راه رفتن افتاده، ممکن است علاقه عجیبی هم به بالا و پایین رفتن از پله‌ها داشته باشد. 
او مثل یک کوهنورد است، اصلا تعجب نکنید!

۵- توقف و نشستن برایشان سخت است

برای کودکانی که زودتر به راه افتاده‌اند، ترمزی وجود ندارد. آن‌ها دوست ندارند متوقف شوند یا بنشینند.
هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می‌کند و از حرکت کردن لذت می‌برد، نکته بعدی که باید یاد بگیرد نحوه توقف و نشستن است.
توقف در مقایسه با راه رفتن بسیار سخت‌تر است. بیشتر اوقات، نوزادان به جای توقف یا هنگام تلاش برای نشستن، زمین می‌خورند!
با این وجود، نوزادان به زودی یاد می‌گیرند چگونه زانوی خود را برای نشستن خم کنند.
ممکن است این کار زمان‌بر باشد، اما آن‌ها روش منحصر به فرد خود را برای نشستن دارند، پس از ده یا بیست بار زمین خوردن بالاخره این کار را یاد می‌گیرند.
زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

۶- زود راه رفتن ممکن است به معنی داشتن استخوان‌های قوی در آینده باشد

جالب است بدانید که محققان اخیرا دریافته‌اند که بین راه رفتن زودهنگام و داشتن استخوان‌های قوی‌تر در آینده، ارتباط وجود دارد. کودکانی که راه رفتن و پرش را در سنین پایین یاد می‌گیرند ممکن است در نوجوانی تراکم استخوانی قوی‌تری داشته باشند.

بین راه رفتن زودهنگام و داشتن استخوان‌های قوی‌تر در آینده، ارتباط وجود دارد. کودکانی که راه رفتن و پرش را در سنین پایین یاد می‌گیرند ممکن است در نوجوانی تراکم استخوانی قوی‌تری داشته باشند.

تاثیر و تنش حرکات راه رفتن و پریدن بر روی استخوان‌های کودک نوپا باعث می‌شود که استخوان‌ها زودتر پهن و ضخیم شوند. 
راه رفتن زودهنگام همچنین می‌تواند به این معنی باشد که کودکان در دوران نوجوانی از نظر جسمی فعال‌تر هستند.۷- پابرهنه راه رفتن بهتر است
شاید شما هم مشتاقید هر چه سریع‌تر برای فرزندتان کفش بخرید. پابرهنه راه رفتن برای نوزادان بسیار بهتر است.
این که کودک بتواند انگشت‌های پاهایش را روی زمین بگذارد و پاهایش را در حالتی قرار دهید که تعادل را بیابید، بسیار حیاتی به شمار می‌رود. 
داشتن یک یا دو جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی در خارج از خانه تنها چیزی است که شما نیاز دارید. بعد که کودک راه رفتن را به طور کامل یاد گرفت، آماده خرید تعداد زیادی کفش بچه باشید!
زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

۸- انضباط زودتر شروع می‌شود

از آنجا که کودک شما تصمیم گرفته است زود حرکت کند، باید محدودیت‌هایی را برایش تعیین کنید و قوانین خانه را در سن بسیار کمتر از آنچه تصور می‌کردید به او اطلاع دهید. 
تربیت یک کودک ده ماهه کار آسانی نیست و مشکلات خاص خود را دارد، اما بدان معنا نیست که شما اجازه بدهید فرزند کوچکتان بر تخت فرمانروایی بنشیند.
حالا که او می‌تواند روی پای خود بایستد، کلمه «نه» برای بسیاری از والدین به کلمه کلیدی تبدیل می‌شود. با این حال، این کلمه، تاثیر خود را در گذر زمان از دست می‌دهد.
در حالت ایده‌آل، از حواس‌پرتی یا جابجایی استفاده کنید و کودک را از خطر دور نگه دارید. برایش به آرامی توضیح دهید که چرا اجازه ندارند از صندلی‌ها بالا برود.۹- همه چیز خطرناک می‌شود
خانه شما یک دام مرگ است. سوپر مارکت یک دام مرگ است. همه چیز شما را وحشت‌زده می‌کند!
ناگهان شما با کودکی مواجه شده‌اید که در خانه راه می‌رود و آماده و مشتاق کاوش در خانه است. 
قفسه‌های پایینی آشپزخانه را خالی می‌کنید، گلدان‌ها و شمع‌ها را در قفسه بالایی قرار می‌دهید. کابینت‌ها را محکم می‌کنید و محافظی دور تلویزیون قرار می‌دهید.
با این وجود، هنوز احساس امنیت نمی‌کنید. نوزادان مهارت فوق‌العاده‌ای در یافتن راه‌هایی برای ورود به همه چیز و هر چیز دارند. 
بهترین کاری که باید انجام دهید این است که تا جایی که می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید! اما گفتن این حرف از عمل کردن به آن دشوارتر است.
زود راه افتادن کودک، نشانه چیست؟

۱۰- راه رفتن کودک همه چیز را تغییر می‌دهد

راه رفتن مرحله مهمی در رشد کودک شما است و یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی است که رابطه شما را با فرزندتان تغییر می‌دهد. او کمی مستقل‌تر می‌شود. 
داشتن کودکی که زود به راه رفتن افتاده به این معنی است که او زودتر به این نقطه عطف می‌رسد. این‌که آیا آمادگی آن را دارید یا نه، اهمیتی ندارد چون با شروع این روند نمی‌توانید آن را متوقف کنید. 
تا می توانید دست او را بگیرید زیرا روزی خواهد رسید که او جلوتر از شما می‌دود. 

اگر سئوال بیشتری دارید، می‌توانید آن را با پزشکان متخصص اطفال در کلینیک بیا نی نی مطرح کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *