بیا نی نی/ زندگی زناشویی با محبت، احترام متقابل، رعایت حقوق همدیگر و تفاهم استمرار و تحکیم می یابد. هر کدام از زوجین نسبت به یکدیگر وظایف مهمی دارند که رعایت آنها موجب صمیمیت و رفع مشکلات خانوادگی می شود و در صورتی که هر کدام از آنها به وظایف خود آگاه نباشند مشکلات بسیاری در زندگی مشترک به وجود خواهد آمد. در این بخش از خانواده با وظایف زن نسبت به شوهر بیشتر آشنا می شویم.

احترام به همسر
احترام به همسر، قدردانی، توجه و عشق ورزیدن به او باعث می شود که همه آنها به خود شما بازگردد؛ اگر شما به کسی توهین می کنید نباید توقع احترام و محبت از او داشته باشید.
این حقیقت در مورد مردها وجود دارد که هر کاری شما انجام می دهید آنها با شدت بیشتری تکرار می کنند، بنابراین عشق و محبت و احترام بیشتری برای همسرتان قائل باشید تا احترام و محبت بیشتری دریافت کنید. به طور کلی یکی از وظایف زن نسبت به شوهر، آموزش اصول رابطه به او است.

توجه به نیازهای اخلاقی مرد
اخلاق خوب یک زن در خانه، نقش بسزایی در صمیمیت و آرامش زندگی دارد. علاوه بر این با شناخت نیازهای اخلاقی شوهر، آرامش بیشتری در منزل ایجاد می شود. برای جلوگیری از هرج و مرج در زندگی مشترک، زن و شوهر باید از هماهنگی لازم برخوردار باشند.
اطاعت از شوهر به معنای این نیست که زن هیچ اختیار و حق نظری ندارد، بلکه زن و شوهر باید تعامل بیشتری داشته باشند. یک زن خوب باید نقاط ضعف و قوت خویش را بشناسد و درصدد تقویت نقاط قوت خویش باشد. زن می تواند با مدیریت مالی در آمد شوهر خود، سطح توقعات و ایده آلهای خود را تعیین کند و از بروز مشکلات مادی در زندگی جلوگیری کند.

آراستگی و رعایت بهداشت
آراستگی، حفظ نظم در خانه، آرایش، پوشش مناسب و آماده کردن خود برای شوهر یکی از وظایف مهم زن در در برابر شوهر است. رعایت این نکات در ایجاد صمیمیت و جلب رضایت شوهر بسیار اهمیت دارد. جلب خاطر و رضایت شوهر می‏گردد.

وفاداری نسبت به شوهر
همانطور که مردان موظف به حفاظت از خانواده خود هستند، یک زن نیز در نقش همسر و حتی یک مادر وظیفه دارد تا نسبت به همسر خود متعهد و وفادار باشد و هرگز خیانت نکند. خیانت زندگی مشترک و آینده فرزندان را نابود می کند.

توجه به نیازهای عاطفی شوهر
برطرف کردن نیازهای عاطفی زوجین یکی از نکات مهم در حفظ و تداوم زندگی مشترک است که موجب صمیمیت و برقراری روابط دوستانه می شود. یکی از مهمترین نیازهای عاطفی مردان حفظ احترام آنها در منزل است، اینکه بدانند در خانه مورد علاقه و احترام اعضای دیگر خانواده هستند برای مردان بسیار مهم است.
زن با رفتار و اعمال خود این احساس محبت و احترام را در فرزندان نیز نسبت به پدر خانواده ایجاد می کند. یک شوهر دوست دارد که مورد اعتماد همسر خود باشد.
مردان در ذهن خود، تکیه گاه و دارای قدرت هستند، بنابراین نیاز دارند که این اعتماد در خانواده نیز وجود داشته باشد. زن وظیف دارد تا با شناخت توانایی های همسر خود از او توقع داشته باشد تا موجب سرشکستگی او در خانواده نشود.
مردان نیاز به تشویق و دیده شدن دارند تا اعتماد به نفس آنها بالاتر برود، مردان در این شرایط می توانند احساس امنیت و ارزشمندی بیشتری به همسر خود هدیه می کنند.

شناخت و توجه به روحیات شوهر
زن و مرد هر دو در زندگی مشترک وظیفه دارند تا روحیات و خصوصیات یکدیگر را بشناسند. زن با شناخت ابعاد مختلف روحیات و شخصیت شوهر خود می تواند در شرایط مختلف روش مناسبی را در پیش بگیرد و از بروز اختلاف و دلخووری جلوگیری کند.

توجه به نیازهای جنسی مرد
نیازهای جنسی در روابط زناشویی بسیار اهمیت دارند. یکی از موارد بروز مشکلات در زندگی مشترک عدم توجه کافی به روابط جنسی است. زن و مرد هردو باید نیازهای جنسی یکدیگر را تامین کنند. توجه به این مورد می تواند در رفع مشکلات بسیار راه گشا باشد.

محافظت از دارایی های شوهر
یک زن با مدیریت مالی خود باید بتواند در حفظ اموال و دارایی هایی شوهر خود موفق باشد. ثابت شده است که پیشرفت مالی مردان و پس انداز آنها به داشتن زنی مهر و برنامه ریز در زندگی بستگی دارد.

عشق ورزیدن به شوهر
یکی از مهم ترین وظایف زن نسبت به شوهرعشق ورزیدن است. در مطالب قبلی خانواده پلاس بیا نی نی خواندید که مردان به عشق بی قید و شرط نیاز دارند تا اطمینان داشته باشند در هر شرایط و مشکلاتی عشق همسرشان نسبت به آنها کم نمی شود. بدون شک عشق و علاقه با همسر در زندگی مشترک تاثیر بسیاری در حل مشکلات و ایجاد صمیمیت در خانواده دارد.

پرهیز از آزردن شوهر
اخلاق خوب، معاشرت نیکو و تعامل پسندیده یکی از وظایف زوجها در زندگی مشترک است و هم زن و هم مرد حق آزردن یکدیگر در زندگی را ندارند. زن باید از هر کاری که موجب رنجش شوهر می شود اجتناب کند و هرگز درصدد آزار شوهر که از گناهان بزرگ است برنیاید.

احترم به خانواده شوهر
یکی دیگر از وظایف زن در قبال شهر خود، احترام گذاشتن به خانواده مخصوصا پدر و مادر او است. زیرا آنها با تلاش و تربیت خود، نزدیک ترین و مهمترین همراه زندگی یک زن را پرورش داده اند. البته خانواده زن نیز باید مورد احترام مرد باشد.

حفظ اسرار شوهر
یکی از وظایف زن نسبت به شوهر، حفظ اسرار او در برابر دیگران است چرا که فاش کردن اسرار همسر موجب بی اعتمادی او خواهد شد. مردان نسبت به چارچوب زندگی و رعایت و حفظ مسائل خصوصی بسیار پایبند هستند.

همراهی و مصاحبت با شوهر
همراهی و مصاحبت و مشورت با شوهر حس مهم بودن به او می دهد. زن با مشورت در مورد مسائل شخصی و زندگی مشترک با شوهر خود به او احساس قدرت و توجه بیشتر می دهد. به طور مثال تشویق کردن شوهر موجب تقویت اعتماد به نفس او ی شود. مردی که ایمان، تشویق و قدردانی همسر خود را دارد با انگیزه بیشتری برای زندگی تلاش می کند.