1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

فواید زایمان طبیعی، نوزاد سالم تر دارد؟

فواید زایمان طبیعی، نوزاد سالم تر دارد؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که زایمان طبیعی نسبت به زایمان سزارین چه مزیت هایی دارد؟

سوال : زایمان طبیعی نسبت به زایمان سزارین چه مزیت هایی دارد؟

پاسخ : در مورد مزایای زایمان طبیعی نسبت به سزارین باید گفت که زایمان طبیعی حالتی است که بیمار شکمش باز نمیشود در نتیجه عفونت ها و خونریزی های حین عمل و بعد از عمل وجود ندارد، عوارض بیهوشی در این بیماران دیده نمیشود، چسبندگی هایی که بعد از عمل در حین سزارین و بعد از سزارین ایجاد میشود و برای مادر مشکلاتی ایجاد میکند وجود ندارد.
امروزه در زایمان طبیعی تکنیک های جدیدی برای بی درد بودن ایجاد شده مثل زایمان اپیدورال و زایمان در آب یا داروهای مسکنی که مادر میتواند در حین زایمان مصرف کند.
زایمان طبیعی برای جنین هم مزایایی دارد. وقتب جنین از مجرای کانال زایمان رد میشود قفسه سینه اش تحت فشار قرار میگیرد که باعث میشود مایع آمنیوتیک که به طور طبیعی داخل ریه جنین وجود داردجذب شود و بچه با حال عمومی بهتری به دنیا بیاید.

برای آگاهی بیشتر از مزایای زایمان طبیعی به زایمان سزارین به سراغ دکتر مژگان السادات دادگر رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر مژگان السادات دادگر یا دریافت نوبت از کلینیک دکتر مژگان السادات دادگر کلیک کنید.

فواید زایمان طبیعی، نوزاد سالم تر دارد؟

از مزایا زایمان طبیعی باید به این موضوع اشاره داشت که مستقل از بیهوشی، جراحی و مشکلات عدیده ی دیگری است که ممکن است سایر شیوه های زایمان به همراه داشته باشند. در این قسمت نگاه کوتاهی به چند نمونه از فواید دیگر زایمان طبیعی داریم.

ایمنی

اولین انتظار هر خانواده ای این است که فرزندشان در سلامت کامل به دنیا بیاید. پژوهش های گسترده در حیطه زنان و زایمان گویای این مطلب هستند که زایمان طبیعی تا حد زیادی این خواسته والدین را تامین می کند و نه تنها برای نوزاد بلکه برای مادر هم به عنوان یکی از سالم ترین گزینه های زایمان محسوب می شود. به علاوه آمار و ارقام حاکی از آن هستند که میزان مرگ و میر مادر و نوازد در زایمان طبیعی به مراتب پایین تر از سایر شیوه های زایمان است.
 

مراقبت و پرستاری آسان 

پزشکان و پرستارانی که متخصص در زایمان طبیعی هستند طوری آموزش دیده اند که پیش از ایجاد مشکل از وقوع آنها جلوگیری بعمل آورند به این ترتیب که پیش از زایمان، در حین وضع حمل، و پس از آن، آسیب های احتمالی را پیش بینی کرده و از وقوع آنها جلوگیری بعمل می آورند. این در حالی است که پرستاران و پزشکانی که متخصص در امر سزارین هستند اینطور آموزش دیده اند که منتظر می مانند تا مشکلی پیش بیاید و سپس برای رفع آن اقدام می کنند و با اتکا شیوه های تکنولوژیک امروزی برای مرتفع ساختن مشکلات مادر و نوزاد تلاش می کنند.
 
فواید زایمان طبیعی، نوزاد سالم تر دارد؟

ارتباط عاطفی قوی تر

مادرانی که به روش طبیعی کودکان خود را به دنیا می آورند خیلی زود تر می توانند با نوزاد انس بگیرند و با او ارتباط صمیمانه عاطفی برقرار کنند. از آنجایی که مادران با زایمان طبیعی سریعتر بهبودی پیدا می کنند، زودتر می توانند شیر دادن به نوزاد را شروع کنند و این مسئله خود به عنوان یکی از مهمترین مزایای زایمان طبیعی به شمار می رود.
 

احساس قدرت بیشتر

مادرانی که با کمک همسر خود زایمان طبیعی را تجربه می کنند، بیش از هر زمان دیگر احساس خوشبختی می کنند. میزانی از اعتماد و اطمینان در وجودشان پدیدار می شود که قبلاً احساس نمی کرده اند. زایمان طبیعی بهترین هدیه ای است که والدین می توانند به خود و به نوزاد تازه متولد شده خود بدهند. جمع خانوادگی نیز پس از زایمان طبیعی از نظر عاطفی نزدیکی بیشتری را به یکدیگر پیدا می کنند.
 

هزینه کمتر 

زایمان طبیعی هزینه بیهوشی و جراحی در بر ندارد و لازم نیست مادر و فرزند برای مدت زمان طولانی در بیمارستان بستری شوند. طبق برآوردهای اخیر زایمان طبیعی چیزی در حدود %۵۰ الی ۷۵% (بسته به نوع بیمارستان) از هزینه های جانبی خانواده را کاهش می دهد.
 

درد کمتر 

درد زایمان طبیعی فقط زمان وضع حمل ایجاد شده و مادر پس از وضع حمل درد چندانی احساس نمی کند به تدریج بهبود می یابد. این در حالی است که درد زایمان های غیر طبیعی برای هفته ها باقی می ماند.
 
مزایای زایمان طبیعی

بهبودی سریعتر

چیزی که بیشتر خانواده ها از آن بی اطلاع هستند این است که تصور می کنند با بیهوشی می توانند خود را از درد کشیدن در زمان وضع حمل رها سازند. این در حالی است که در زایمان غیر طبیعی درد مادر پس از بیهوشی شروع می شود و پس از آن هم باید دوران نقاهت خود را سپری کند و هم از نوزاد مراقبت و نگهداری بعمل آورد. درصد ابتلای مادرانی که کودک خود را به شیوه طبیعی زایمان نمی کنند به مشکلاتی نظیر درد، پارگی، خونریزی، و عفونت پس از زایمان نیز به مراتب بیشتر است. خانم هایی که کودکان خود را به صورت طبیعی زایمان می کنند پس از به دنیا آمدن کودک درد کم و یا اصلاً هیچ دردی را احساس نمی کنند.
 

نوازد هشیارتر 

کودکانی که به صورت طبیعی به دنیا می آیند سریعتر با محیط ارتباط برقرار می کنند، هشیار تر هستند، و واکنش های بیشتری از خود نشان می دهند. این در حالی است که اغلب نوزادان سزاریانی می بایست احیا شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *