1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مصرف چیپس برای کودکان به چه علت مضرر است؟

مصرف چیپس برای کودکان به چه علت مضرر است؟

مصرف چیپس برای کودکان به چه علت مضرر است؟

بچه‌ها همیشه چیپس (چیپس سیب زمینی کنسرو شده) را دوست دارند و مایلند روزانه آن را بخورند اما مادر باید مصرف چیپس را کاهش دهد، زیرا حاوی مواد زیادی است که به سلامت کودکان آسیب می‌رساند، زیرا حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع، قند، مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی است. حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که باعث چاقی در کودکان می‌شود و برای آشنایی بیشتر با تأثیرات چیپس بر سلامتی کودک با ما در این مطلب همراه باشید.

 

اثرات مضر چیپس بر سلامت کودک

 از دست دادن مواد مغذی در بدن کودک:

چیپس حاوی چربی‌ها و کربوهیدرات‌هایی است که بر گلوکز خون تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش انسولین می‌شود که بر میل کودک به خوردن تأثیر می‌گذارد و در نتیجه بدن بسیاری از مواد مغذی لازم برای رشد کودک را از دست می‌دهد، زیرا بر میزان پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتأمین‌ها تأثیر می‌گذارد.

 ایجاد چاقی:

حاوی کالری زیادی است که باعث چاقی می‌شود و همچنین حاوی روغن‌ها و چربی‌های هیدروژنه است که وزن کودکان را به شدت افزایش می‌دهد.

 بیماری قلبی در اوایل دوران کودکی:

چیپس باعث افزایش سطح کلسترول خون می‌شود که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی مختلف به خصوص برای کودکان می‌شود. پیشگیری از این بیماری‌ها مستلزم کاهش مصرف چیپس و جایگزینی آن با غذا‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات است.

 ابتلا به بیماری‌های معده:

کودکانی که روزانه مقدار زیادی چیپس می‌خورند بر بسیاری از اختلالات معده اثر می‌گذارد که باعث سوء هاضمه می‌شود. همچنین در موارد یبوست کودک باعث آسیب می‌شود زیرا هضم چیپس در معده برای آن‌ها مشکل است.

 تأثیر بر سیستم ایمنی کودک:

چیپس حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که وقتی در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد، آکریل آمید ایجاد می‌کند، ماده‌ای سمی که باعث آسیب به DNA می‌شود و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.

 تغییر در رفتار کودکان:

خوردن مقدار زیادی چیپس باعث بروز بسیاری از تغییرات رفتاری در کودکان مانند عصبانیت و نوسانات خلقی می‌شود. این به خاطر مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی است که در چیپس یافت می‌شود.

 بروز آلرژی:

چیپس روی انواع مختلفی از آلرژی‌ها از جمله حساسیت‌های پوستی و آلرژی‌های تنفسی اثر می‌گذارد.

 کودکان فشار خون بالا:

خوردن چیپس می‌تواند کودک را در معرض فشار خون بالا قرار دهد، زیرا حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه جات است که به تولید می‌رسد و باعث حفظ مایعات در بدن می‌شود.

 تأثیر روی اعصاب:

مقادیر زیاد چیپس روی اعصاب کودک به خصوص عصب پنجم تأثیر می‌گذارد که منجر به مشکلات سلامتی بسیاری می‌شود.

 ناتوانی در تمرکز:

چیپس به عنوان یک غذای ناسالم در نظر گرفته می‌شود که بر تمرکز کودکان تأثیر می‌گذارد، زیرا بر میزان جریان خون در مغز تأثیر می‌گذارد و توانایی‌های ذهنی کودک را کاهش می‌دهد.

 

منبع:

healthykids4u.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *