1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پیاده روی کردن کودکان چه فوایدی دارد؟

پیاده روی کردن کودکان چه فوایدی دارد؟

پیاده روی کردن کودکان چه فوایدی دارد؟

جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کوچکتر‌ها نیز سبک زندگی کم تحرک را ترویج می‌کند. امروزه کودکان ترجیح می‌دهند با موبایل، تبلت یا کنسول روی مبل بمانند و فراموش کنند برای بازی بیرون بروند. عواقب این سبک زندگی کم تحرک مستقیماً در سلامتی مشاهده می‌شود. به همین دلیل است که ما به دنبال پیشنهاد‌های سالم و عادات جایگزینی هستیم که کیفیت زندگی فرزندانمان را بهبود می‌بخشد. علاوه بر تشویق کودکان به ورزش چند روز در هفته می‌توانیم عادت پیاده روی را نیز در آن‌ها ایجاد کنیم که فواید متعددی دارد. پیاده روی نیاز به لباس خاصی ندارد و نیازی به آموزش و راهنمایی مربی بدنسازی ندارد. این امکان وجود دارد که کودک به تنهایی یا با اعضای خانواده خود این کار را انجام دهد.

چرا کودکان باید پیاده روی کنند؟

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌ها برای مبارزه با چاقی دوران کودکی و حفظ یک سبک زندگی سالم است. پیاده روی به عنوان یک فعالیت ساده برای همه افراد، کودکان، بزرگسالان و سالمندان صرف نظر از شرایط جسمانی آن‌ها مناسب است. پیاده‌روی یکی از کامل‌ترین فعالیت‌های بدنی است. یکی از بزرگترین فواید پیاده روی در سلامت جسمانی مشاهده می‌شود هر روز نیم ساعت پیاده روی از همه بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند، کارایی بدن را به طور کلی بالا می‌برد، عضلات را تقویت می‌کند، سطح آمادگی جسمانی را افزایش می‌دهد و فواید بسیار متفاوتی دارد. نمی‌توان فراموش کرد که پیاده روی یکی از تفریحات مورد علاقه کودکان و فرصت خوبی برای کشف طبیعت است به خصوص اگر بتوان آن را در جنگل یا در ساحل انجام داد.

پیاده روی برای کودکان چه اهمیتی دارد؟

کودک خردسال با بزرگسالان تفاوتی ندارد. بدن و ماهیچه‌های او نیاز به انعطاف و حرکت دارد و سلامتی او باید تقویت شود که پیاده روی و ورزش فراهم می‌کند. کودکان باید روزانه نیم ساعت راه بروند یا بدوند و ورزش‌های سبک انجام دهند. پیاده روی به تقویت ایمنی در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند و کودک را از بیماری‌های صعب العلاج و مزمن محافظت می‌کند. پیاده روی به کودک انرژی و فعالیت می‌دهد و او را از تنبلی دور می‌کند. نیم ساعت پیاده روی در روز برای کودک ماهیچه‌های او را تقویت می‌کند و او را در بین همسالانش قوی و به خودش مطمئن می‌کند. پیاده روی باعث بهبود و افزایش کارایی ایمنی بدن کودک می‌شود زیرا این امر منجر به پیشگیری از هر بیماری می‌شود. پیاده روی منجر به ر‌هایی از مشکل بی‌خوابی و ناتوانی در خواب می‌شود. خواب شبانه برای کودکان بسیار مهم است. همانطور که شب زمانی است که بدن کودکان رشد می‌کند خوب خوابیدن احتمال بروز هرگونه مشکل رشدی مانند کوتاهی قد را کاهش می‌دهد.

 

منبع:

www.scientificworldinfo.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *