1403/02/14

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر قابل و کاربلدی است. او در نقش‌های مختلفی فرو رفته و شخصیت‌های گوناگونی را بر صحنه نمایش خلق کرده است. پوشش او هم مانند شخصیتی که از خود به نمایش می‌گذارد، بسیار خاص و متفاوت است. او استایل‌هایی مخصوص به خود دارد و در حوزه مدوفشن، امضای شخصی خودش را به نمایش می‌گذارد. شاید الگوهای پوششی او با آنچه از نظر عام شیک و زیبا توصیف می‌شود، کمی متفاوت باشد اما نمی‌توانیم از تناسب شخصیت و پوشش او با یکدیگر غافل شویم و جسارتش در داشتن استایلی مخصوص به خود را کتمان کنیم. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از شاخص‌ترین ویژگی‌های استایل پانته‌آ پناهی‌ها. با ما همراه هستید؟

خاص‌پوشی

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

پناهی‌ها معمولا انتخاب‌های خاصی دارد. او از اینکه سبک جدید و مدل متفاوتی از لباس یا پوشش سر را امتحان کند، معذب نمی‌شود. این یعنی اعتماد به نفس خوبی در مقوله استایلینگ دارد. این ویژگی معمولا در کسانی دیده می‌شود که امضای شخصی خود را در پوشش دارند. منظور چیست؟ یعنی کسانی که با شناخت دقیق خود و سلیقه‌شان دست به ست‌کردن لباس‌ها، رنگ‌ها و استایل‌هایی می‌زنند که مختص خودشان است. با دیدن عناصر پوششی مخصوص به آنها در هر جای دیگر هم به یاد آنها می‌افتیم و این یعنی برندسازی در زمینه استایل. برندسازی در حوزه استایل از عهده هرکسی برنمی‌آید و پانته‌آ از جمله افرادی است که چنین توانایی را دارد. تکرار عناصری پوششی که به آنها علاقه دارید و بر این باور هستید که با اندام و شخصیت‌تان در هماهنگی‌اند، باعث می‌شود که زیبا جلوه کنید و خاص.

 رعایت کدهای پوششی

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

پانته‌آ پناهی‌ها از جمله بازیگرانی است که به کدهای پوششی هم توجه زیادی دارد. او به‌خوبی می‌داند که مختصات شرکت در هر موقعیتی چیست و از همین روی، در شرایط مختلف و مراسم گوناگون با استایلی درخور همان فضا ظاهر می‌شود. پانته‌آ پناهی‌ها در جشنواره‌ها از پوششی رسمی و آراسته بهره می‌برد و در مراسم دیگری مانند اکران‌های عمومی فیلم‌ها که درجه و سطح رسمی‌بودن کمتری دارند هم با استایلی ساده‌تر و گاهی غیررسمی و اسپرت دیده می‌شود. رعایت کدهای پوششی اهمیت زیادی دارد و نشانه توجه هر فرد به ظاهر خود و ارزش قائل‌شدن برای مخاطبانش در هر موقعیت ویژه است. در تصویر بالا هم پناهی‌ها را با استایل جذاب و شیکی می‌بینید که عناصر مناسب و متناسبی دارد. اکسسوری‌ها هم با شخصیت پوششی پانته‌آ در هماهنگی‌اند و هم مناسب چنین استایلی انتخاب شده‌اند. رنگ مشکی و استایل مونوکروم هم که برای شرکت در موقعیتی رسمی از بهترین انتخاب‌ها است. در این میان، کیف کلاچی که طراحی زیبا و خاصی دارد هم به بالابردن امتیاز پانته‌آ پناهی‌ها کمک شایانی کرده است.

علاقه به سادگی

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

بسیاری از افراد مشهور و در اصطلاح امروزی، سلبریتی‌ها مایلند که از استایل‌هایی چشم‌گیری برای پوشش خود استفاده کنند. آنها از اینکه در مرکز توجه باشند، لذت می‌برند و دوست دارند که توجه عکاسان و رسانه‌ها را هم به خود جلب کنند. به نظر می‌رسد، پناهی‌ها در این دسته قرار نمی‌گیرد چون معمولا استایلی ساده و به‌دور از جلب‌توجه برای خود در نظر می‌گیرد. او ساده‌پوش است و ضمن رعایت آراستگی از زرق‌وبرق بی‌جا و اضافه در استایلینگ می‌پرهیزد. سادگی در عین رعایت اصول آراستگی می‌تواند امتیاز بزرگی برای هر شخص در زمینه ظاهر و استایل به وجود بیاورد. پانته‌آ پناهی‌ها همیشه آراسته و در عین حال ساده است. این فرمول می‌تواند به شیک‌پوشی منجر شود. موافق هستید؟

 شناخت تناسب رنگ‌ها

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

بیشتر اوقات، کسانی که در حوزه هنر مشغول به فعالیت هستند، دید و نگاه درستی نسبت به ست‌کردن رنگ‌ها دارند. آنها پالت‌های رنگی را به‌خوبی می‌شناسند و می‌دانند که چطور می‌توانند ترکیب رنگ‌های زیبایی در استایلشان به وجود بیاورند. این موضوع درباره پانته‌آ هم صادق است. او از رنگ‌های جذاب و مناسبی برای پوشش لباس‌هایش استفاده می‌کند. در تصویر بالا، با قراردادن دو رنگ متضاد ارغوانی و طوسی که هماهنگی خاصی دارند، استایل زیبا و خوش‌رنگی برای خود تدارک دیده است.

علاقه به تم‌های سنتی

 چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

پانته‌آ پناهی‌ها به تم‌های سنتی پوشش هم علایقی دارد. او را با لباس‌هایی از جنس مخمل و جیر و با مدل‌هایی در قالب کت و دامن زیاد دیده‌ایم. وجود طرح‌ها و نقوشی ایرانی در لباس‌هایش هم خبر از علاقه‌اش به این سبک از استایل می‌دهند. در تصویر بالا هم او را با کت‌ودامنی می‌بینید که رنگ‌هایی متناسب و مدلی مطلوب برای اندامش دارند. البته این استایل می‌توانست کمی بهتر باشد. اگر تناسب بیشتری میان جنس دامن و کت وجود داشت، نتیجه جذاب‌تر از کار درمی‌آمد. استفاده از کیف کلاچ هم برای استایلی رسمی، فکر بسیار مناسبی بوده است.

رنگ موهای خاص

چرا این زنِ ساده پوش سینما، همیشه موهای سفید دارد

در دنیای امروز، کلیشه‌های گذشته درباره استایل و ظاهر در حال تغییرکردن است. دیگر معیارهایی واحد برای زیباشدن و زیبادانستن ظاهر و استایل افراد وجود ندارد. البته هنوز هم فشارهای رسانه و دنیای تبلیغات مشغول هیاهو در این زمینه هستند اما آگاهی افراد بالاتر رفته و کمتر اسیر تکرار و اجبارها می‌شوند. از میان افراد مشهوری که چنین دید و نگاهی دارند، پانته‌آ پناهی‌ها با موهای خاکستری‌اش بسیار در یاد می‌ماند. او موهایش را رنگ نمی‌کند و همیشه تارهای نقره‌ای آن را با افتخار و راحتی به نمایش می‌گذارد. چنین نگاه و دیدی نسبت به مقوله ظاهر بسیار ارزشمند است. به‌ویژه برای بانوان که معمولا زیر نگاه و نقد تیز و بی‌رحمانه دنیا قرار دارند و به‌واسطه ظاهرشان مورد قضاوت‌های زیادی قرار می‌گیرند. اگر همراهان افرادی مانند پانته‌آ زیاد و زیادتر شوند، گام بزرگی در راستای پذیرش چهره و ظاهر برای افراد مختلف و مخصوصا خانم‌ها برداشته خواهد شد.

در آخر

پانته‌آ پناهی‌ها از بازیگرانی است که استایلی خاص دارد و به نظر می‌رسد که برای طراحی چیزهایی که می‌پوشد هم زمان و فکر صرف می‌کند. این شاخصه‌ها باعث می‌شوند که او را با کاراکتر پوششی مخصوصش به یاد بیاوریم. وجود چنین نکته‌ای در زمینه استایلینگ برای افراد مشهور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با داشتن امضای شخصی و ویژگی‌هایی منحصربه‌خود، بیشتر در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند و مخاطبانشان آنها را خاص‌تر و ویژه‌تر به خاطر می‌آورند. نظر شما درباره استایل پانته‌آ چیست؟ اگر قرار باشد که از ۲۰ به او نمره بدهید، چه عددی را برایش در نظر می‌گیرید؟ اگر قرار باشد که یکی از بهترین استایل‌هایش در این مقاله را انتخاب کنید، به‌سراغ کدام گزینه می‌روید؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *