پوشیدن کفش پاشنه بلند به این معنی است که شما باید آمادگی لازم برای راه رفتن با آنها را داشته باشید حتی اگر به یک سطح ناهموار برخوردید.

۷  نکته آسان و کاربردی در مورد نحوه راه رفتن با کفش پاشنه دار
آیا راه رفتن با کفش پاشنه بلند برایتان سخت است و به خاطر پاشنه نمی توانید به خوبی راه بروید؟ راه رفتن با کفش پاشنه دار آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست، فقط باید چندیدن نکته در این مورد را مدنظر داشته باشید سپس می توانید با اعتماد به نفس و به راحتی با کفش های پاشنه دار زیبای تان راه بروید.
در این مطلب به بررسی موضوعاتی از پیدا کردن کفش‌های مناسب گرفته تا اصلاح وضعیت بدنی و قدم زدن می پردازیم، با ما همراه باشید.
کفش مناسب خود را پیدا کنید
پیدا کردن کفش پاشنه بلند مناسب، اولین قدم برای راه رفتن خوب با آن هاست.
شاید بتوانید با یک بوت تخت سایز بزرگتر راه بروید، اما در مورد کفش پاشنه بلند اینطور نیست، اگر کفش پاشنه بلندی که می پوشید کوچک تر از سایز پاهایتان باشد، پاهایتان تاول می زند و اگر سایز کفش بزرگتر از سایز پاهایتان باشد، در پایتان لق می زند و به سختی قادر خواهید بود یک قدم بردارید.
به همین خاطر است که توصیه می کنیم قبل از خرید کفش پاشنه بلند، حتما آن را بپوشید و چندین قدم بردارید و ببینید که واقعا با آن ها راحت هستید و می توانید به خوبی قدم بردارید یا نه؟
اگر به تازگی تصمیم گرفته اید کفش پاشنه دار بپوشید و تا قبل از این همیشه کفش های اسپورت یا تخت می پوشیدید، بهتر است در ابتدای کار از کفش های پاشنه بلندی که بند دارند و بند آن دور مچ پا بسته می شود، استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا پای خود را در جای مناسب خود نگه دارید و به شما ثبات بیشتری می بخشد.
به کیفیت بیشتر از قیمت بها دهید
آیا برایتان پیش آمده که یک جفت کفش پاشنه بلند ارزان قیمت در ویترین ببینید و وسوسه شوید آن را بخرید؟
شاید در وهله اول بگوید وای چه قیمت شگفت انگیزی، اما باور کنید خرید این کفش چیزی جز درد پا و اذیت شدن در طی زمانی که آن را پوشیده اید برایتان به ارمغان نخواهد آورد. اما کفش های پاشنه بلند با کیفیت، علاوه بر اینکه موجب درد پا و اذیت شدن شما نمی شود، بلکه حس اعتماد به نفس بیشتری نیز به شما خواهد داد.
کفش هایی با جنس باکیفیت، کف محکم و پاشنه های متعادل گزینه های خوبی برای خرید هستند. از آنجایی که معمولا کفش های پاشنه بلند مجلسی هستند، قبل از خرید آن را تست کنید تا مطمئن شوید با آن راحت هستید و سر نمی خورید.
به کفش پاشنه بلندتان عادت کنید
اگر قصد پوشیدن کفش های پاشنه بلند جدید را دارید، بهتر است ابتدا به آن ها عادت کنید.
پوشیدن آن و قدم زدن با آن ها در اطراف خانه باعث می شود پاهایتان به آن عادت کند. اما زمانی که برای اولین بار آن را در مهمانی و یا هر جای دیگر بپوشید، احتمال تاول زدن پا وجود دارد.
اگر کفش های پاشنه دار جدیدتان چرم است می توانید از سشوار استفاده کنید، کمی آن را گرم کنید و به اصطلاح به قالب پای خودتان دربیاورید. بعضی اوقات کفی گذاشتن در کف کفش نیز یک ایده خوب برای تناسب بیشتر پا با کفش است.
درست قدم بردارید
مسلما پوشیدن کفش پاشنه بلند، سرعت قدم برداشتن شما را کندتر خواهد کرد.  اولین چیزی که باید رعایت کنید این است که در یک مسیر مستقیم گام بردارید، در ذهنتان یک خط مستقیم ترسیم کنید و سعی کنید در امتداد همان خط گام بردارید.
نکته بعد این که باید آرام تر راه بروید و عجله نکنید، گام های کوچک بردارید و روی درست راه رفتن تان تمرکز کنید.
مدل راه رفتن یکی دیگر از نکات مهم است، اولین پاشنه پا را روی زمین بگذارید بعد پنجه، در صورتی که برعکس عمل کنید تعادل تان را از دست خواهید داد.
توجه به وضعیت بدن، همه چیز است
زمانی که با کفش پاشنه بلند راه می روید، بدن تمایل به خم شدن به سمت جلو خواهد داشت، اما این چیزی است که باعث نامناسب به نظر رسیدن ظاهر اندام شما خواهد شد. وضعیت نامناسب بدن شما می تواند باعث شود که تعادل تان به هم بخورد و فشار زیادی را روی پاهای تان اعمال کند. برای جلوگیری از این امر، راست بایستید و وزن خود را روی پاشنه پا بیندازید.
دست‌ هایتان را نزدیک به بدن نگه دارید و به آرامی تاب بدهید، شانه‌ ها را عقب نگه دارید و گردن تان را کاملا راست نگه دارید. وضعیت مناسب و صحیح باعث ایجاد احساس تعادل و کنترل بیشتر می شود.
ریتم را احساس کنید
همانطور که راه می‌ روید، به خودتان اجازه دهید که در یک ریتم طبیعی بمانید. راحت و هماهنگ گام بردارید. هرچه بیشتر تمرین کنید و راه بروید، کنترل بیشتری خواهید داشت.
زمانی که احساس می ‌کنید کاملا به راه رفتن با کفش پاشنه بلند مسلط شده اید، می توانید بدون استرس، هر جا که بخواهید کفش پاشنه بلند بپوشید و به خوبی با آن ها راه بروید.
استراحت و بازیابی
برای اینکه بتوانید ساعت های طولانی با کفش پاشنه بلند راه بروید، باید چندین دقیقه به پاهایتان استراحت بدهید. اگر  پاهایتان در طول روز احساس درد می کند، حتماً بنشینید و مدتی استراحت کنید. در صورت امکان پاهای خود را به نوبت بالا بگیرید تا به کاهش تورمی که ممکن است رخ دهد کمک کند.
پس از راه رفتن طولانی مدت با کفش پاشنه بلند، پاهایتان را با ماساژ و خیساندن در آب استراحت دهید. پا هم مانند تمام اعضای بدن نیاز به استراحت دارد.
بهترین ارتفاع پاشنه کفش
محمد اکبری دانشیار گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کسانی که کمر درد و یا گودی کمر دارند به توصیه‌های زیر توجه کنند.
کفش پاشنه بلند چند سانت باید باشدکفش‌های پاشنه بلند اگر بیش از ۳ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشند باعث می‌شوند مفاصل مچ پا و مفصل ران در حین ایستادن و نیز راه رفتن در حالت طبیعی خودش نباشد و در نتیجه عضلات بیش از حد مورد حرکت بوده و حرکت مفاصل نیز افزایش یابد.
اکبری خاطر نشان کرد: سطوح تماسی مفاصل هم بار وارده را تحمل می‌کنند و در نتیجه مستعد آسیب و تخریب می‌شوند. در ستون مهره‌ها هم صدمه ایجاد شده و از حالت طبیعی خارج می‌شود.
وی اظهار کرد: بنابراین روندی که در مورد مفاصل اندام پا و ستون مهره‌ها بروز می‌کند موجب می شود قوس ستون مهره‌های کمری افزایش یابد. این افزایش باعث وارد شدن نیروی بیشتر به قوس کمری می‌شود و این امر می‌تواند در طولانی مدت باعث فشار در ریشه های عصبی ناحیه کمری شود و باعث گزگز و مورمور و درد و در نهایت ضعیف شدن اندام‌های پایینی گردد.
وی در پایان گفت: به مردان توصیه می‌شود قالب پاشنه کفش شان ۲ سانتی متر و زنان ۳ سانتی متر باشد.