1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه موقع پنیردادن به کودک بی خطر است؟

چه موقع پنیردادن به کودک بی خطر است؟

چه موقع پنیردادن به کودک بی خطر است؟

معرفی غذاهای جدید به کودک می تواند یک کار لذت بخش باشد اما اغلب والدین می توانند با اضطراب همراه شوند زیرا والدین تعجب می کنند که معرفی برخی از غذاها از چه روشی بی خطر است. محصولات شیر گاو از جمله رایج ترین مواد حساسیت زای غذایی است. در واقع شیر گاو رایج ترین آلرژی غذایی در نوزادان و کودکان خردسال است. دانستن اینکه چه زمانی معرفی محصولات شیر مانند پنیر بی خطر است مهم است. البته اگر کودک شما به آلرژی شیر معروف است یا نگرانی دیگری دارید، باید درباره ابتدا سایر محصولات شیر گاو را با متخصص اطفال کودک خود همراه کنید.

پنیر چه فایده ی غذایی دارد؟

کلسیم موجود در لبنیات برای استخوان های قوی و در حال رشد مهم است و پنیر چند منظوره و به راحتی قابل سرو می باشد که این امر را به راهی مناسب برای قرار دادن لبنیات در رژیم غذایی کودک خردسال خود تبدیل می کند. برخی از فواید پنیر شامل موارد زیر است:

پروتئین

کلسیم

مواد معدنی ضروری مانند فسفر

ویتامین هایی مانند ویتامین A و B12

 

پنیر باعث آلژی میشود؟

برخی از کودکان با خوردن پنیر دچار آلرژی های زیر میشوند که شامل:

  • بثورات پوستی از جمله اگزما
  • مشکل تنفسی
  • عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم
  • معده ناراحت

 

هضم نکردن لاکتوز داخل پنیر چه مشکلاتی را ایجاد میکند؟

گاهی اوقات ممکن است تشخیص عدم تحمل لاکتوز در نوزادان و کودکان کوچک دشوار باشد زیرا آنها نمی توانند مستقیماً آنچه را که اتفاق می افتد برقرار کنند. تماشای کودک می تواند مفید باشد که ببیند آیا جوش و خروش با مصرف لبنیات او مطابقت دارد یا خیر. عدم تحمل لاکتوز می تواند از کودکی آغاز شود و با افزایش سن بدتر می شود. علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

  • نفخ شکم
  • دل درد
  • گاز اضافی و آروغ زدن
  • اسهال
  • حرکات منفجره روده
  •  

پنیر دادن به کودک او را دچار یبوست میکند؟

لبنیات می تواند منبع یبوست برای برخی از کودکان باشد. در نوزادان و کودکان کوچک ، یبوست به صورت حرکات روده ای نادر اتفاق می افتد که دفع آن سخت و دردناک است. اگر متوجه شدید کودک شما علائم یبوست را دارد، ممکن است بخواهید برای مدتی پنیر را از فهرست خارج کنید تا ببینید آیا به شما کمک می کند یا نه.

شیر بز به کودک بدهیم یا گوسفند؟

بسیاری از کودکان مبتلا به آلرژی به شیر گاو به شیر بز و گوسفند نیز حساسیت دارند . اگر آلرژی نگران کننده نیست و شما می خواهید پنیر ساخته شده از بز یا شیر گوسفند، مطمئن شوید که پنیر پاستوریزه شده است و از هر نوع پنیر نرم و رسیده پرهیز کنید.

از کجا بدانیم بهترین پنیر برای کودک چیست؟

پنیر انواع مختلفی دارد بنابراین دانستن اینکه کدام پنیر برای کودک شما مناسب است گیج کننده است. پنیر منبع خوبی برای تغذیه بسته بندی شده متراکم است ، اما برخی از پنیرها از دیگران بهتر هستند و مواردی وجود دارد که می خواهید از آنها اجتناب کنید. برخی از گزینه های پنیر با کیفیت عبارتند از:

پنیر خرد شده ، از جمله چدار نرم ، کلبی ، پارمسان و موزارلا

پنیر

پنیر خامه ای

پنیر ریکوتا

از طرف دیگر پنیر خامه ای، پارمسان، ریکوتا و سوئیسی همه نمونه های پنیرهای سدیم پایین هستند. برای اطمینان از باقی ماندن سدیم در دستورالعمل ها برچسب ها را بخوانید و سایر منابع سدیم را در رژیم غذایی کودک در نظر بگیرید.

 

هنگام پنیردادن به کودک از چه مواردی اجتناب کنیم؟

پنیر به عنوان یک ماده غذایی جامد می تواند خطر خفگی ایجاد کند. کودک خود را درحین یادگیری خوردن غذاهای فینگر مانند پنیر حتماً زیرنظر داشته باشید. از مکعب یا تکه های پنیر پرهیز کنید و به جای آن به پنیر خرد شده، ذوب شده یا پنیر کوکی بچسبانید. از پنیرهای نرم و رسیده مانند پنیر فتا و آبی پرهیز کنید. زیرا ممکن است در آنها لیستریا وجود داشته باشد که باکتری هایش برای کودکان کوچک خطرناک است.

برای قراردادن پنیر در برنامه غذایی کودک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای نوزادان پنیرهایی که می توانند با قاشق تغذیه شوند گزینه های خوبی برای شروع هستند. پنیر کوکوت و ریکوتا هر دو گزینه های قابل خوردن قاشق هستند که می توانند حتی برای ترکیب صاف تر، حتی بیشتر مخلوط شوند. با بزرگتر شدن کودک و رشد پنیر خرد شده می تواند یک غذای انگشتی مناسب برای آزمایش باشد. هرچه کودک شما بزرگتر شود، توانایی بیشتری برای مخلوط کردن غذاها و قرار دادن پنیر به عنوان بخشی از غذا را دارید. قبل از انجام این کار می خواهید مطمئن باشید که کودک شما قبلاً سایر مواد موجود در ظرف را جداگانه معرفی کرده و آنها را به خوبی تحمل کرده است.

نتیجه گیری:

افزودن پنیر به رژیم غذایی کودک می تواند یک نقطه عطف سرگرم کننده باشد. خصوصاً اگر خانواده شما به طور منظم پنیر و لبنیات مصرف می کنند. در ابتدا پنیرهای ملایم پاستوریزه را انتخاب کنید. از تکه های پنیر سفت که ممکن است خطر خفگی ایجاد کنند خودداری کنید. در مورد تغییر رژیم غذایی کودک، از جمله زمان شروع مواد جامد و معرفی غذاهای جدید مانند پنیر حتما با پزشک متخصص اطفال خود در ارتباط باشید.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *