بیا نی نی/ اگرچه رسیدن به موفقیت برای هر کسی متفاوت است، اما گاهی اوقات، مشکلات هم مانع رسیدن به آن می‌‎شوند.
  ابتدا باید به این سؤالات پاسخ دهید که شما از چه چیزی ساخته شده‌اید و چگونه قرار است به موفقیت بزرگ دست پیدا کنید؟
چه چیزی در هسته اصلی ستون‌های شخصیت شما نهفته است؟

ارکان شخصیت خود را کشف کنید

از آنجا که رفتار‌های شما نشان دهنده ویژگی های واقعی شما هستند، تنها با مشاهده چگونگی رفتارتان در هنگام بروز اشتباه، می‌توانید به آن چه که در درونتان وجود دارد پی ببرید و فاکتور‌های شخصیت خود را شکل دهید.

 
نگاهتان به شکست‌ها را مشخص کنید

زندگی, توالی مداوم مشکلات کوچک و بزرگ است که هرگز پایان نمی‌یابند و به همین دلیل است که اگرچه گاهی یک موقعیت را به سرعت رد می‌کنید, در مقابل, با یک موقعیت دیگر روبه‌رو می‌شوید.

زندگی یک روند “دو قدم به جلو و یک قدم عقب” است؛ به طوری که وقتی به یک موفقیت بزرگ برسید، به سادگی, یک نوع مشکل را با مشکلی دیگر عوض می‌کنید و در این میان، مهم نیست که چقدر باهوش و زیرک و محتاط باشید، زیرا زندگی در  هر روز، هفته و ماه, با خود چالش‌ها، مشکلات و ناملایمات گاهی دلخراش را به همراه دارد.

 

اگر مجبور نبودید در مسیر صعود مبارزه کنید، احتمالاً نمی‌توانستید به شخصی که امروز هستید، تبدیل شوید.

شاید هدف اصلی شما در زندگی و تعریف شما از موفقیت بزرگ این است که به یک شخصیت نجیب و یک انسان عالی تبدیل شده و همه چیز‌هایی شوید که قادر به تبدیل شدن به آن‌ها هستید و تنها از طریق مقابله با چالش‌هایی که به نظر می‌رسد در حال حاضر توانایی تحمل آن‌ها را ندارید، می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید و با اطمینان بیشتری به سمت ستاره‌ها رشد کنید.

ارکان شخصیت خود را توسعه دهید و ذهنتان را آزاد کنید

ذهن خود را آزاد کنید، چراکه این نقطه شروع ایجاد موفقیت بزرگ در تجارت و زندگی شخصی شما است و خود را به حالتی برسانید که در آن آرام و خونسرد باشید و احساسات خود را کاملاً کنترل کنید و ارکان شخصیت خود را توسعه دهید.

تا حد ممکن, دید عینی و واقع بینانه به مسائل داشته باشید و به خوبی قدم بردارید و از بالا به مسائل خود نگاه کنید.

وقتی که توانستید ذهن خود را پاک کرده و ناملایمات خود را تجزیه و تحلیل کنید،  فرصت‌هایی را می‌بینید که می‌توانید بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید.

چگونه با وجود مشکل به موفقیت بزرگ برسیم؟

یکی از قوانین رسیدن به موفقیت های بزرگ و مقابله با ناملایمات در زندگی این است که آزادی شما فقط به اندازه گزینه‌های خوب رشد یافته تان باشد.

شما فقط به اندازه گزینه‌هایی که دارید آزاد هستید و فقط زمانی می‌توانید کار دیگری انجام دهید که بتوانید در برخورد با وضعیت فعلی خود انعطاف‌پذیر باشید و اگر گزینه یا گزینه‌های دیگری به وجود نیامده باشد، در صورتی که تهدید به از دست دادن ناگهانی یا تغییر جهت در  قسمت خاصی از زندگی خود شوید دچار اضطراب و حتی وحشت می شوید. 

 

کلید‌های موفقیت

برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در زندگی، باید ذهن خود را پاک کرده و ارکان شخصیت خود را کشف کنید. مقابله مؤثر با مشکلات و توانایی شما در پرسیدن سوال, ضروری‌ترین زمینه‌های موفقیت هستند، زیرا تا زمانی که سؤال می‌کنید، طیف وسیعی از گزینه‌ها و امکاناتی که پیش روی شما هستند را گسترش می‌دهید.

تا زمانی که سؤال می‌کنید، ذهن خود را آرام و خونسرد و عینی و واقع گرایانه نگه می‌دارید و اجازه نمی‌دهید که از نظر احساسی گرفتار شوید و در نتیجه, بخش های زیادی از مغز و قدرت‌های خلاقیت خود را خاموش می‌کنید.

به یاد داشته باشید که هر چقدر شرایط سخت‌تر می‌شود، افراد قوی‌تر از گذشته می‌شوند.