1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه به کودک بیاموزیم که اشاره کند؟

چگونه به کودک بیاموزیم که اشاره کند؟

چگونه به کودک بیاموزیم که اشاره کند؟

درک اینکه کودکتان می‌خواهد با شما چه ارتباطی برقرار کند ممکن است کمی برای شما دشوار باشد. شما باید بدانید که وقتی شروع به اشاره به چیزی می‌کنید نقش اساسی در آموزش کودک خود ایفا می‌کنید و ممکن است کودک شما به آن نکته توجه کند. شما باید با نام بردن از چیز‌ها به آن‌ها اشاره کنید و در صورت ایمن بودن آن‌ها را به نوزادان پیشنهاد دهید. با انجام این کار‌ها کودک شما شروع به یادگیری این موضوع می‌کند که اشاره کردن چیز‌ها را مهم‌تر می‌کند. پس از مدتی خواهید دید که فرزندتان شروع به اشاره به چیز‌ها یا نشان دادن برخی حرکات دیگر به شما کرده است. هر زمان که کودک شما شروع به اشاره کرد باید تمام توجه خود را به او معطوف کنید تا فرزندتان را تشویق کنید تا عاقلانه‌تر ارتباط برقرار کند. در حین استفاده از انگشتان باید فعالیت‌های دیگری مانند بیرون زدن حباب‌ها، پخش دکمه‌های صفحه کلید و لمس کردن تصاویر روی کتاب‌های داستان را امتحان کنید. به عنوان مثال از آن‌ها بپرسید که به یک عروسک اشاره می‌کنید. می‌خوای بازی کنی؟ همیشه سعی کنید کودک خود را تحسین کنید و با دیدن او تشویق کنید. کودک از ۱۲-۱۰ ماهگی شروع به استفاده از نقاط برای برقراری ارتباط می‌کند. برخی از نوزادان قبل یا بعد از آن شروع به برقراری ارتباط می‌کنند.

 الگویی برای کودک خود باشید:

اگر می‌بینید که کودک شما مراقب هر حرکت شماست باید الگوی کودک خود باشید. این یکی از راه‌های خوب برای آموزش به فرزندتان است و در عین حال در یادگیری مهارت‌های خود متخصص هستید.

 هنگام غذا خوردن با آن‌ها تمرین کنید:

می‌توانید هنگام غذا خوردن با کودکتان تمرین کنید تا وقتی جلوی کودکتان غذا می‌خورید این مهارت را تشویق کنید و به او نشان دهید که چگونه انگشتان خود را حرکت دهد و طعم غذا را حس کند. می‌توانید دست‌های آن‌ها را بگیرید و از آن‌ها برای راهنمایی نوزادتان استفاده کنید و ببینید که چگونه پاسخ می‌دهد. برخی از نوزادان نسبت به لمس‌اشیا حساسیت بیشتری دارند. به همین دلیل است که همیشه باید به این فکر کنید که آیا کودک شما از آن لذت می‌برد یا خیر.

 از اسباب بازی برای تشویق کودک استفاده کنید:

طیف وسیعی از اسباب‌بازی‌ها وجود دارد که می‌توانند اشاره‌کردن کودک شما را تشویق کنند.

 

چه زمانی کودک باید با انگشت اشاره کند؟

کودکان از سن ۱۲-۱۰ ماهگی شروع به استفاده از انگشت اشاره می‌کنند. برخی از نوزادان برای به دست آوردن این مهارت زمان می‌برند و برخی آن را زودتر از آنچه به نظر می‌رسند یاد می‌گیرند. برای بررسی توانایی آن‌ها باید شروع کنید به تشویق آن‌ها در سر میز شام در حالی که به ظرف‌ها اشاره می‌کنید.

چرا اشاره کردن اینقدر مهم است؟

اشاره کردن برای کودک شما بسیار مهم است. این به فرزند شما کمک می‌کند تا بدون گفتن چیزی مستقیماً با شما ارتباط برقرار کند. با اشاره کردن می‌توانید بفهمید که کودک شما به چه چیزی نیاز دارد. آن‌ها می‌توانند از اشاره برای کسب دانش از کتاب‌های داستان خود استفاده کنند.

 

نتیجه‌گیری:

نوزاد در سن حداقل ۱۰ ماهگی یا حداکثر ۱۸ ماهگی شروع به اشاره یا بازی کردن می‌کند. برخی از نوزادان برای یادگیری این مهارت‌ها زمان می‌خواهند در حالی که برخی از نوزادان در سنین پایین یاد می‌گیرند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *