1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم؟

چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم؟

چگونه ترک های بارداری را از بین ببریم؟

ترکهای شکم با اینکه یادگار روزهای خوش بارداری است، اما خیلی از زنان بعد از زایمان دنبال راهکاری برای از بین بردن آن هستند؟ اگر می خواهید برای همیشه با ترکهای روی شکم خداحافظی کنید این مطلب راهکارهای مفیدی به شما پیشنهاد می دهد.

ترک های پوستی چگونه تشکیل می‌شوند؟

وقتی پوست شکم نمی‌تواند رشد جنین در بارداری را تحمل کند، باعث می‌شود فیبرهای کشسان زیر سطح پوست بشکنند و ترک‌های پوستی به وجود بیایند. ترک های پوستی بیشتر در شکم و سینه دیده می‌شوند زیرا این نواحی جزو نواحی هستند که در طول بارداری بیشتر رشد می‌کنند. البته ترک های پوستی ممکن است روی ران، باسن و سایر قسمت های بدن نیز دیده شوند. این ترکها قرمز یا بنفش روشن هستند.

۱- ماساژ با روغن

ماساژ دادن پوست شکم یکی از بهترین راه‌های درمان علائم کشش و ترکهای بعد از بارداری است. یک ماساژ ملایم جریان خون را افزایش داده و بافت زخم را که باعث ایجاد علائم کشش می شود، از بین می‌برد. برای ماساژ با روغن می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. مقداری روغن در کف دست بریزید و سپس شکم خود را به آرامی ماساژ دهید. چند دقیقه روی ترکها را ماساژ بدهید. بهتر است قبل از ماساژ با آب گرم حمام کنید تا پوست شما نرم و منافذ باز شود.

رفع ترک های شکم در بارداری

۲-آب بنوشید

بهتر است برای خداحافظی با ترکهای بارداری بیشتر از همیشه آب بنوشید. آبی که می‌نوشید، هیدراتاسیون لازم برای سالم ماندن را برای پوست شما فراهم می‌کند. وقتی سلول های پوستی از آب کافی برخوردار هستند، می‌توانند به درستی کار کنند و بهتر و راحت‌تر خود را ترمیم کنند. پیشنهاد می‌کنیم هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا سلول های پوستی سالم و هیدراته شود!

۳- ورزش کنید

ورزش می‌تواند روشی سرگرم کننده و مؤثری برای ترمیم علائم کشش بعد از بارداری باشد. حتی ورزش سبک، مانند پیاده روی و یوگا، می‌تواند عضلات باسن، ران و شکم شما را تقویت کند . تقویت این عضلات به سفت شدن پوستهای شل و کشیده کمک می‌کند و باعث بهبود سریع‌تر می‌شود. شنا، پیاده روی، دویدن، یوگا و پیلاتس می‌تواند به از بین بردن ترکهای بارداری کمک زیادی کند.

۴- استفاده از جادوی سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین، پتاسیم، ریبوفلاوین و منیزیم است. این مواد مغذی به التیام علائم کششی در دوران بارداری کمک می‌کند. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، ترمیم بافت و رشد می‌شود. پتاسیم رطوبت را به پوست بر می‌گرداند. ریبوفلاوین هم رادیکالهای آزاد سمی را در پوست از بین می‌برد. منیزیم روند پیری را به تأخیر می‌اندازد و باعث جوانی و درخشندگی پوست می‌شود. پس در یک کاسه کوچک ۲ سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. سفیده تخم مرغ را تا زمانی که کف کند هم بزنید. سفیده تخم مرغ را روی پوست و ترکها بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود. بعد از این مدت پوست را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

۵- آلوئه ورا

مواد درون برگهای آلوئه ورا به بهبودی پوست کشیده شده کمک می‌کند. برای درمان ترکهای بارداری می‌توانید ژل را مستقیماً روی آنها مالش بدهید. بگذارید ژل آلوئه ورا را به مدت ۱۵ دقیقه روی ترکها بماند. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید ژلها را پاک کنید.

استفاده آلوئه ورا برای رفع ترک شکم

۶- لیمو ترش

بعضی از ترکهای شکم از صورتی به قهوه ای تغییر رنگ می‌دهند و تیره می‌شوند، لیمو ترش با خواصی که دارد می‌تواند این تیرگی را برطرف کند. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است‌، این خاصیت اسیدی به کاهش ظاهر علائم کشش و تسریع روند بهبودی کمک می‌کند. می‌توانید با آب لیمو ترش را روی ترکهای بارداری ماساژ بدهید. حدود ۱۰ دقیقه بگذارید روی پوست بماند تا پوست شما آب لیمو را جذب کند. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید با آب گرم آب لیمو را بشویید.

۷- لایه برداری

برای از بین بردن علائم ترکهای بارداری می‌توانید هفته‌ای یک بار لایه برداری کنید. لایه برداری به از بین بردن لایه بالای سلولهای مرده پوست کمک می‌کند و باعث رشد و بهبودی در لایه‌های عمیق تر پوست می‌شود.

۸- سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر همه خواصی که دارد، می تواند در بهبود ترکهای بارداری هم مفید باشد. یک پیمانه سرکه سیب طبیعی، یک دوم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید و درون یک بطری اسپری بریزید. آن را روی ترک های پوستی اسپری کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود.اجازه بدهید یک شب بماند. صبح روز بعد دوش بگیرید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب می توانید انجام بدهید.

سرکه سیب

۹-تغذیه مناسب

یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبودی ترکها کمک زیادی کند. مصرف میوه و سبزیجات همیشه شروع خوبی است. بهتر است از خوردن غذاهای سرخ شده و فرآوری شده خودداری کنید. گوشت و غذاهای چرب را با اعتدال بخورید. مراقب میزان سدیم بدنتان هم باشید. دور نوشابه های قندی و گاز دار هم خط قرمز بکشید. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین به خصوص ویتامین دی می تواند به بهبود ترکهای بارداری کمک زیادی کند. البته از ویتامین ث هم غافل نباشید و مصرف ویتامین ث را بیشتر کنید. متخصصان معتقدند مصرف ۵۰۰ میلی گرم ویتامین ثمی تواند ظاهر ترک های پوستی را بهبود ببخشد. ویتامین ث به تولید کلاژن و کاهش ترک های پوستی کمک می کند. غذاهایی را مصرف کنید که به کشسانی پوست کمک می کند. مثلا آنتی اکسیدان های قوی مثل اسفناج، توت فرنگی. آجیل، آووکادو و بروکلی را فراموش نکنید. از غذاهای حاوی ویتامین A برای کمک به ترمیم بافت های پوستی استفاده کنید. ازغذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ که غشاهای سلولی را سالم نگه می دارند و درخشندگی خاصی به پوست می بخشند استفاده کنید. روغن ماهی، گردوو تخم مرغ جزو بهترین ها هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *